מס על זכייה אולימפית? רגב בהחלטה הסטורית - סרוגים

מס על זכייה אולימפית? רגב בהחלטה הסטורית

שרת התרבות הודיעה על הכפלת סכום המענק שיינתן לספורטאים הזוכים במדליות אולימפיות. "מגיעה לספורטאיות ולספורטאים שלנו הכרת תודה משמעותית על התרומה שלהם למדינת ישראל"

מס על זכייה אולימפית? רגב בהחלטה הסטורית
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בעקבות הפרסומים האחרונים על גובה המס אותו צריכים לשלם ספורטאים ישראליים שזוכים במדליה בתחרות האולימפית, הודיעה  שרת התרבות והספורט, מירי רגב, על הכפלת סכום הזכייה. נציין, כי רגב בחנה לבטל את המס אך משנודע לה כי מדובר בתהליך ארוך היא החליטה לפצות את הזוכים על ידי הכפלת המענק.

"כפי שהצהרתי, אני נחושה לתגמל ולתמרץ את המדליסטים האולימפיים הישראלים על שנים רבות של השקעה ומאמץ. לכן, כשהתברר לי שהיכולת לביטול המס על הפרס הקיים מוטלת בספק, החלטתי להעניק להם פרס נוסף, שלמעשה מכפיל את הסכום אותו יקבלו המדליסטים של ריו 2016. מגיעה לספורטאיות ולספורטאים שלנו הכרת תודה משמעותית על התרומה שלהם למדינת ישראל. זו בשורה גדולה לספורט ההישגי, לענפים האולימפיים ולספורטאים עצמם".

בתאריך ה – 27 בדצמבר 2016, במסגרת טקס פרסי המצוינות בספורט יוענקו לראשונה פרסים בסכומים תקדימיים למדליסטים אולימפיים לשנת 2016 בחלוקה הבאה: 300 אלף שקלים למדליית ארד, 400 אלף שקלים למדליית כסף, 500 אלף שקלים למדליית זהב.

ראוי להדגיש כי פרס זה ינתן בנוסף לפרס המשותף למשרד הספורט והוועד האולימפי בסך 250 אלף שקלים עליו נדרש לשלם 50 אחוז מס. זאת במטרה להגדיל משמעותית את סכומי התמריץ שמגיעים בסופו של דבר לכיסם של מדליסטים אולימפיים.

לפיכך, הנטו הכספי שיוענק למדליסטים האולימפיים בינהם ירדן ג'רבי ואורי ששון יהיה למעלה מפי 2. חשוב לציין כי הפרס ינתן גם לזוכים הפראולימפיים ובמקרה של שתי מדליות או יותר לספורטאי, ינתן פרס אחד להישג הגבוה מבינהם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו