סמוטריץ': "משהו רע מאוד עובר על חלקים בימין" - סרוגים

סמוטריץ': "משהו רע מאוד עובר על חלקים בימין"

בצלאל סמוטריץ' יצא במתקפה חריפה על הח"כ לשעבר עמית הלוי. רטוריקת שמאל קלאסית שהופנתה במשך שנים כלפי הימין ("אספסוף חסר דעה") ומגויסת עכשיו לשירות תומכי נתניהו נגד מי שמציב מולם עמדה ערכית" ומתייחס גם למכתב הרב טאו

סמוטריץ': "משהו רע מאוד עובר על חלקים בימין"
  (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

בראיון של עמית הלוי היום (שלישי) ברדיו 103 FM  הוא תקף את יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ואמר כי "מה שסמוטריץ' עושה זה הרס הייצוגיות".

הלוי קבע גם ש"הוא לא ראוי להיות נציג ציבור, ושיש לו "אפס הקשבה, פזיזות, חוסר מתינות, חוסר שיקול דעת וחוסר מיצוי האופציות".

סמוטריץ' החליט להגיב להלוי בפוסט בפייסבוק, לו ולאחרים המצייגים את העמדה הזו. "מאז עזיבתו את הכנסת, עמית הלוי מחלטר עבודה זמנית כאמרגן של מנסור עבאס. בשליחות נתניהו הוא לוקח אותו לסבב הופעות אצל רבנים ואנשי ימין ומנסה להלבין אותו ואת רע"מ והתנועה האיסלמית לבוא בקהל".

עוד באותו נושא

רבנים לראשי מפלגות הימין: לזנוח את השנאה האישית


6

"הלוי, שלא הצליח לשכנע את רוב מניין ובניין הרבנים וגם לא אותי מתוסכל מכך נורא", קובע סמוטריץ' ואומר: "בואו נניח לרגע את הדיון העקרוני ובעיניי לגיטימי (בהחלט מחלוקת שהיא לשם שמים) לגבי השאלה אם אפשר או אי אפשר להקים ממשלת ימין שתישען על רע"מ. הדיון הזה כולל שיקולים רבים במישורים רבים, ערכיים ופרקטיים, ונשען הרבה על הערכת המציאות, שבאופן טבעי עסוקה בחיזוי עתידות ועשויה להיות שנויה במחלוקת ונתונה להערכות שונות.

מה שאמור להטריד כל איש ימין זה חוסר היכולת של הלוי ועוד כמה חברים שלו לנהל דיון ענייני ומכובד ולקבל עמדות אחרות משלהם, והניסיון המביך שלהם להציג את כל מי שלא עומד דום ומקבל את עמדתם – כפזיז עם אפס הקשבה, וחוסר שיקול דעת. דין לגופו של אדם ולא לגופו של עניין. אתם יודעים מה, אפילו זה לא – פשוט אפס יכולת לנהל דיון".

עמית הלוי באולפן סרוגים

לדבריו: "הלוי מוכר בשנים האחרונות כאיש חושב ומעמיק והתהליך שהוא עובר בתקופה האחרונה מלמד על משהו רע מאוד שעובר על חלקים בימין שהפוזיציה מעוורת את עיניהם. ואני מדגיש שאני לא אומר את זה על העמדה העניינית שלו לגבי עבאס (שמצד האמת גם לגביה ברור לי שהיא נשענת על פוזיציה והלוי עצמו לא היה מעלה בדעתו להעלות את הטיעונים שהוא מעלה היום כדי להכשיר את השרץ אם גנץ היה זה שמבקש להישען על אצבעותיו להקמת ממשלת שמאל…), אלא על חוסר היכולת שלו לנהל דיון אינטליגנטי שיש בו שני צדדים, ועל הליכתו למחוזות נמוכים ומביכים של שיימינג וסתימת פיות".

"הלוי וחבריו אומרים למעשה לכולנו בפטרנליזם יהיר ושחצני: 'אם תקשיבו לנו ותקבלו את עמדתנו נתייחס אליכם כאל חכמים גדולים, אם חלילה תעזו לחשוב אחרת סימן שאתם בכלל לא חושבים'.." ממשיך סמוטריץ'.

"באמת, איך יכול להיות שאנשים חושבים יגיעו למסקנות אחרות משלהם… דמגוגיה וניסיון לאיין את העמדה הנגדית הם מפלטו של מי שאין לו שום טיעון ענייני לשכנע בו חוץ לזרוק רפש ולעשות דה-לגיטימציה סותמת פיות".

"אם תרצו: רטוריקת שמאל קלאסית שהופנתה במשך שנים כלפי הימין ("אספסוף חסר דעה") ומגויסת עכשיו לשירות תומכי נתניהו נגד מי שמציב מולם עמדה ערכית, שעד אתמול הוצגה על ידם עצמם, עד שפתאום התברר להם שהיא לא מסתדרת עם האינטרס הפוליטי שלהם אז צריך לשנות אותה במאה ושמונים מעלות".

למי יש אפס הקשבה?

סמוטריץ' פורס את היריעה על המפגש שהתקיים בין השניים ואומר: "אז רק כדי לעזור לכם להבין למה הלוי מתכוון כשהוא מדבר על אפס הקשבה ואפס חשיבה, קצת על התהליך שעברתי מולו בשבועות האחרונים: הלוי עצמו נפגש איתי פעמיים פנים אל פנים ושטח את טענותיו ונימוקיו בהרחבה. הקשבתי, ומה לעשות – לא השתכנעתי. הוא שלח אותי למומחה גדול לתורת האסלם".

"לא רק שדיברתי איתו בעצמי, הזמנתי אותו להרצות במשך שעה במסגרת יום עיון שערכתי לחברי הסיעה שלי ולרבנים בנושא, יחד עם עוד שלושה מומחים לאסלם, מזרחנים, ומי שחוקרים לעומק את התנועה האיסלמית – תולדותיה, השקפתה ושיטות עבודתה", מוסיף סמוטריץ'. "חברי הסיעה והרבנים ישבו במשך 5 שעות, הקשיבו, דנו, שאלו שאלות, ומה לעשות שאותו המומחה, כמו שלושת המומחים הנוספים, הביאו אותנו אל המסקנה ההפוכה מזו שהלוי רצה".

סמוטריץ הרב דרוקמן אתמול בבית הרב

המומחה הזה נפגש גם עם הרב דרוקמן לבקשתי במסגרת הלמידה וגיבוש העמדה. כפי שפורסם אתמול הרב דרוקמן קיבל את עבאס לבקשתו של הלוי והקשיב לו במשך שעה וחצי בטרם גיבש את עמדתו המתנגדת להישענות עליו בהקמת ממשלה. אין ספק, אפס הקשבה ואפס שיקול דעת…זאת, כמובן, מלבד עשרות רבות של שעות של התייעצות וחשיבה עם עשרות אנשי ציבור, רבנים ופוליטיקאים, במגוון רחב של פורומים".

"קריאת חומרים, צפייה בנאומים, תרגום לעברית של חומרים בערבית, ועוד ועוד.כל התהליך הזה מבחינת הלוי הוא "אפס הקשבה ואפס חשיבה ואפס שיקול דעת וכל התורה מהר סיני" רק כי המסקנה שלו שונה מזו של הלוי. זה אפילו לא מגוחך…  אז עמית ידידי… קשוט עצמך. איך שהוא יש לי תחושה שאתה הוא זה שאיבדת את החשיבה העצמאית ושיעבדת אותה לפוזיציה פוליטית זמנית ונקודתית".

הרב טאו

בהתייחסות לרב טאו אומר סמוטריץ': "הניסיון של הלוי וחבריו להיתלות ברב טאו זה כבר בכלל משהו מביך, שמלמד על תום עידן החשיבה הרציונלית באזור הזה של מה שפעם עוד כונה ימין. הרב טאו הרי דוחה מכל וכול את התיאוריות בשקל שהומצאה כאן על ידי הלוי וחבריו וגוייסה להכשרת השרץ, כאילו עבאס הוא התגשמות חזון נביאי ישראל על "וגר זאב עם כבש"."

לדבריו: "הרב טאו חושב בדיוק כמוני, וגם כתב את זה מפורשות, שזה מהלך מסוכן וחמור של חילול השם. הוא לא קונה את מתק השפתיים של עבאס ומבין מצוין שמדובר במהלך שלא מתחיל בכלל. הרב טאו עושה חשבון רוחני, ואולי גם מעשי (לא ברור לי בכלל, שכן אני לפחות לא מכיר התייעצות רצינית שלו עם אנשי המעשה הפוליטי בטרם גיבש את עמדתו. איתי בכל אופן הוא לא דיבר), ובוחר בין חלופות רעות.

אני הקטן, כמובן, לא מסכים איתו ולא מתחיל להבין את הסברא שלו, וכך גם רוב מניין ובניין רבני הציונות הדתית שאיתם אני מתייעץ (וגם אנשיו של הרב טאו שברובם לא מבינים מה השתנה תוך כמה שעות אבל מיישרים קו ומבטלים דעתם בשל אמונת חכמים ראויה להערצה, ואני בהחלט מוריד את הכובע בפניהם ומלא הערכה להם בשל כך). אבל בין זה לבין התיאוריות המופרכות של הלוי אין דבר וחצי דבר".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
52 תגובות - 33 דיונים מיין לפי
1
סמוטי הוא נחש...
ישראל בן שחר | 04-05-2021 14:44
סמוטי הוא נחש יהיר שחצן רודף כבוד עם פרצוף זחוח וחזה מתוח מעבר לזה אין בו כלום כלומניק עצום חסר קורות חיים בצבא ובאזרחות חוץ מפה מטונף אין בו כלום 100 אחוז של יהירות זה בצלאל סמוטריץ'
לט מוחלים לך סמוטריץ' = סמרטוטריץ' מנוול מוכה
בשם המקובלים והעם | 05-05-2021 20:18
כל הדורות הבאים ישמיצו אותך סמוטריץ. על קברך יעשו מנגלים
תבין סמוטי,הימין בהגדרה הוא רע,מטומטם ומושחת.
רפורמי טוב לב | 04-05-2021 15:21
וזה לא מהיום.
2
אחלה סמוטריץ גאה...
שמעון | 04-05-2021 14:51
אחלה סמוטריץ גאה שהצבעתי לו
3
אם כל אחד...
נו באמת | 04-05-2021 14:53
אם כל אחד יעשה מה שבראש שלו עם סברות הכרס שלו, אז אין קואליציה אין ממשלה ואין מדינה חלילה. נשאר רק פילפול גלותי
4
אחד הדוברים הרהוטים,...
תחמס צפוני | 04-05-2021 14:53
אחד הדוברים הרהוטים, מנומקים ורציניים בכנסת ובמחנה הימין. כל היתר קוסמטיקה.
5
סמוטריץ' זה הדמות...
אליהו1 | 04-05-2021 15:04
סמוטריץ' זה הדמות של מנהיג שאנו מחכים 2000 שנה, מעשי 10, מכבד 8, אוהב תורה 10, מכבד רבנים 10 ערכי 10, נחוש 10, ועל הכל איש יראה שמים. אסור שאויבי ישראל יהיו בשלטון במדינת היהודים. ואם בנט היה שומר קו עם סמוטריץ' שעל זה הוא הלך לבחירות ולא היו ממצמצים בהכשרת ערבים, סער היה בדקה ה 90 קופץ לעגלת הקואליציה גם עם השגים אישים יפים. של מציל מדינת היהודים מפני חורבן. עוד לא מאוחר
אופורטוניסט שהשתמט מצהל...
עמי | 05-05-2021 21:06
אופורטוניסט שהשתמט מצהל
בזכותו לפיד...
יוחנן | 04-05-2021 17:45
בזכותו לפיד יותר על מזרח ירושלים וחלק גדות מהמדינה הבנת מה שלא הבנת מטורלל
6
למרות שאני לא מחבב את סמוטריץ'
איש אמת | 04-05-2021 15:08
אני מודה שהוא מדבר לעניין
7
יביא חורבן כל...
צבי | 04-05-2021 15:26
יביא חורבן כל המילים לא שוות כלום
8
סוף סוף יש לנו נציג פוליטי שלא מתכופף
מיכאל | 04-05-2021 15:26
אני לא הייתי מסוגל לעמוד בלחצים שהוא עומד בהם. קטונתי מלחזות את העתיד ורק ימים יגידו אם זו הייתה החלטה מוצלחת אבל עצם זה שיש לנו פוליטיקאי שמחוייב עד הסוף להבטחת בחירות שלו זה כבר משהו. ולכל מי שמגנה אותו, אתם מתפוצצים מקינאה. מרחם עליכם. כן, גם אתה עם הדרגות במיל' והאובססיה... אני יודע מי אתה.
אם הוא היה...
עמי | 05-05-2021 21:06
אם הוא היה גרמני אנו יודעים למי הוא היה שייך
9
הרב טאו חושב כמוני...
ליאור | 04-05-2021 15:37
איזו יהורה לכתוב שהרב טאו גדול תלמידי החכמים בישראל ובציונות בפרט, חושב כמוני....זה חילול ה'. מי הוא סמוטריץ שילמד לרב טאו מה הוא חילול ה' ? ושגם כותב שאינו רוצה להבין מדוע הרב טאו כתב את מכתבו. זה החילול ה' הכי גדול שמפלגה שאמורה להיות רוחנית קשובה לרבנים, יור המפלגה כותה שהרב חושב כמוני, לא רוצה להבין מה אומר הרב. איזו בושה . ונראה ששקד צודקת כשהיא אומרת שסמוטריץ אינו שומע לרבנים. הוא ככל הנראה משתמש בהם למטרותיו. אם הם מסכימים איתו אז הוא שומע ואם לאו לא רוצה להבין. בושה שזו פרצופה של המפלגה הדתית ציונית. בבחירות הבאות הציבור חייבים להתארגן אחרת ולהעמיד אנשי חיל ואמת במפלגה דתית ציונית
זה שהשתמט מצהל...
סעדיה | 05-05-2021 21:07
זה שהשתמט מצהל ושולח אחרים להההרג
תלמד לא כולם...
דני | 05-05-2021 12:48
תלמד לא כולם מאמינים בקו והוא ודאי לא גדול תלמידי החכמים שמעת על ר'חיים קניבסקי על ר' אביגדר נבנצל הם עברו על כל התורה בניגוד למי שאפילו שיעור בגמרא לא יכול לתת
סמוטריץ
יוספה | 04-05-2021 16:32
לסמוטריץ יש דרך וערך, הוא איננו סוגד לדמויות אלא נאמן לדרך(ראו יחסו לנתניהו). שמחה שהצבעתי לו.
10
חיזוק לסמוטריץ
נחמה | 04-05-2021 16:29
מי שהולך על הקבוצה שעשתה את אוסלו או שיורשיהם לא התנערו מאוסלו, הוא עומד על דם רעהו (=מעל אלף חמש מאות ישראלים) ומתעלם מהכלל היהודי מודה ועוזב ירוחם. אלה אינם מודים ובוודאי אינם עוזבים, ואחריהם משתרך יאיר לפיד. כל הכבוד לעמידה האיתנה וליושרה של בצלאל.
11
בנט בוגד עלוב...
ת | 04-05-2021 16:33
בנט בוגד עלוב
סער! בנט...
א | 04-05-2021 17:41
סער! בנט פה הוא עושה עבודה, גם ביבי יכול להשתדל יותר כלפיו. זהו! כל שאר הבעיות שלנו הן סער ששכח שהוא ימני בשנאתו. זכותו. נראה איך יהיה לימני שכמותו בממשלת שמאל
12
למכונה ישראל בן...
אחד | 04-05-2021 16:37
למכונה ישראל בן שחר. בלי קשר לכלום. אתה אובססיבי בשנאתך לסמוטריץ. נראה לי שכדאי לך להתייעץ בנושא. רק טוב.
13
בוא נניח שאתה...
אברום | 04-05-2021 16:39
בוא נניח שאתה צודק בסירוב שלך להישען על רעמ ואתה צודק בהחלט ואין ספק. השאלה שלי אליך. במידה והשמאל יקים ממשלה הנשענת על מנסור עבאס ויצליחו להקים ממשלה אז איך תוכל לחיות עם זה ואיך תוכל להילחם בזה מהאופוזיציה. הם פשוט יתנו לו את כל מה שהוא מבקש. אז מה עדיף לך? עזוב לרגע את ההשלכות העתידיות של הערבים וכל החששות שלך. אם לא היית מסרב אז היתה ממשלת ימין. אתה יכול להפיל את הממשלה בכל רגע נתון אתה לא חושב. לא רק הערכים משחקים פה תפקיד. עת צרה היא ליעקב ועד אז ירחם ה. כי בידך להקים ובידך להפיל...
אם רעמ...
עבאס רה''מ | 04-05-2021 17:39
אם רעמ הם ההבדל בין 59 לבין61. יעשו או לא יעשו מה שהוא אומר - גם אם זו ממשלת ימין! לא רק בהקמת הממשלה - אלא בכל חוק ובכל החלטה ובכל תכנון!
14
אדון סמוטריץ.. אני...
אברום | 04-05-2021 16:44
אדון סמוטריץ.. אני כל ימי הייתי ליכודניק והפעם האחרונה בחרתי בך כדי שתעבור את אחוז החסימה.. והרבה ליכודניקים בחרו בך מהסיבה הזו אז אל תהיה כפוי טובה. תשים את הערכים כרגע בצד. ואל תהיה טיפש.
שקרן אתה...
צחי | 05-05-2021 12:43
שקרן אתה לא ליכודניק
התכוון שים...
עמיאל | 04-05-2021 22:33
התכוון שים את הערבים בצד שלנו הפוך אותם לאוהבים.
תשים את...
יעל | 04-05-2021 20:19
תשים את הערכים בצד????
שים ערכים...
תקשיב לעצמך | 04-05-2021 17:37
שים ערכים בצד? בחרנו בו בגלל ערכי ימין. אם חשבת שאתה מצביע מסיבה אחרת. טוב שהתבדת עכשיו ולא כשהוא הגיש הצעות חוק ימניות ר''ל
אני ליכודניק...
ישראל | 04-05-2021 17:21
אני ליכודניק ובחרתי ליכוד, ואני מתבייש שהליכוד מנסה להקים ממשלה עם תומכי טרור וחליפות איסלאמית על חורבות מדינת ישראל. עדיף ממשלת שמאל, בחירות חמישיות, מה שתרצה. הכל רק לא ממשלת ימין בתמיכת רעם.
15
בצלאל ואיתמר - כל הכבוד!
אוהבים אתכם | 04-05-2021 16:50
אמת מארץ תצמח
16
יש טעויות שזוכרים...
א | 04-05-2021 16:55
יש טעויות שזוכרים אותן לנצח, ההתעקשות שלך בצלאל עכשיו היא מהסוג הזה.
אכן יזכרו...
אביה | 05-05-2021 2:44
אכן יזכרו לנצח, אבל לא כטעות בעזה
17
מה עם אחריות...
נהג מונית | 04-05-2021 17:23
מה עם אחריות על אסון מירון? 45 הרוגים ו100.00בטרוואמה מי אחראי? אולי חברי הכנסת שהפעילו קשרים כדי שהאירוע יתקיים ? תגיד משהו, אתה איש ציבור לא ?.
18
כל מה שביבי...
אני | 04-05-2021 18:21
כל מה שביבי עושה הוא דוחה ועלוב עד מאוד!!! בלי קשר לימין ולשמאל...
19
חד וחלק, מי...
הדסה כהן | 04-05-2021 18:33
חד וחלק, מי שהכי מציאותיים הם הציונות הדתית, חזק חזק ונתחזק
20
בצלאל סמוטריץ אתה...
ברנרד | 04-05-2021 18:39
בצלאל סמוטריץ אתה מלך !!!
21
לא תקום עוד ממשלת ערב רב בארץ ישראל!!!
מאיר -עברי אנכי | 04-05-2021 19:49
לא תקום עוד ממשלת ערב רב בארץ ישראל!!! מי שתלה את יהבו בתומכי טרור גם אכל את הדגים המסריחים, גם חטף מכות, וגם גורש מן העיר.
22
חזקקק. סמוטריץ שיחק...
רפי | 04-05-2021 20:01
חזקקק. סמוטריץ שיחק אותה הפעם הליכוד חי בתאוות שלטון שהעבירה אותו על דעתם של חברי הליכוד והבוחרים
23
דיבורים כמו חול,כי...
בנצי | 04-05-2021 21:10
דיבורים כמו חול,כי היה לך זמן שלוש שנים של אי שירות בצבא,אז הישקעתה ברטוריקה,אבל זה לא אומר שאתה צודק,מלל כמו חול,והכל חלול,תעשו טובהותצאו לנו מהכנסת אתםמיותרים,לא תמיד יש רצוי בחים,אז קחו את עצמכם ועופו לעשות צבאדבר ראשון,
זה לא...
נתנאל | 05-05-2021 11:16
זה לא נכון למה הרב דב ליאור הוא לא גדול דור? הרב דרוקמן הוא לא גדול דור? יש מחלוקת חכמים וזה בסדר וכל אחד הולך לפי הרב שלו
ויקשה ה'...
עמיאל | 04-05-2021 22:30
ויקשה ה' את ליבו.ימחל לנו ה' שבחרנו בו.לא שומע לדעת תורה.עושה ההיפך מדעת גדולי הדור.
24
סמוטריץ המנהיג האולטימטיבי...
יהודי | 04-05-2021 22:35
סמוטריץ המנהיג האולטימטיבי של עם ישראל! בתשובתך החכמה והבהירה הצלת את כבודנו! אנחנו שמחים שהצבענו עבורך ומבטיחים שבפעם הבאה תקבל יותר קולות. רק אל תישבר!
25
בצלאל סמוטריץ מחזיר...
ירושלים אורו של עולם | 05-05-2021 1:07
בצלאל סמוטריץ מחזיר את כבוד ה' וכבוד ההגיון הפשוט לארץ המובטחת! חזק ואמץ! אתה ראש הממשלה הבא!!!!!
26
זה גבר שהגברים...
ציון צח | 05-05-2021 8:28
זה גבר שהגברים חזק וברוך יש לך עוד כמה מנדטים בבחירות אם יהיו בחירות בצלאל תעלה ותצלח בע''ה
27
נתניהו השתמש הרטוריקה...
נתנאל | 05-05-2021 11:13
נתניהו השתמש הרטוריקה הזאת כל הזמן.
28
סמוטריץ אני חושב...
חיים | 05-05-2021 12:09
סמוטריץ אני חושב השתן עלה לך לראש .עת לעשות לה' הפרו תורתך .ואם תקום ממשלת שמאל עם בנט אתה האדם היחידי וכל הנוכחים אתך .ואני מצטער שבחרתי בכם
29
אני מזדהה עם...
יהודי טוב | 05-05-2021 16:32
אני מזדהה עם סמוטריץ לחלוטין למה מדינת ישראל צריכה להיות תלויה באיזה מנסור חמאס גיהדיסט פלסטיני העם עם סמוטריץ
30
הדבר הכי גרוע...
אבי | 05-05-2021 19:44
הדבר הכי גרוע שקורה בימין זה שהוא נותן לגיטימיות למחבל כמו סמוטריץ'
31
אם סמוטריץ היה...
עמי | 05-05-2021 21:04
אם סמוטריץ היה גרמני בשנות ה30 של גרמניה ברור לכולם לאיזה מפלגה הוא וכל הציונות הדתית היו שייכים.
32
סמוטריץ יהודי? המליץ...
סעדיה | 05-05-2021 21:09
סמוטריץ יהודי? המליץ על גנב רהיטים, נואף סידרתי, אוכל חזיר התחתן עם גויה ( נישואין 2 ) הצחקתם אותי
בטוח השם...
טינה | 06-05-2021 6:30
בטוח השם שלך הוא אשכנזי .. נאציסטי ולא שם של תימני תמים. תנשק ל'מוכר רהיטים' את הרגליים שהביא לכם חיסונים והציל את משפחתך ממוות. ותלך כפרה עליו.
33
במקרה של מחלוקת...
דוד | 05-05-2021 21:16
במקרה של מחלוקת ברמת הפוסקים אפשר לעשות את הדבר .היות ורבנים גדולים אומרים שללכת עם הערבים הרבה יותר טוב מללכת עם שונאי הדת ויש בזה הגיון רב ,לכן הייתי אומר שאפשר להתקרב לערבים ,ואפשר גם להגיד להם שלא ישארו באולם בזמן ההצבעות. ניראה לי נכון מאשר לפגוע בהרבה מאד ערכים של העם התורה והארץ. מה עוד שלשמאל אין בעיה להתחבר אליהם ולכן השלטון יכול להיות איתם לנצח ,בגלל מחלוקת בין הפוסקים כשלא רוצים ללכת לפי ,חוק המחלוקת, אלא לפי דעה של רב זה או אחר. טעות חמורה ופגיעה בערכי היהדות.