הרב הסרוג במתקפה קשה: התורה החרדית מגואלת בדם של חיילים יהודים

הרב הסרוג במתקפה קשה: התורה החרדית מגואלת בדם של חיילים יהודים

רב קבוצת יבנה וראש מכינת רוח השדה, הרב אילעאי עופרן, במתקפה קשה על הציבור החרדי: "ללמוד תורה ממשתמט, שקול בעיניי ללימוד תורה ממחללי שבת בפרהסיה"

author-image
הרב הסרוג במתקפה קשה: התורה החרדית מגואלת בדם של חיילים
  (צילום: חיים גולדברג / פלאש90)

הרב אילעאי עופרן מתייחס שוב לנושא גיוס החרדים, כשהפעם הוא מותח ביקורת על חלקים בציבור הדתי לאומי שאימצו חלק מהטענות של הציבור החרדי, ומפריך אותן.

בפתח דבריו כתב הרב עופרן: "את הדברים הבאים אני כותב לא בשביל הציבור החרדי שלא מתגייס. ממנו אין לי שום ציפיות. גם לא בשביל הציבור החילוני, שאני לא בטוח שהשאלות הללו מטרידות אותו בכלל, אלא בשביל לא מעט תמימים וישרים בציבור הציוני-דתי, צעירים ומבוגרים, שבלי משים אימצו לעצמם כמה רעיונות מדף המסרים החרדי. החלחול של הדעות הללו לציבור הדתי שכן מתגייס הוא סכנה קיומית, לא פחות. ולכן אני כותב".

הרב עופרן מנה את הטענות ואת דעתו עליהן: "1. "גם אנחנו מאמינים שלימוד התורה שומר על עם ישראל" – ובכן, לא. אני למשל לגמרי לא מאמין בזה. למען האמת מדובר בקשקוש חרדי די חדש שנולד כמענה לטענות בדבר ההשתמטות החרדית המבישה, כאילו גם הם נושאים באיזשהו נטל. קשה למצוא לדעה הזו מקורות בספרות הקדומה, למעט כמה מימרות אגדיות שהוצאו מהקשרן (כשהגמרא אומרת "תורה מגנא ומצלא" היא מתכוונת שהעוסק בתורה ניצל מעבירות, לא ממוות). את התורה אנחנו לומדים כי היא חיינו ואורך ימינו, לא בגלל שזה משתלם ולא בגלל שיוצאת לנו מזה איזו תועלת. התורה לא הגנה על העם היהודי משום צרה בהיסטוריה, וזה לא גרם ליהודים להפסיק ללמוד במסירות. שיח האינטרסים הזה בתוך בית המדרש הוא חילול הקודש וביזיון התורה. קרדום לחפור בה".

(צילום: יוטיוב / אילעאי עופרן)

"2. "גם אנחנו מסכימים שצריך קומץ של לומדי תורה שיקבלו פטור משירות" – ובכן, לא! אני לגמרי לא מסכים לזה. גיוס לצה"ל, במיוחד בעת מלחמה, הוא מצווה. כשם שלא יעלה על הדעת שלומדי תורה יהיו פטורים משמירת שבת, או מדיני כשרות, כך לא יעלה על הדעת שלומדי תורה יהיו פטורים מגיוס. ללמוד תורה ממשתמט, שקול בעיניי ללימוד תורה ממחללי שבת בפרהסיה ואוכלי שפנים. אמנם יש פתח להתיר לצרפם למניין, משום שרוב החרדים בישראל הם באמת "תינוקות שנשבו". אבל עליהם בדיוק אמרו חז"ל את מה שאמרו על מי ש"עוסקים בתורה ואין בהם יראת שמים". יכול להיות שיש להם זקן, והם יודעים לקרוא כתב רש"י מתוך ספרים בכריכה אדומה ואותיות מוזהבות, אבל תורה זה לא".

"3. "לכולם ברור שאי אפשר לגייס בכפייה" – ובכן, לא! לי זה לגמרי לא ברור. הבעיה הזו לא תיפתר בשיח, לא בהסכמה ולא בפשרה. שינוי יקרה רק בכפייה, בסנקציות קשות לא רק על הישיבות, המפלגות והמוסדות החרדיים, אלא בעיקר על האדם הפרטי, איש או אישה, שבוחר להשתמט. חברת הלומדים החרדית בישראל, היא יצור חדש שאין לו שחר בהיסטוריה ואין לו מקבילה בשום קהילה יהודית בעולם. הוא נולד בעקבות התנאים המפליגים שהעניקה לו מדינת ישראל, והוא ייכחד, במהרה בימינו, כשהתנאים הללו יבוטלו".

בסוף דבריו כתב הרב עופרן: "התורה שניתנה לנו בסיני היא תורת חיים – היא אמורה להנחות את חיינו, והצדיקים החיים לאורה, "אפילו במיתתם קרויים חיים". התורה של החרדיות הישראלית החדשה, היא "תורת חיים" מסוג אחר לגמרי – היא שומרת על חיי מי שנאחז בה, על ידי כך שהיא דורשת מאחרים למות בשמה במקומה. תורה שמגואלת בדם של חיילים יהודים. נעשתה להם סם המוות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
121 תגובות - 86 דיונים מיין לפי
1
אכן. כל מלה...
חגי | 14-06-2024 17:13
אכן. כל מלה במקומה
עילאי ואחותו משלום עכשיו-גרורות של סבם הקאפו
עם ישראל | 19-06-2024 15:43
משפחת עופרן עילאי ואחותו חגית משלום עכשיו הם סך הכל הם מוטציות גרורתיות של הסבא ישעיהו ליבוביץ שקרא לציונים הדתיים - יודונאצים, וכידוע ראה את עצמו כדתי לא מאמין
שנאה יוקדת - רק לאנשים שחושבים
לאהרון | 17-06-2024 14:58
שאחרים צריכים למות כדי להגן עליהם
שנאה יוקדת ללומדי התורה
אהרן | 16-06-2024 13:49
עם הארץ, נבזה ומנוול, שמגלה טלפיו בפרהסיה. דעת תורה אמתית, מענינת את הבור הזה, כשלג דאשתקד. כל גדולי ישראל , מכל הזרמים, זעקו , לא לגוע בלומדי התורה, שמצילים את כל העולם. חרדי ,שלא לומד ,ונבטיח את אורח חייו החרדי, ניתן יהיה לגייסו.
העיקר שהיודו-נאצים התחברו לפרזיטים המנוולים
חמדה | 15-06-2024 20:59
ענבי הזבל בענבי הזבל
2
שם רשעים ירקב...
דני | 14-06-2024 17:14
שם רשעים ירקב נבל ברשות התורה
בטח התכוונת
ישראל | 14-06-2024 19:45
בטח התכוונת לנבלים, הרי רשום שם רשעים ובזה אתה צודק הם באמת נבלים ברשות התורה
3
גם אם אני...
נסחפת ! אתה קצת תמים ולא מחובר למציאות בצהל | 14-06-2024 17:19
גם אם אני כדתי ציוני שעשה צבא, מסכים עקרונית עם דבריך, הרי שהישום של הדברים יגרום לנשירה איומה מקרב בני הישיבות. אתה מתעלם כליל מהעובדה שהצבא אינו ערוך וגם לא מוכן להערך ולקלוט חיילים חרדים למסגרות מתאימות. אני שעשיתי שירות משמעותי בצבא כולל במילואים לאורך שנים, שלחתי לפני כשנתיים את בני לצבא בגיל 21 לאחר שלמד בישיבה שחורה (מרצונו, ומתוך בחירה שלו) וכיום לדאבוני הוא מחלל שבת בפרהסיה. הובטח לנו בנצח יהודה שהוא יהיה מוגן משירות עם חיילות, הובטח לנו שיספקו להם את כל התנאים לשמירה על אורח חייהם הדתיים ולצערי גיליתי בטיפשותי ובתמימותי, שאין להם כל עניין לשמר לציבור זה את אורח חייו אלא נהפוך הוא. רצונם שישתלבו בחברה בכל מחיר. ושיהיו ליברליים ולא חשוכים. לא ממליץ לגייס תלמידים חרדיים עד אשר יתאפשרו להם בוודאות תנאים מתאימים. אני איבדתי את בני. בני כיום, חילוני למהדרין . חבל שהרב לא מתייחס בכתבתו זו כלל ,למוכנות הצבא לקליטת חרדים.
לאבד את הבן...
תגובה ל"פרופורציה" | 16-06-2024 11:23
לאבד את הבן מחיי נצח זה פי טריליארד יותר גרוע מלאבד את הבן מחיי העולם הזה. לך תלמד! העולם קיים בשביל התורה כשליחותורכישת קניינים רוחניים שישמשו מזון נצחי לקראת החיים האמיתיים בחיי נצח.
כשהורה ללוחם אומר...
פרופורציה | 15-06-2024 12:14
כשהורה ללוחם אומר איבדתי את בני מתכוונים למשהו אחר מאשר בני חילוני למהדרין. קצת פרופורציות, בן אדם.
4
גם אם אני...
כוונותיך רצויות. מעשיך אינם רצויים. | 14-06-2024 17:20
גם אם אני כדתי ציוני שעשה צבא, מסכים עקרונית עם דבריך, הרי שהישום של הדברים יגרום לנשירה איומה מקרב בני הישיבות. אתה מתעלם כליל מהעובדה שהצבא אינו ערוך וגם לא מוכן להערך ולקלוט חיילים חרדים למסגרות מתאימות. אני שעשיתי שירות משמעותי בצבא כולל במילואים לאורך שנים, שלחתי לפני כשנתיים את בני לצבא בגיל 21 לאחר שלמד בישיבה שחורה (מרצונו, ומתוך בחירה שלו) וכיום לדאבוני הוא מחלל שבת בפרהסיה. הובטח לנו בנצח יהודה שהוא יהיה מוגן משירות עם חיילות, הובטח לנו שיספקו להם את כל התנאים לשמירה על אורח חייהם הדתיים ולצערי גיליתי בטיפשותי ובתמימותי, שאין להם כל עניין לשמר לציבור זה את אורח חייו אלא נהפוך הוא. רצונם שישתלבו בחברה בכל מחיר. ושיהיו ליברליים ולא חשוכים. לא ממליץ לגייס תלמידים חרדיים עד אשר יתאפשרו להם בוודאות תנאים מתאימים. אני איבדתי את בני. בני כיום, חילוני למהדרין . חבל שהרב לא מתייחס בכתבתו זו כלל, למוכנות הצבא לקליטת חרדים.
דף המסרים החרדי הקלאסי
לשהעולם קיים | 17-06-2024 15:01
אין בדבריך כלום ושום דבר זו לא תורה זו לא אמונה זו בטלנות שממציאה אדיאולוגיה בגרוש
שהעולם קיים בשביל...
2 המגיבים לך, יהושע ורונן לא מבינים | 16-06-2024 11:19
שהעולם קיים בשביל התורה וגדול המחטיאו יותר מן ההורגו המחטיאו שולל אותו מחיי נצח וההורגו זה רק בעולם הזה וחיי נצח נשארים. אמנם, גם לך יש טעות בנושא לומדי התורה שכתוב להם להלכה אין עורכין מלחמה כשאר ישראל אבל מאוד כואב לי על הבן שלך והלוואי שיחזור להכיר את האמת ולהידבק בחדש בתורה ובמצוות אז אני לא ארחיב בתגובה אליך. משתתף בצערך. ממש כואב.
אתמול 8 הורים...
רונן | 16-06-2024 7:43
אתמול 8 הורים איבדו את ילדיהם בעזה, אתה חצוף ברמה שאין לתאר - הבן שלך לא מקבל את דעתך אבל הוא חי ובריא
אדון יקר לא...
יהושוע | 15-06-2024 20:44
אדון יקר לא איבדת את בינך. זה שהוא שינה את דעתו לא משנה אותו מבפנים. זה אותו אדם. קבל אותו כמו שהוא והוא יקבל אותך.
5
החרדים הם פרזיטים...
שילה | 14-06-2024 17:23
החרדים הם פרזיטים וחזירים בשם התןרה כאילו כאילו
6
הרבאיי אילאי עופרן אתה...
נח | 14-06-2024 17:37
הרבאיי אילאי עופרן אתה מצחיק בקושי... . מי אתה חתיכת אפס .
ידוע שהחרדים להוטים...
רונן | 16-06-2024 7:39
ידוע שהחרדים להוטים אחרי שיגול ילדים קטנים וכל ילד חרדי נאנס עשרות פעמים עד גיל 9 על ידי הרבנים החרדים
אתה בעצמך.. ...
ג'ו | 14-06-2024 19:03
אתה בעצמך..
7
גנטיקה
אברהם | 14-06-2024 17:41
הרב הסרוג, בדיוק כמו סבא שלו, נקווה שה' יסלח להם.
לחרדים לא צריך לסלוח כי הם
למי צריל לסלוח | 17-06-2024 15:02
מחללי שם שמים - אין להם תקנה לא בעולם הזה ולא בעולם הבא
8
זו הסיבה שלא...
יעקב | 14-06-2024 17:43
זו הסיבה שלא יילכו לצבא , שלא יצאו רבנים כמוך, ה ישמור איזה פה , עיין פרשת בחוקותי ,
9
בסופו של דבר...
איטה | 14-06-2024 17:44
בסופו של דבר ניכרת חממת גידולו בין השיטין. לא ציפינו ממנו שיביע דעה של רב מהחממה החרדית. אבל סגנון ההשמצה כבר ירידה לפסים אישיים שאינה מרבה לשכנע.
10
כמה חד וכמה ברור
יעקב דינור | 14-06-2024 18:00
החרדים שתורתם בטלנותם הינם סרטן בגוף האומה
11
לפחות להם יש תורה
גיא מרדכי חסיד | 14-06-2024 18:05
יא חתיכת רפורמי נואאף
איזו תורה יש לחרדים?
לנצל את עם ישראל ? | 16-06-2024 9:14
מה בדיוק התורה של החרדים
12
אזרח ותיק ...
אזרח ותיק | 14-06-2024 18:20
אזרח ותיק
13
וואי.. ממש לפנים כבוד...
ג'ו | 14-06-2024 19:03
וואי.. ממש לפנים כבוד הרב...כמה אומץ.. וכמה אתה עומד לחטוף מהחרדלים.. שאפו..
14
כבוד הרב כבוד....
אלע | 14-06-2024 19:06
כבוד הרב כבוד.
15
החרדים חוטאים בגדול...
אורה | 14-06-2024 21:50
החרדים חוטאים בגדול בגלל שלא מתגייסים מגייסים הרבה נשים ובעיה שנשים יש סיכוי שייאנסו ויעברו עינויים קשים בשבי ועת צרות ליעקב מדובר בפיקוח נפש
נשים תגוייסנה בכל מקרה
יעקב, בית שמש | 23-06-2024 16:21
מאחורי גיוסן עומדת אג'נדה ולאו דווקא צורך בכוח אדם.
16
לומדי הגמרא הם...
ישראלי | 14-06-2024 22:17
לומדי הגמרא הם לא לומדי תורה לחלוטין לא לומדי תורה . לומדי הגמרא הם עכום ועוברים על לאו חמור לא תתגודדו לא תהיו גדוגין גדודין . ולא יהיו בכם בתי דינין . הכשר לנדא והכשר שמנדא והכשר מחפוז והכשר תפוז וזה או אחר . ואבות בתי דין חרדים למיניהם .
17
הטפות מוסר מפי נכד של עוכר ישראל לייבוביץ...
אריק הון | 15-06-2024 8:50
פרופ לייבוביץ הסבא של עופרן קרא לחילנו יהודונאצים ..תמשיך לחנך לשנאה והסתה יאה לשמאלני ..בנתיים תלמידך עוזבים את היהדות תטפל בזה לפני שתטיף לאחרים
אפילו לנקות את נעליו של הרב עופרן אתה לא ראוי
לאריק הון | 17-06-2024 15:03
של נעליך בטלן חרדי
עוד חרדי מטומטם...
רונן | 16-06-2024 7:47
עוד חרדי מטומטם שאחרי 40 שנה של שינון חסר ערך כציפצוף הזרזיר לא מסוגל לתת טיעון נגד מאמרו המנומק של הרב עופרן מה שמוכיח שהלימוד החרדי חסר ערך ומוציא גייסות של עמי ארצות שלבושים כתלמידי חכמים שראוי לקורעם כדג ביוהכ שחל בשבת
לייבוביץ' בעצמו נשמע...
עמנואל | 15-06-2024 22:22
לייבוביץ' בעצמו נשמע כמו נאצי.... ואכן הוא היה היודונאצי הראשי. וכל הפוסל במומו פוסל...
18
הרבנות היא ארגון...
אק | 15-06-2024 10:46
הרבנות היא ארגון פשע שחבריו נותנים דין וחשבון לתבנית מנטלית שסולחת תמיד על הפשעים של המאמינים בה.
19
המשמעות של החוק...
יהושוע | 15-06-2024 20:41
המשמעות של החוק ההשתמטות היא הקטנת בסיס הגיוס בשעת מלחמה קשהר בגינה או ללאזו. פגיעה במוטיבציה של המשרתים בצהל ופגיעה בתחושת השותפות והערבות ההדדית. ההבנה של הצעדים שננקטים על ידי הממשלה ככאלו המחזקים קבוצות כוח פוליטיות על חשבון טובת הציבור הרחב מחזקת את התחושה של אזרחים רבים כי ישראל נמצאת במשבר ערכי ומוסרי. רבים רואים בכך פגיעה ישירה בעקרונות השוויון והצדק עליהם בנויה כל החברה הישראלית.
20
וואי הרב עופרן....
ישראלי | 15-06-2024 21:09
וואי הרב עופרן. כמה אהבה הרבית בישראל עכשיו...
21
טיפש מטופש ...
יוסף | 15-06-2024 22:00
טיפש מטופש
עוד חרדי מטומטם...
רונן | 16-06-2024 7:49
עוד חרדי מטומטם שאחרי 40 שנה של שינון חסר ערך כציפצוף הזרזיר לא מסוגל לתת טיעון נגד מאמרו המנומק של הרב עופרן מה שמוכיח שהלימוד החרדי חסר ערך ומוציא גייסות של עמי ארצות שלבושים כתלמידי חכמים שראוי לקורעם כדג ביוהכ שחל בשבת
22
עוד מזרוחניק רפורמי
רן | 15-06-2024 22:15
עוד מזרוחניק רפורמי
עוד חרדי מטומטם...
רונן | 16-06-2024 7:48
עוד חרדי מטומטם שאחרי 40 שנה של שינון חסר ערך כציפצוף הזרזיר לא מסוגל לתת טיעון נגד מאמרו המנומק של הרב עופרן מה שמוכיח שהלימוד החרדי חסר ערך ומוציא גייסות של עמי ארצות שלבושים כתלמידי חכמים שראוי לקורעם כדג ביוהכ שחל בשבת
23
הצבא הזה הוא...
שמואל | 15-06-2024 22:20
הצבא הזה הוא לא הצבא של עם ישראל וזהו. הוא קיים בשביל המפקדים שלו בשביל משכורות וכבוד כמו כל שאר ראשי ופקידי מוסדות המדינה. ואני ציוני דתי שהבין את זה מזמן. אתם פשוט רוצים בשר תותחים וזהו. נשרת כשהמדינה הזאת תהיה של העם היהודי. עד אז שיחפשו אותנו בסיבוב
דבריך נכונים הצבא כיום עבור משכורות
דוד | 16-06-2024 11:21
הבכירים בצבא לא רוצים בכלל לנצח במלחמה. גם מימין וגם משמאל מעדיפים הסכם רק בכדי שחגיגת השחיתות תמשך שם ! ראה ערך הפנסיות בצבא ללא שקיפות ונגד ההמלצות. ראה ערך העברת היצור לארהב ועוד .... חוץ מזה בבבלי מכות י א נאמר: אר יהושע בן לוי, מאי דכתיב: עומדות היו רגלינו בשעריך ירושלם? מי גרם לרגלינו שיעמדו במלחמה? שערי ירושלם שהיו עוסקים בתורה. עכשיו כשמבינים שלצהל אין מענה לכלום לא לצפון ולא לדרום רוצים לשבור את חומות ירושלים ????
24
כל מה שהרב...
דברים כהוויתם | 15-06-2024 22:24
כל מה שהרב כותב שריר וקיים. המגיבים המשתמטים לעומת זאת יורדים לפסים אישיים, מכפישים ומלעיזים כי אין להם תירוץ טוב לעמידה מול הצד.
25
השנאה נוטפת בין...
ככה נראה רב אצלכם?? | 15-06-2024 23:04
השנאה נוטפת בין השורות אתמול בדף היומי תלמידי חכמים פטורים משמירה עיין רשי בשכבך תשמור עליך מה חדש פה יסתום
א. שמירה על...
ענה כסיל כאיוולתו | 16-06-2024 0:38
א. שמירה על עיר בשגרה זה לא דיני מלחמה ב. הפכתי שוב ושוב בספר דברים ובמסכת סוטה ולא מצאתי שכתוב ״מי האיש שהצביע ג - ילך וישוב לביתו כי מפלגתו סידרה לו פטור״ , אפילו לא ״מי האיש שתורתו אומנותו״ או ״מי האיש שירא להתקלקל בצבא״ ג. לכל ברור שיש פה מלחמת מצווה ולא סתם דיון עקרוני ונחמד על שיוויון, במקום שהציבור החרדי ירוץ לצבא ויגיד לו שהוא רוצה וצריך להשתתף במלחמה ולבקש התאמות לציבור, הם נאחזים כאחרוני הפושעים בקרנות המזבח ובכל מיני בובי - מעייש׳ס מספקים תירוצים שונים לחרפה המוסרית שלהם
26
עומדות רגלינו במלחמה בזכות שעריך ירושלים
מקור? | 15-06-2024 23:47
דברים מוזרים מרב שאמר לפני שנים מועטות : העירוב בין המינים בצבא הוא שעת השמד.
27
ביום שיכתוב טור כזה על להט"ב אני יאמין לו.
כ | 16-06-2024 0:01
שקר. צביעות. חוסר חיבור למציאות. שנאת ישראל מדרגה ראשונה. חסר לו מי שלא מתגייס מחבריו וכו'..
28
ציטוט מעופרן: "החויה העמוקה ביותר של היהודי"
יהודה | 16-06-2024 0:14
עופרן בציטוט: החוויה העמוקה ביותר של האדם המאמין זה הספק תמיד יש ספק כך בסרטון שלו מחדר השאלות. לאדם מאמין, מאמין אמיתי אין ספק, זה אד מעיקרי האמונה, לאדם שהוא מין יש ספק זה מה שניסה עמלק להטיל בליבם של ישראל, היש ה' בקרבנו? אם אין? אולי יש? אולי אין? הנחש השיאני - הישיאני = אותיות היש אין, כך מהזוהר שאומר שהזוהמא שהטיל הנחש בחוה - היה הספק. ואידך זיל גמור. ספק = עמלק בגימ'
29
כתבה מיותרת מרב...
אליעזר | 16-06-2024 1:50
כתבה מיותרת מרב מיותר. הציבור הדתי ולא רק הדתילוני מקריב הכי הרבה קורבנות על שמירת המולדת ,והמספרים זועקים לשמיים במלחמה הזו. עופרן ככל הנראה שנים רבות לא משרת במילואים (חתיכת משתמט) אחרת היה רואה בעיניו שהסדכ מתבסס הרבה מאוד מאותם חרדלניקים שנואי נפשו. המספר ההולך גודל של בוגרי ישיבות גבוהות והסדר בסדכ המילואים מתבסס בכך שבניגוד לחברה החופשית ודתילונית שהרבה מבנייה עוזבים את הארץ, הרי שבקרב הדוסים זה לא ממש קורה, אולי בגלל החינוך שארץ ישראל זו ערך.
לפי נתונים של...
רונן | 16-06-2024 7:37
לפי נתונים של פרופ יגיל לוי פחות מרבע מחללי המלחמה למדו בבית ספר דתי. אם נקח בחשבון ששליש מבוגרי בתי ספר דתיים הופכים חילונים בצבא(שזאת הסיבה שחרדים מסרבים ללכת לצבא) אזי בערך 16% מחללים הם דתיים בפועל . בגילאי 18% יש כמעט 40% תלמידים בחינוך דתי (ממד, חרדלי, חרדי) כלומר כרגיל הציבור החילוני משלם את מחיר המלחמות
30
דביל! ...
תל אביבי | 16-06-2024 2:55
דביל!
31
כתבה שומטת לסת.....אני...
גלבוע | 16-06-2024 6:59
כתבה שומטת לסת.....אני מציע לכל הכותבים,בבקשה תתייחסו לעובדות היבשות במאמר,כל פן אישי מיותר ומגוחך.
32
הנכד של ליבוביץ מה...
יהודה שמעוני | 16-06-2024 7:08
הנכד של ליבוביץ מה ציפיתם?
עוד חרדי מטומטם...
רונן | 16-06-2024 7:48
עוד חרדי מטומטם שאחרי 40 שנה של שינון חסר ערך כציפצוף הזרזיר לא מסוגל לתת טיעון נגד מאמרו המנומק של הרב עופרן מה שמוכיח שהלימוד החרדי חסר ערך ומוציא גייסות של עמי ארצות שלבושים כתלמידי חכמים שראוי לקורעם כדג ביוהכ שחל בשבת
33
יום אחד זנ יגיע שהשמלנים יתנו לחרדים הכל ברור
חיים | 16-06-2024 7:38
ואז על תיפנו לחרדים באם יתמכו בשקט בהסכם מדינה או מישהו נגד התנחליות נזכר לכם את הכל ארכיון לא שוכח איזה טיפשות מיצידנו לדחוף את החרדים בכוח לזרעות ישר הלם הרי כלנו יודעים יום אחר זה אף אחד לא כלי תקשרות ולא הם ידברו על גיוס
34
ידוע שהחרדים להוטים...
רונן | 16-06-2024 7:39
ידוע שהחרדים להוטים אחרי שיגול ילדים קטנים וכל ילד חרדי נאנס עשרות פעמים עד גיל 9 על ידי הרבנים החרדים
35
עוד חרדי מטומטם...
רונן | 16-06-2024 7:47
עוד חרדי מטומטם שאחרי 40 שנה של שינון חסר ערך כציפצוף הזרזיר לא מסוגל לתת טיעון נגד מאמרו המנומק של הרב עופרן מה שמוכיח שהלימוד החרדי חסר ערך ומוציא גייסות של עמי ארצות שלבושים כתלמידי חכמים שראוי לקורעם כדג ביוהכ שחל בשבת
36
כמו שתמכו באוסלו...
פפה | 16-06-2024 8:04
כמו שתמכו באוסלו ובגירוש מגוש קטיף?
37
הגויים והמשומדים תמיד...
נו באמת | 16-06-2024 8:23
הגויים והמשומדים תמיד ניסו את כל השיטות נגד התורה: איומים, השמצות, מתק-שפתיים, כוחניות, וכו'. אבל הנביא ישעיהו כבר הבטיח: כל כלי יוצר עליך לא יצלח וכל לשון תקום אתך למשפט - תרשיעי, זאת נחלת עבדי ה' וצדקתם מאיתי נאום ה'
38
במקומך הייתי חוזר...
פימי | 16-06-2024 8:28
במקומך הייתי חוזר מדברי הלעז שהעלת בכבה על הציבור החרדי ולומדי התרה שמחזיקים את עם ישרעל בעת הזו ובכל עת לכל רורך תולדות עמנו אתה אלי שרת בידי החלוניים
פימי בעל הפימה נראה שלא הבנת מה הוא כתב
בדם ליבו | 16-06-2024 16:09
בהגד
39
חרדיות הינה חיים...
לא חר | 16-06-2024 8:39
חרדיות הינה חיים בשקר כאשר שמו של הקבה הינו אמת.
40
לא כל אחד...
מיקי ראשל״צ | 16-06-2024 9:29
לא כל אחד שקורא לעצמו רב יודע תורה לצערי... הוא טוען שמעולם לא מצאנו שהתורה הגנה על עם ישראל טוב... כנראה לא עמד תנך הרבאיי עופרן... בימי חזקיהו המלך התורה הצילה את עם ישראל... תנך מפורש וגם גמרא מפורשת אבל אני לא מצפה מבוא ועם הארץ כמוהו להיות בקי בתנך למרות שקורא לעצמו רב... בנוסף מצאנו אלף למטה אלף למטה בימי דוד המלך שתמיד ניצח במלחמות. מכיון שעל כל אלף חיילים שנלחמו היו אלף שלמדו תורה כנגדם ..ויש עוד דוגמאות למכביר... רבי יהודה הנשיא אומר אין צרה באה לעולם אלא בגלל עמי הארץ... אבל שוב רב בור ועם הארץ לא מצפה ממנו הבנה בסיסית בתורה אין לו ... איך יידע להעריך לומדי תורה.. בושה לאתר שמעלה דמגוגיות מטומטמות כאלה ממי שקורא לעצמו רב
ל - 40 - אתה יודע שהוא עם הארץ ?
mozer | 17-06-2024 15:12
אתה יכול לא להסכים איתו. גם אני לא מסכים. הרב עופרן סבור כנראה שצהל הוא צבאו של יהושע בן-נון . אבל - סביר ביותר שהוא בקי בתורה יותר ממך. ולולא דמסתפינא - הייתי אומר שיש באצבעו יותר תורה מאשר בין אוזניך.
41
באמת רחמנות על...
להלה | 16-06-2024 9:59
באמת רחמנות על עופרן הזה - כל יום פוסטים אכולי קנאה בחרדים במקום להגיד מילה אחת: טעינו ולהודות שכל הציונות וראשית גאולתינו היה דמיון של הרב קוק - תמשיכו להתבוסס בדם הציוני שלכם גם הפרצוף שלו בתמונה מעיד על איש עצוב כועס וממורמר.
ל - 41 - גם עליך מעיד סגנונך שאתה מר נפש
mozer | 17-06-2024 15:06
אם יש לך טענה - טען , אל תהיה חכם הפרצופים
42
רפואה שלמה
יציב | 16-06-2024 11:50
חולה נפש.
43
האמת שלא הייתי...
"אין עורכין מלחמה כשאר ישראל" - כך נאמר בספר ההלכות המרכזי של עם ישראל ל-ה-ל-כ-ה!!! | 16-06-2024 13:00
האמת שלא הייתי צריך להתייחס לאיש הזה שמכר את נשמתו לxxx ועתה לא רק שמנסה ברפורמיות מופגנת למחוק או להתעלם או להשמיט פסקי הלכה ומסורת אלא גם לא בוחל מלחרף מערכות ישראל. כדאי גם לבדוק מאילו גורמים פרוגרסיביים ו/או רפורמים ו/או הקרן החדשה, תומכים בו ובאילו אופנים, גורמים שוודאי יש להם אינטרס להגביר קיטוב ומדנים בפרט כלפי שומרי תורה ומצוות ומשקיעים ממון ואנשים לצורך כך. על כן, על מנת שלא יתעו התועים מדברי הבלע שלו, הנה התרומה הצנועה שלי הקטן להעיר ואולי להאיר בנושא. ראשית לפני הכל, חשוב לציין שהעולם קיים בשביל התורה וגם אין לקבה בעולמו אלא 4 אמות של הלכה. שנית לגוף העניין, המילים האלה אין עורכין מלחמה כשאר ישראל כתובות בספר ההלכה המרכזי של עם ישראל, ספר היד החזקה להרמבם בסוף הלכות שמיטה ויובל. אין עורכין מלחמה נאמר ללא סייג. לא נאמר אין עורכין מלחמת רשות[אבל מלחמת מצווה כן]. נאמר באופן חלק וגורף אין עורכין מלחמה כשאר ישראל. וכך רוב ככל פוסקי הדורות הבינו את הרמבם כך להלכה. יתרה מכך ואף למעלה מן הצורך, אציין שהרב קוק הראיה גם הבין כך להלכה. וגם הוא לא חילק בין מלחמת מצווה למלחמת רשות וכתב באופן גורף שלומדי התורה לא יוצאין למלחמות. רק אחרי מותו של הראיה התחילו לבצבץ כל מיני פרשנויות אחרות, שכאמור אינן קשורות לפשט ההלכה הפשוטה והמרכזית שעל פיהן לומדי התורה לא יוצאין לא למלחמת מצווה ולא למלחמת חובה ולא למלחמת רשות. בעצם מאז היווסדנו לעם, מאז משה רבנו שבטי לוי ויששכר 2/12 שבטים שזה 1/6 מהעם לפחות למדו תורה, בלי זה, בלי הכח הסודי של עם ישראל ישחטו את כולם חלילה, וגם אין זכות קיום לעולם בכלל, וגם נאבד את ארץ ישראל. וגם כמובן אין טענת חילול ה'. כי חילול ה' זה לא להידבק בהלכה, ואילו הידבקות בפסק ההלכה המרכזי ללא אף חולק משמעותי היא קידוש ה'. וגם קיום של לא יבוש מפני המלעיגים. שזה בעצם מכפיל מצווה. (יפה אחת בצער מ-100 ברווח). אין לי כח להתעייף ולהציג את אינסוף הראיות של הגנת התורה על עם ישראל. אציין רק 4 שבאים לי באסוציאציה מחשבתית ראשונית. בזמן חזקיהו המלך כל העם למדו תורה ולא היו לחזקיהו המלך חיילים בכלל כשסנחריב בא על ירושלים בצבא ענק של 185,000 דיוויזיות ומלאך ה' הרג את כולם בבת אחת בלילה אחד! ודוגמא שניה המובאת בפסיקתא ב' במדרש איכה שם שומרי העיר מוגדרים לומדי התורה ולא השומרים הפיזיים. ודוגמא שלישית מובאת בפסיקתא ד' במדרש איכה שם מסופר איך כל זמן שרבי אלעזר המודעי חי והתפלל לא נכבשה ולא חרבה העיר ביתר. לא בזכות בר-כוכבא שחי שם, אלא בזכות רבי אלעזר המודעי. ולראיה איך שמת רבי אלעזר המודעי חרבה ביתר, וגם בר-כוכבא הגיבור לא עזר... דוגמא רביעית אם אין ידי דוד בתורה, אין ידי יואב במלחמה. טוב שהאיש הזה עופרן טיפס על הר גבוה להכחיש את כל תועלת התורה והגנתה בלהדם(לא-היו-דברים-מעולם) על מנת שייקל על השומעים לראות את שקר טיעוניו כמזוייפים מתוכם. אם ישאל השואל איך לכאורה לומדי התורה לא עוזרים היום ולמה מתים וגם מתו בעבר? אז למעשה אנחנו נמצאים בדרגה השניה כפי שיפורט להלן: ישנן 3 דרגות בהן ה' מתייחס לעם ישראל. העולם קיים בשביל התורה ולכן בדרגה הכי נמוכה והכי גרועה בלי לומדי התורה תורתו אמונתו כמו שמאז היווסדנו לעם, מאז משה רבנו שבטי לוי ויששכר 2/12=1/6 מהעם לפחות למדו תורה, בלי זה, בלי הכח הסודי של עם ישראל ישחטו את כולם חלילה, וגם אין זכות קיום לעולם בכלל, וגם נאבד את ארץ ישראל. דרגה שניה היא שיש לומדי תורה אבל חלק מהעם *עדיין* לא מספיק קרוב לתורה ומצוות אז מנצחים במלחמות אבל יש קורבנות. בדרגה השלישית והיא הדרגה המושלמת כל העם קרוב לתורה ומצוות ויש גם לומדי תורה תורתו אמונתו ואז מתקיים אם תלכו בחוקותי... ונתתי שלום בארץ...וחרב לא תעבור בארצכם... ורדפתם את אויביכם ואין מחריד... בדרגה המושלמת אפילו אין אף חייל נפגע ויש שלום ונצחון ושיגשוג ושפע. אנחנו לצערינו רק בדרגה השניה. ולכן מנצחים אבל יש נפגעים. ולכן בשום מצב אין לוותר על לומדי התורה תורתו אמונתו וגם כמובן יש לקיים עבורם את פסק ההלכה המהותי אין עורכין מלחמה כשאר ישראל שלא נגיע למצב הכי גרוע הכתוב באם לא תלכו בחוקותי...
44
מבקש למחות ולומר...
תלמיד ישיבת הסדר | 16-06-2024 13:09
מבקש למחות ולומר שהתוכן לא מייצג את הציבור כולו על אף ש לטענתי מצוות עשה מדאורייתא להתגייס, אפשר לומר שהציבור החרדי טועה בהלכה אך לומר מילים כאלו על ציבור כזה גדול לענ״ד שגוי וחסר תועלת
45
יושר אינטלקטואלי וציבורי
יצחק | 16-06-2024 13:34
חצי אמת גרועה משקר. התוקף בשצף קצף כל מקרה של סטיה מדרך התורה ראוי ליחס רציני גם אם נקט סגנון מתלהם. לא כך הכותב - האם יש עוד עבירה בתורה שתקף את עובריה בשצף קצף? האם גינה באותה תקיפות לפחות את הסרבנים השמאלנים שבניגוד לחרדים שלא מבינים בצבא ובטחון, גרמו לפגיעה נוראה בחוסן הצבאי? האם חיווה דעתו באותה תקיפות נגד בגץ שעיקר את הוראות הפתיחה באש, ובכלל - מתעבר על נושאים לא לו ומחליש את המדינה? האם גינה באותה תקיפות את ההשתוללות האנרכיסטית של 'מתנגדי הרפורמה' אשתקד? האם יש לו מילת ביקורת על הפרוגרסיביות המשתוללת? על ארגוני הלטהב? או אפילו על מחללי שבת ועוברי עבירה נוספים? אם התשובה לנל היא שלילית, אזי לא ברב עצמאי מדובר פה אלא בבבוה על חוט שנתון בידי קמפיינרים ציניים
46
בושה בושה בושה...
יהודי | 16-06-2024 14:03
בושה בושה בושה וחרפה שיהודי עם כיפה על הראש מדבר ככה! פשוט אתה יוצא נגד הקבה בעצמו!!! מצטער להגיד לך אבל יש לך אוטם הלב והמוח , וברור לי שהתורה שאתה לומד אם בכלל זה הפך האמת , תתחיל לילמוד חסידות אולי תחזור בתשובה. בושה ועצוב כמה עצוב אתה גורם לקרע הכי גדול בעם אי אהבת ישראל הכי גדולה ביותר.
47
קיצוני כמו סבו
דנית | 16-06-2024 14:28
אין ספק שהחרדים צריכים להתגייס יחד עם זאת לא צריך לחפש פרובקציות מטורללות כמו ליבוביץ שאחותו קראה לו אחי הקטן והטיפש.
48
הנכד של מעניין ומזכיר את הסבא אבל אף מילה על
נקעה נפשי | 16-06-2024 16:03
הפוליטיקאים הקרויים ציונים-דתיים. אלה רק אתמול הצביעו עבור חוק ההשתמטות כאשר בד בבד חיילים מהחוגים שלהם נטבחו בציר פילדלפי. ריבונו של עולם אינני מבין איך פוליטיקאי נלוז שבעצם התחמק מהשרות הצבאי שולח למותם בחורים אלה ומאידך מגן על המשתמטים. די די כבר..
49
התמלאנו נביאי שקר...
נביא אמת | 16-06-2024 16:27
התמלאנו נביאי שקר שעיוותו את התורה לכדי הצרכים המניפולטיבים שלהם. והנה,איש שפשוט שם מראה גדולה מול ציבור שמנהיגיו בוחרים שלא לראות את המציאות. מי שלא משרת בצבא העם אינו דתי במהות האמיתי של המילה, אלא משתמט, הובחר להתכסות בהגנה מאנית לא מחוברת למציאות או לדת של הגנה אלוהית. חבל שהדת הלכה ונשחקה בחוג החרדי ומזמן כבר מדובר בשליטה מנטלית הדומה לכת. מסכים עם הכותב שבקרוב המציאות תחליט ותהיה חזקה מההון הפוליטי של החרדים והם יאולצו להתגייס לצבא, כמו כל אזרח אחר, על אפם וחמתם
50
לשים את עופרן בני לאו ובנט יחד עם גני בנץ
כזבי בת צור | 16-06-2024 17:20
באותה קובה
51
הציונות הדתית מרגישה...
נתן | 16-06-2024 17:36
הציונות הדתית מרגישה שכל השנים הם נתנו את גופם ונשמתם במלא המובן למדינה החילונית/שמאלנית והיא בתמורה בזה להם, זורקת להם פירורים, ומנצלת את הממלכתיות שלהם כדי להיות בשר תותחים. לעומת זאת החרדים אף פעם השתחוו למדינה, המדינה דורכת עליהם אבל לא היו להם ציפיות ולא אכזבות. עכשיו האמת הזאת צפה בשיא העצומה והכאב
אמת
שימעלה | 16-06-2024 22:03
ויציב !
52
חחחחחחחח
ישי | 16-06-2024 18:06
כמה שהציונות טימטמה אתכם...
53
לא הייתי רוצה להיות חייל שלך
יהודה | 16-06-2024 21:54
במלחמת לבנון הראשונה הייתי חייל מילואים בגדוד ארטילריה, אני בן 65 מספרי האישי מתחיל ב:312..., חייל חרדי שהתגייס בגיל 19 לשירות סדיר ממשפחה חרדית שורשית, אני בעד גיוס חרדים לצבא ואם הייתי יכול מבחינת כשירות ובריאות הייתי עושה זאת גם היום בשמחה, אבל זו סוגיה מורכבת שתחילה בסד להיפתר וצריך סבלנו ושום שכל ודעת ולא כפייה. חייל שמתגייס בכפייה יהיה חייל גרוע ואת זה איש לא רוצה. בכל מקרה לא הייתי רוצה להיות חייל שלך - הבנתי שאתה רסן - ולא משנה באיזה תפקיד, לא הייתי רוצה להיות חייל של אדם שלצערי הרב נוטף ארס ושנאה כלפי אחיו היהודים ולא משנה מאיזה מגזר, אדם כזה אינו ראוי להיות מפקד ובודאי לא לשלוח חיילים לקרב. מאוד מצער.
54
העובדה שאתם סוגדים למדינה -
שימעלה | 16-06-2024 22:02
גם אם היא מנוהלת עי הערב-רב , שמשתמש בכם כבשר תותחים ,זה לא אומר שהחרדים רוצים להצטרף .
55
כל הכבוד
איבגי | 16-06-2024 22:20
לרב אילעאי עופרן
56
תחזור להימלפרב, בהמה רפורמית מורה פנים בתורה
עוד אחד | 17-06-2024 6:10
שלא כהלכה עפר לפיך, מי אתה אפס מול גדולי ישראל. מה גם שאתה מסלף פסוקים מפורשים. כפיה ללכת לצבא ולא לקיום מצוות? מחלמת מצווה? איזה מצווה בדיוק יש בצבא זימא ומצעדי תועבה, ועיקרת הדת מכל ילדי ישראל ועוד בשם שילטון יהודים אתם מתאבדים ומבקשים שאנו נתאבד קולקטיבית איתכם, בגלל הדימיונות החולניים והמדומיינים שלכם על אתחלתא דגאולה? כזו שעוקרת יהודים מביתם, ומוסרת אותם להרג בידי מחבלים. צא דיבוק צא
פה קדוש שלך- עדיף שילקק את נעליו של הרב עופרן
לעוד אחד | 17-06-2024 15:04
חרדים תתגייסו - אחרי הלוואי ויקוים בכם מה שביקשתם תמותו ולא תתגייסו
57
אכן
דו | 17-06-2024 9:38
החרדים לא רק עלוקות מוצצי דם ששודדים את אזרחי ישראל וחיים וקיימים על חשבונם אלה גם לא תורמיםאת חלקם למדינה.הדם שלהם כחול כנראה ושונה מדם החיילים הקדושים שנופלים ונפצעים למען עם ישראל ומדינת ישראל.אם אינם מכירים במדינה ובחובותיהם נשמח אם יוותרו על אזרחותם
58
כתוב במקביל על ראשי הצבא שהם מפקירים חיילים
מאיר | 17-06-2024 9:56
כל כך הרבה הרוגים בגלל עיוות מוסרי. אצפה ממך לכתוב שהדם על הידיים שלהם.
59
דעתך לא מעניינת
דוד | 17-06-2024 10:23
סבך המרושע אמר על חיילי צהל שהם יודו-נאצים. ולצבא הזה אתה מטיף לחרדים להתגייס ?
60
אלמלא דוד עוסק בתורה לא היה יואב מנצח במלחמה
יואב דוד | 17-06-2024 12:59
ואלמלא יואב מנצח במלחמה לא היה דוד עוסק בתורה...
61
כמה בורות, האם לזה יקרא רב?
א | 17-06-2024 15:01
תלמוד בבלי מסכת בבא מציעא דף קח עמוד א אמר רב יהודה: הכל לאיגלי גפא, ואפילו מיתמי. אבל רבנן - לא. מאי טעמא - רבנן לא צריכי נטירותא. פירשי, רשי מסכת בבא מציעא דף קח עמוד א לאגלי גפא - הכל מסייעין לגדור חומת העיר ולהעמיד שעריה, שלא יכנס צבא שונאים לעיר. לא צריכי נטירותא - תורתו משמרתו, כדכתיב (משלי ו): בשכבך תשמור עליך. האם תלמוד בבלי זה לא מקור מפורש? או שהוא פשוט לא יודע? והאם גדולי התורה החרדים, כהחזוא והרב מבריסק, לא ידעו כל מה שהוא טוען? כמה זלזול בתח יש כאן, שעקיצתן עקיצת עקרב וכו'
62
שפך הזר . המתכנה הזב עילאי עופרן
צבי יהודה | 17-06-2024 15:51
מקיים בהידור את מצוות רבו מי יתנני תלמיד חכם אשכנו כחמור. עפרא לפומיה
63
שכן חילוני שונא...
שרה | 17-06-2024 19:00
שכן חילוני שונא דת וחרדים שמח מאד לשלוח לי טקסט זה .. מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו בושה לרב לפלג ולא לאחד
64
בגלל רבנים תופעות...
איתי גפן | 17-06-2024 20:28
בגלל רבנים תופעות כאלו הורי עזבו את הציבור הדתי לאומי וגידלו את רוב ילדיהם בחינוך חרדי..
חחח בגלל שפחדו...
נווה | 18-06-2024 13:40
חחח בגלל שפחדו להתעסק בשאלות ברומו של עולם , עזבו , אל תספרי לעצמך סיפורים , עושים מה שקל להם
65
שמא קא גרים:...
איתן גפני | 17-06-2024 20:29
שמא קא גרים: עפרן לעפר יותן פיהו. עָפרן - כפרן.
66
מה קורה לכם...
בפ | 17-06-2024 20:30
מה קורה לכם בסרוגים.זה הבעיה חיילים תדברו קודם על ראשי הצבא .גם מיליון חילים לא ינצחו אם הם לא ירצו לנצח.
67
וואו כמה נאורות...
איתן גפני | 17-06-2024 20:31
וואו כמה נאורות יש לרב, מאחל לציבור יהודי להיכחד... הוא גם יודע לזהות מה מותר להגיד במדינה לפי הקודים של השמאל... לך תגיד חצי מזה על ערבים אתה גמור... על חרדים תקבל מחמאות מהסטרא אחרא -מהצד האחר לקדושה
68
פשוט בושה וחרפה...
אברהם רואי | 18-06-2024 7:15
פשוט בושה וחרפה שנותנים לכופרים כאלה במה.שיתביי
69
חשוב לציין שהוא...
אלי מ | 18-06-2024 12:33
חשוב לציין שהוא פשוט מבלבל את המוח, מי שמעיין במסכת בבא בתרא דף ח יראה שכאשר הגמרא דנה על תשלום בניית חומה לבניית העיר אזי תלמידי חכמים פטורים מתשלום מס זה, והטעם שמבואר שם זה ״רבנן לא צריכי נטירותא״ ורש״י שם על במקום אומר שבתורתם הם מגינים על העם. ממליץ לאנשים לא להתפעל מהתואר ״רב״ ולבדוק דברים לעומק. השנאה לפעמים ללומדי תורה נובעת רק בגלל התחושה של אותו אדם שהם יותר יהודיים ממנו….
יישר כח לך..אגב,...
אלי | 18-06-2024 14:15
יישר כח לך..אגב, יש עוד לא מעט מקורות מפורשים שהתורה שומרת ומגינה צמות ומכל צרה אבל לטיפש כמו זה שמובאים דבריו בכתבה לדעתי אפילו לא צריך לענות
70
בדקתי אחרי הקליפה...
מיכה | 18-06-2024 12:46
בדקתי אחרי הקליפה הזה ומתברר שהוא נכדו של הכופר ליבוביץ, זה כבר אומר הכל עליו
71
לצערי הוא בהחלט...
צבי יהודה | 18-06-2024 14:43
לצערי הוא בהחלט צודק.
72
מה שקורה עכשיו גרוע ממה שקרה לפני ה 7.10
יוסף מלול | 18-06-2024 14:45
חייבים לעצור את השיח אי אפשר שאחוז קטן מאוד מהעם מסית והרבה אנשים הולכים אחריו צריך לזכור מה קרה בתקופות שעם ישראל היה בפילוג עם כל נבואות הזעם שקיבלנו ובסוף בית המקדש נחרב ועם ישראל הלך לגלות עד היום. צריך לדעת שכל קהילה עובדת את ה' בצורה שונה וככה ה' ברא אותנו וזה הרצון שלו, שאנחנו שונאים את האחר זה כאילו חס ושלום שאנחנו שונאים את היצירה של ה' יתברך חייבים לבכות ולחזור בתשובה!
מה עם התוכן?...
כוהן | 19-06-2024 23:39
מה עם התוכן? יש עדה שגונבת ומשתמטת , שיתחילו לשרת ולשלם מיסים תהייה אחדות. הקרע הוא בין ישרים לגנבים
73
כל מילה בסלע!...
בוגר ישיבה גבוהה ציונית דתית | 18-06-2024 14:46
כל מילה בסלע! לצערי, הרב עופרן צודק! ההשתמטות היא עיוות התורה וחרפה מוסרית שמילים אינן יכולות לתארה.
74
רבני גיור נותנים תעודה למחללות שבת בפרהסיה ?
איתן | 18-06-2024 17:50
כי יש חרדית שטוענת שנים מגיירים כל אחת תמורת כסף הגיור חייב לעבור לרבנים חרדים
75
הרב צודק. התודה...
אבי | 18-06-2024 19:54
הרב צודק. התודה לא עזרה לתנאים בתקופת בית שני, ולא לנביאים בתקפות בית ראשון ולא לכל הקהילות באירופה בשנות ה-40. לא הגנה במאורעות תרפט וכו, וכו,. ספר שופטים מלמד שהאל וזקני ישראל מעולם לא פנו לכולל לקבל ישועה אלא פנו לגיבורי החייל באותה התקופה(שלימים החרדים הוסיפו להם פאות והסטוריה של לימוד בישיבה)
76
תענוג....
עברי | 19-06-2024 1:39
תהרגו אחד את השני הלוואי אמן.
77
כחרדי שבוי אני...
חרדי שבוי | 19-06-2024 5:08
כחרדי שבוי אני מסכים עם כל מילה
78
הרב צודק. ההןכחה:...
כסף וכוח. זה הכול.לימוד תורה לא מעניין אותם | 19-06-2024 7:02
הרב צודק. ההןכחה: אם לחרדים לא תהיה זכות הצבעה בקלפי )כלומר לא יהיו נציגים בממשלה( ולא יקבלו שום תקציב/הנחה/טיפול רפואי/בחינם מהמדינה אלא ישלמו על כל דבר ...... מהר מאד יילכו לצבא ולעבוד. הלימוד תורה ייעשה בסיום היום/בסופי שבןע, וככה ת ניתן לראות שזה רק עניין של כוח למנהיגים ןכסף. לא באמת חשוב להם ללמוד תורה
79
ובדיוק על זה...
... | 19-06-2024 8:52
ובדיוק על זה נחרב לנו הבית... על שנאת חינם ביננו! הדתיים! כמה עצוב...
80
זה אותו רב...
חיים | 19-06-2024 11:27
זה אותו רב שהתפעל מאוד מהרפורמים והקונסרבטיבים לאחר שאירחו אותו...
81
מי שקובע את...
כוהן | 19-06-2024 23:37
מי שקובע את הטון בעדה החרדית זה העסקנים, שהישיבות הפיקטיביות זה העייסק שלהם. תלמידים פיקטיבים שעובדים בשחור ומחכים להודעת ס.מ.ס של ביקורת על מנת לרוץ לישיבה ולרמות את המדינה שהם לומדים, והעסקן מחזיק תלמוד תורה פיקטיבי, ותלמידים פיקטיבים ומורים פיקטיבים וכול הדת הפכה לפיקטיבית, עייסק להכניס כסף על הגב של החילונים הפראיירים שהולכים לעבוד
82
אילעאי עופרן עפר אתה ואל עפר תשוב
דבורה | 21-06-2024 10:56
ההכפשות של אילעאי עופרן נגד תורתינו הקדושה ולומדיה , זה נובע משנאה אכזרית ללומדי תורה, וממילא הוא שונא את התורה הקדושה. עליך לזכור כי קראו לך עופרן על שם הפסוק כי עפר אתה ואל עפר תשוב , ואם את זה תזכור שבאת מעפר ותשוב לעפר, כל הגאווה וההתנשאת שלך תהיה כעפר.
83
In God we tru$$t
סמי מפ"ת | 22-06-2024 23:00
החרדים מאמינים באל ובכל יום בודקים את שערו היציג, והם דורשים מאיתנו להכיר באידיאולוגיה הזאת שלהם ולממן אותה כמובן, עע לעיל
84
אמר זה עם...
ירון | 23-06-2024 14:40
אמר זה עם חצי כיפה על הראש זהבשאשתו הולכת עם מכנסיים ולחא כיסוי ראש זההשצטםה בטלויזוה יותר מלימוד צורה. מונזה הטמבל הזה סליחה ? שיקום למניין אחד בהת בחיים שלו וידבר
85
בתור דתי לאומי...
דתי לאומי גאה | 23-06-2024 23:31
בתור דתי לאומי שלמד בכמה ישיבות גבוהות רוב הציבור הדתי לאומי לא חושב כמוהו. הוא פספס כמה מאמרים בחזל שהתורה מגינה גם בפני הפורענות. הוא סותר דרך התורה סותר דרכו של הרב קוק זצל ואנחנו מוחים על ביזוי התורה ועל ביזוי תלמידי חכמים גם מהציונות הדתית וגם מאחינו החרדים. יש פה ופה תורה קדושה וטהורה לא צריך להתייחס לדברי הבל כאלה
86
שם רשעים ירקב
אלי | 04-07-2024 6:25
התפוח הרקוב לא נפל רחוק מהעץ.