אחדות או פילוג? תלוי באלי ישי - סרוגים

אחדות או פילוג? תלוי באלי ישי

גורל האיחוד בציונות הדתית יושפע במידה רבה מהחלטתו של אלי ישי על המשך דרכו. הסקר לפיו הוא ואריאל מקבלים 7 מנדטים אמנם מחמיא לשניים אך גורם להם כאב ראש לא קטן. פרשנות

אחדות או פילוג? תלוי באלי ישי

העיסוק בפריימריז של הבית היהודי שואב לתוכו את מירב תשומת הלב עד כי נראה כי במפלגה כבר לא עוסקים באחדות עם האיחוד הלאומי.

כבר מספר ימים שכלום לא מתרחש בגזרת בנט – אריאל. יהיו שיאמרו שזה מה שנראה מעל לפני השטח אך מתחתיו מתנהלים שיחות ומגעים לפתרון המשבר המאיים לבקע את הציונות הדתית ולהחזירה 20 שנה אחורה, גם אם כן אלו שיחות שאין בהן ממש.

בשבועיים האחרונים השניים נפגשו מספיק פעמים בכדי להחליט לאן פני הציונות הדתית אך בכל הפעמים החליטו שלא להחליט וקבעו מועד חדש לפגישה. אלא שאפילו זה לא קרה בימים האחרונים.

על פי השטח ומשיחות עם גורמים במפלגה נראה כי לאורי אריאל אין רצון להתמודד שלא במסגרת הבית היהודי. המסגרת הזאת נוחה לו, מקומו מובטח וכך גם תפקידו והוא מצליח ליהנות מהעדנה החדשה לה זוכה הציונות הדתית כבר קרוב לשנתיים.

עם זאת אריאל לא מוכן לקבל את כל התכתיבים של בנט. השניים חלוקים ביניהם עד תהום בענייני דת ומדינה ואף בסוגיית ארץ ישראל.

 

בנט מצידו לא ממהר לתת לאורי אריאל את כל מה שהאיחוד הלאומי דורשים. הוא הנסיך שהוביל את ממלכת הבית היהודי לארמון ומחכה לרגע בו ישב על כס המלוכה. ועל כן כל צעד ושעל מתוכננים ומדודים אצלו.

וכך משוטטים להם השניים ברחבי הארץ, ממשיכים בעבודתם ומשדרים עסקים כרגיל, אך בזווית של העין נמצאת איזו נקודה שחורה שמפריעה להביט רחוק יותר-, הצעת האחדות, או יותר נכון, איום הפילוג.

ככל הנראה עד סוף השבוע לא צפוי לקרות איזשהו מהלך דרמטי שישנה את פני התמונה. ביום ראשון אמורים השניים להיפגש ולהפיל גורלות. איחוד או שמא פילוג.

מה שישפיע על החלטת השניים הוא לאו דווקא ההתפתחויות המגזריות. אורי אריאל מצידו יעקוב אחרי כל צעד של אלי ישי בימים הקרובים בכדי לדעת לאן פני הדברים. בציונות הדתית אמנם לא מייחסים חשיבות רבה לנעשה בש"ס אך למתחולל שם יש משמעות רבה ואף ישירה להמשך עתידה של הציונות הדתית.

הסקר שפורסם הבוקר לפיו מפלגה משותפת לאריאל ולישי תגרוף 7 מנדטים עשוי לגרום לאריאל לוותר על הצעתו של בנט וללכת עם ישי במידה וזה יפרוש מש"ס. גם אם ישי יחליט להמשיך לכהן תחת היו"ר אריה דרעי אריאל הוא כבר לא אותו אריאל. עם הסקר המחמיא מהבוקר הוא יבוא לבנט וידרוש מחיר מופקע. מה שעלול לגרום לבנט לשבור את הכלים והכללים ולפרק את החבילה.

אורי אריאל צריך לנהוג בזהירות. אסור לו להראות לבנט שהוא רוקד על שתי חתונות. מצד אחד דורש תמורה לכוחו הפוליטי בבית היהודי אך מצד שני פוזל למחנה ישי, המזוהה עימו בסוגיות רבות.

כך או כך, דבר לא אמור להשתנות ב-48 השעות הקרובות, אך ביום ראשון יגיע הסוף לסאגת הפיצול לטוב או למוטב כאשר האחוזים מדברים כרגע על 60% לטובת האיחוד אך לא בטוח שלטובת בנט.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הלואי נימאס מישי
אבי | 12-12-2014 0:15