חילוץ ארבעת החטופים. הניו יורק טיימס מדווח הערב (מוצ"ש) כי ארצות הברית ובריטניה סיפקו מידע מודיעיני יקר וקריטי שסייע לצה"ל להוציא לפועל את פעולת החילוץ.
על פי הדיווח, אנשי המודיעין האמריקני והבריטי סייעו באיסוף וניתוח מידע שסייע במבצע שנערך בנוסיראת. בנוסף, צוות אמריקאי הגיע לישראל וייעץ לצבא ולמערכת הביטחון איך להוציא לפועל את המבצע ולחלץ את החטופים משבי החמאס. עם זאת, בישראל מדגישים כי הצוותים הזרים לא היו מעורבים בתכנון מעשי של המבצע.
עוד באותו נושא
טרגדיה: האבא נפטר שעות לפני שבנו חולץ מעזהחדשות סרוגים

עוד דווח, כי ה-CIA והפנטגון אספו מידע על מיקומם של החטופים ברצועה בעזרת כטב"מים שטסו בשמי עזה, כמו גם על ידי יירוט של שיחות טלפון של פעילי חמאס. המידע שהועבר לישראל, סייע להוציא לפועל את מבצע החילוץ.
ולמה הם לא רצו לתת את המידע מלכתחילה?