ויקיפדיה בדרך לשחזר את הערך על דפנה מאיר - סרוגים

ויקיפדיה בדרך לשחזר את הערך על דפנה מאיר

חצי שנה לאחר שנמחק הערך דפנה מאיר מויקיפדיה, בימים אלה מתנהל דיון ער על שחזורו וזאת על רקע הספר הביוגרפי אודותיה "מה יקרה אם אמות מחר בבוקר". הרוב כרגע - בעד

ויקיפדיה בדרך לשחזר את הערך על דפנה מאיר
  משחזרים את הערך (צילום: באדיבות המשפחה)

לדפנה מאיר יהיה ערך בויקיפדיה? חצי שנה לאחר שנמחק, בימים אלה מתנהל דיון סוער בין הויקיפדים על האפשרות לשחזר את הערך העוסק בדפנה מאיר הי"ד שנרצחה בפיגוע בעתניאל לפני יותר משנה.

כזכור לפני חצי שנה, פרסמנו בסרוגים כי מנהלי האנציקלופדיה המקוונת, ערכו הצבעה בסיומה ברוב של 39 מול 29 החליטו על מחיקת הערך, משום שדמותה הייתה חסרת חשיבות ציבורית והיא התפרסמה רק לאחר מותה. עוד לפני הצבעת המחיקה, ניסו בני משפחה, חברים וגולשים רבים לעורר עניין ציבורי בדמותה כדי למנוע את מחיקת הדף.

לפני כחודש יצא לאור ספרה של העיתונאית הסרוגה יפעת ארליך, על דמותה של דפנה מאיר, ספר שהוכנס לרשימת רבי המכר, עם מכירות של יותר מ-17,000 עותקים בחודש הראשון לצאתו. הפרסום של הספר "מה יקרה אם אמות מחר בבוקר", הצית מחדש את הדיון על דמותה של דפנה מאיר.

מעורר מחדש את הדיון על הערך בויקיפדיה

העיסוק בדמותה מצדיק את הערך

הגולש 'גילגמש' מנהל לשעבר ואחד הותיקים בויקיפדיה בישראל, היה מהתומכים במחיקת הערך לפני חצי שנה, כתב בדיון החדש: "במקרה של אדם שנפטר, אפשר לראות בפרסום מתמשך לאחר המוות אישוש לחשיבות הנושא. פרסום ביוגרפיה אודות גב' מאיר הוא בהחלט פרט חשוב, במיוחד שהפרסום נעשה לאחר מותה. אמנם לא יכול להתרחש שינוי בנסיבות העניין היות שגב' מאיר כבר לא בין החיים, אבל פרסום הספר והמשך העיסוק בדמותה מספיקים בעיני לשם שחזור הערך. לכן, אני רואה בפרסום הספר שינוי נסיבות, כפי שהוא נדרש לפי הכללים שלנו. אפשר, כהצעתו של מי-נהר, להמשיך ולהמתין לפרסומים נוספים כדי לבדוק האם העניין בדמותה ממשיך גם זמן רב אחרי מותה ולא רק כחצי שנה לאחר מחיקת הערך. עם זאת, נראה לי שדי במבחן הזמן שעבר".

לדעתו של גילגמש הצטרפו ויקיפדים רבים, אך היו גם קולות מתנגדים. "אני לחלוטין לא מסכים עם גילגמש, שיש משום פרסום הספר שינוי מהותי בנסיבות שהביאו למחיקתו של הערך הזה", כתב ויקיפד בשם יוניון ג'ק, "השאלה שאנחנו צריכים לשאול היא זו: האם בספר ישנו מידע חדש, שלא היה ידוע לנו קודם לכן? אם התשובה היא כן – יש לברר מהו אותו מידע, ורק אז לדון אם המידע הזה מצדיק הצבעת שיחזור כבר עכשיו, או לא. אחרת, בהיעדר שינוי מהותי בנסיבות, יש להמתין בסבלנות עד ל-13 בספטמבר 2017, בשביל לפתוח בהצבעת שיחזור".

חוקי ויקיפדיה מתירים הצבעה חוזרת על מחיקת ערך, רק לאחר שנה מאז מחיקתו, ייתכן ודווקא הסיבה הטכנית הזו היא שתביא לכך שהערך לא ישוחזר. בשלב זה, יש רוב לשחזור הערך – 9 מול 2, וייתכן כי כבר בימים הקרובים, תזכה דפנה מאיר לערך על שמה בויקיפדיה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו