נתניהו: יתכן ונאלץ להחמיר את הגבלות הסגר - סרוגים

נתניהו: יתכן ונאלץ להחמיר את הגבלות הסגר

פחות מיממה לפני כניסת הסגר השני של מדינת ישראל להתמודדות עם נגיף קורונה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ופרוייקטור הקורונה, רוני גמזו, מוסרים הערב הצהרה מיוחדת

נתניהו: יתכן ונאלץ להחמיר את הגבלות הסגר
  אוליבר פיטוסי/פלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והשרים ישראל כ"ץ ויולי אדלשטיין, מקיימים הערב (חמישי) הצהרה, זאת פחות מיממה לפני כניסת הסגר השני לתוקף.

ראש הממשלה נתניהו אמר: "אנחנו מוצאים את עצמנו לפני סגר שני מאז שהחלה מגיפת הקורונה העולמי, הסגר הזה הוא הוא חשוב, הסגר הזה מתבקש ובסגר הזה נעמוד כולנו יחד".

עוד באותו נושא

"אישרנו בגאווה תפילות כדי שיוכלו לשמוע קול שופר"


3

נתניהו התייחס להסכמי השלום שנחתמו: "בוושינגטון עשינו היסטוריה, כוננו שני הסכמי היסטוריה עם בחריין ואיחוד האמירויות, את הפירות נראה מהר מאד והם יעמדו לדורות. הניסיון של איראן למנוע את התרחבות השלום לא יועלו, נכה בכל מי שיפגע בנו, ואני מודיע לכם: תהיינה מדינות נוספות".

עוד אמר: "אנחנו מודיעים הערב על עוד תוכנית סיוע לשימור עובדים ונגדיל את ההלוואות בערבות המדינה. נקצץ משכר הבכירים כי כולנו חייבים לשאת בנטל, הכלכלה שלנו טובה מיותר ממדינות רבות בעולם".

"מעריך שרוב מדינות העולם יטילו סגר"

נתניהו הוסיף ואמר כי הגל השני "מכה במדינות רבות בעולם, כמעט בכל מדינות אירופה פתחו את הכלכלה והתחלואה ירדה, וכיום הן מטילות סגרים מקומיים. אני מעריך שהם בקרוב יעמדו בפני השאלה שלנו: האם להטיל סגר כללי? אני מעריך שרובן בסופו של דבר יצטרכו לעשות זאת".

לקראת מחר מבהיר נתניהו כי: "מדובר בסגר, אבל יש ויש סגר. עדיין עשינו את כל המאמצים כי לאזן בין הצרכים הכלכליים והבריאותיים. ביומיים האחרונים אנו עדים לעליה נוספת בתחלואה וגידול במס' החולים הקשים".

על הפרסום כי בינו ובין גמזו התרחש עימות במהלך הדיון המצומצם, אמר נתניהו: "זו לא הייתה שיחה מורטת עצבים, דיון רציני ומעמקי שהתנהל בין אנשים רציניים".

"מתקרבים לחיסון"

לדבריו: "במצב התחלואה הזה, ייתכן שלא תהיה לנו ברירה להחמיר את ההנחיות, אדון על כך עם חבריי בני גנץ והשרים, לא נטיל סתם סגר סתם ולא נוסיף סתם הגבלות אם לא נזדקק לכך".

לגבי חיסונים והשגתם אמר ראש הממשלה: "אני מאמין שאנחנו מתקרבים ליום הזה, זה ייקח עוד כמה חודשים עד שנראה את החיסונים הראשונים וייקח עוד זמן עד שנקבל אותם אבל זה נראה דבר שלא יכלתי להגיד לפני כמה חודשים ושבועות".

תגבור רשת הביטחון הכלכלית

שר האוצר ישראל כ"ץ אמר: "אנחנו נבחרי הציבור מחויבים קודם כל לדוגמה אישית, ולכן תהיה קודם החלטה להפחת שכר השרים וחברי הכנסת, כפי שאנחנו מצפים גם ממגזרים אחרים לעשות".

בנוסף, התייחס לאפשרות כי עובדים יצאו לחל"ת בגלל הסגר: "גם מי שיצאו עכשיו עקב הסגר לחל"ת יקבלו את אותם תשלומים שנקבעו ברשת הביטחון".

השר הוסיף: "החלטנו לתגבר את רשת הביטחון הכלכלית:

  • הורדה של סף הרף לסיוע ל-25% במקום 40%
  • בעל העסק ייהנה ממענקים אישיים שהוא מקבל כדי לסייע לעסק להתנהל
  • כל העסקים שייפגעו ב-25% במחזור יקבלו את מלוא ההשתתפות של הארנונה
  • ניתן מקדמות על חשבון מענקים בחודשי אוקטובר נובמבר שיגיעו אל בעלי העסקים בפעימה השלישית
  • הנחנו את רשות המיסים שצריכים לשלם מע"מ להקהל על העסקים
  • מצפים מהמעסיקים לשמור את העובדים וכדי לעזור להם – ניתן תמריץ מיוחד בסך 5000 שקלים על כל עובד שיישאר במקום העבודה

שר הבריאות, יולי אדלשטיין אמר: "בהגבלות ניסינו לאזן: להשטיח את העקומה אבל גם לשמור על הפן הכלכלי. עכשיו כבר ברור – זה פשוט לא מספיק. אנחנו עם נתוני תחלואה שמחייבים אותנו לעשות צעדים נוספים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
ניהול המשבר הלקוי...
אטאיסט | 17-09-2020 21:07
ניהול המשבר הלקוי הוא באחריות נתניהו
, ...
גורנישט מיט גורנישט | 17-09-2020 21:19
, דיבורים כמו חול ואין מה לאכול. בדיבורים הם אלופים. במעשים הם אפסים. מה עשו במשך 4 החודשים האחרונים כדי לחזק את מערכת הבריאות ? כדי לשטח את העקומה ? כדי לחזק את הכלכלה ?
2
מהחל בריאות לראש...
ישעיהו ק | 18-09-2020 1:29
מהחל בריאות לראש הממשלה שחזר מהרצות הברית שהמצא. שלילי. לנגיף אמן
3
ככה בפוף! הוקוס...
"אנחנו מוצאים את עצמנו לפני סגר שני..." | 18-09-2020 5:49
ככה בפוף! הוקוס פוקוס ואנחנו מוצאים את עצמנו... זה לא שלממשלה היו חודשים לעשות משהו, כמו למשל לדאוג שתקנים של כוח אדם בבתי חולים באמת ימומשו כדי לא להגיע למצב ש-500 חולים קשים שוויים פאניקה וכדי לא להגיע למצב שיש מכונות הנשמה אבל אין כוח אדם שיפעיל אותן. ממש לא. אנחנו מוצאים את עצמנו... כי התעסקו בהטבות מס לרהמ, בוועדות חקירת פייק על אהוד ברק (שהוא אזרח פרטי כבר... כמה שנים?) ועל הרשות השופטת, במאבקי כוח מפלגתיים באצטלה של ויכוח על התקציב, במיעוט של משתטחי קברים באוקראינה ובכניעה להשותפים הטבעיים לגבי סגרים דיפרנציאליים. אנחנו מוצאים את עצמנו... כי הממשלה מגיבה ולא יוזמת, נגררת ולא מתכננת, מכבה שריפות בשליפה מהמותן ללא מדיניות סדורה ועקבית. אנחנו מוצאים את עצמנו... כי מינו פרויקטור (עוד מילת באזז) שחברי הקואליציה ניגחו בכל הזדמנות. אנחנו מוצאים את עצמנו לפני סגר שני כי ממשלת האימפוטנטים נכשלה בניהול המשבר הבריאותי והכלכלי. ערב סגר שני שמח לכל אזרחי ישראל.
4
במקום לקטר תהיו...
א | 19-09-2020 8:36
במקום לקטר תהיו אחראים ותמנעו התקהליות וכך לא יהיה סגר.אלופים להאשים אחרים
5
חברים אל תיהיו...
כל הסיפור .... בקיצור .... | 20-09-2020 19:50
חברים אל תיהיו תמימים ... הסגר לפי צרכי המשפט של נתניהו .... הסגר הבא יהיה בסוף דצמבר וימשך לתוך ינואר .... לכאורה למנוע מסיבות סוף השנה האזרחית למעשה כדי לדחות את פתיחת משפטו של הנאשם במירמה ושוחד ששכח כל מה שאמר לאולמרט ....
6
מנוול לך הביתה...
דנה | 23-09-2020 12:26
מנוול לך הביתה