ניר אורבך מגיב לרב נבון: "סיפור שפשוט לא קיים" - סרוגים

ניר אורבך מגיב לרב נבון: "סיפור שפשוט לא קיים"

מנכ"ל מפלגת 'הבית היהודי', ניר אורבך מגיב לביקורת של הרב חיים נבון על מהלך הפיצול של מפלגת 'ימינה' וקורא להעמיד דברים על דיוקם: "סיפור שפשוט לא קרה"

ניר אורבך מגיב לרב נבון: "סיפור שפשוט לא קיים"
  (צילום: פלאש90)

מנכ"ל מפלגת 'הבית היהודי', ניר אורבך מגיב לביקורת של הרב חיים נבון על מהלך הפיצול של מפלגת 'ימינה' במסגרתה הוא קרא לחברי המפלגה "לא לדבר בחג הקרוב על אחדות".

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, כתב אורבך, כי לאחר שקרא את דבריו של הרב נבון הוא רוצה להעמיד דברים על דיוקם. לדבריו: "הזכרון של כולנו, במיוחד במהלכים פוליטיים הוא קצר, אבל כעת זה לא יכול לשמש לנו תירוץ".

עוד באותו נושא

הרב חיים נבון נגד 'ימינה': "אל תדברו בחג על אחדות"


31

אורבך תיאר את השתלשלות האירועים הפוליטיים בחודשים האחרונים וכתב: "אך לפני שלושה- ארבעה חודשים, עת ניהלנו מו"מ לריצה משותפת, נזעקו וקמו עלינו אנשים ונשים מכל גווני קשת הדעות מהציונות הדתית, אלה (חברינו מהבית היהודי והאיחוד הלאומי) לא הבינו כיצד ניתן לרוץ ברשימה אחת עם המנהיגים שנטשו זה לא מכבר ואלו (חברינו מהימין החדש) שרק חודשים ספורים קודם לכן חשבו שמשהו חדש נוסף מתחיל, לא האמינו שהם שוב מגיעים לריצה משותפת עם הבית שעזבו לפני זמן קצר. את אלו ואלו צריך היה להרגיע. על מנת שהרשימה תקבל את מרב הקולות הוחלט, מעבר לעניין המהותי, לרוץ כבלוק טכני. אם הרב דרוקמן לא היה עומד במרכז הבית היהודי ומסביר למה לא מדובר בחיבור מהותי אלא טכני לצורך מקסום הקולות ומיד אחרי הבחירות כל מפלגה תמשיך להתנהל בנפרד, אני לא משוכנע שהסכם הריצה המשותפת היה מאושר".

"כעת", כתב אורבך, "ניתן בהחלט להתווכח על עיתוי שליחת מכתב הפיצול לוועדת הכנסת, אבל לא ניתן להתעלם מהמציאות ולספר סיפור שפשוט לא קיים. וכאן אני רוצה לגעת בנקודה שהיא בעיניי המשמעותית ביותר בכל הסיפור של הציונות הדתית, לא רק בחודשים האחרונים אלא במשך שנים רבות".

עוד באותו נושא

עידית סילמן וניר אורבך: "המדגמים לא האירו פנים"

לדברי אורבך: "המורכבות, ריבוי הדעות, הפיצולים והחיבורים לא מתחילים וודאי לא מסתיימים בפוליטיקה. הפוליטיקה אינה מובילה בדרך כלל תהליכים, אלא רק משקפת אותם. כאשר מוסדות חינוך צצים כפטריות אחר הגשם (ולא תמיד מהסיבות הנכונות), כאשר בתי כנסת ומניינים רבים קמים (ולא תמיד בגלל צפיפות המניינים הקיימים), כאשר קהילות חדשות נפתחות שלא מהסיבות הנכונות, זה אומר שהמורכבות הרבה יותר משמעותית ועמוקה מריצה משותפת של מפלגות דומות או של פיצול בין סיעות אחיות. אני לכשלעצמי סבור שהציונות הדתית היא עדיין מגזר אחד. המון חוליות, שפע דעות, מגוון מרתק אבל בית גידול אחד".

"הציונות הדתית צריכה לעשות ותעשה בדק בית פוליטי כדי להחליט איך ומה צריך לעשות, אבל במקביל ובצורה משמעותית ועמוקה, הציונות הדתית צריכה להגדיר לעצמה ולחדד מחדש מה היא רוצה להיות עכשיו, כשהיא כבר גדולה ומשפיעה. מה המשימות והאתגרים שלה בדור הקרוב, איך היא מטפלת בסוגיות החברתיות והלאומיות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
18 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
עם כל הכבוד מה בער לבצע את זה כאקט ראשון .תמי
רפול | 11-10-2019 10:14
תמיד אפשר לבצע פיצול לאחר נתוח התוצאות ודיון על כוון ודרך הציונות הדתית
2
אוףףףףף
התמים | 11-10-2019 10:16
אתם מתעסקים לא בפוליטיקה קטנה אלא בפוליטיקה זערעורית, כשבהנהגת ביבי המדינה הגיעה אל עברי פי פחת : האמריקנים נסוגים, האיראנים בתנופה, חמאס מצפצף עלינו, חיזבאללה הולך ומתעצם והרוסים שולטים במרחב. מחירי הדיור בשמיים, הביטחון האישי על הפנים, קיצבאות נכים וזקנים - בושה, התחבורה הציבורית מפגרת והחינוך רחוק מכל סטנדרט סביר. בנוסף השחיתות של הפוליטיקאים אינה יודעת גבולות - כשראש הממשלה מוביל. ואתם מה ? איפה אמירה ערכית ? איפה מדינאות במקום פוליטיקה ? איפה הדאגה לחלש ולמדינה בכלל ? איפה הסלידה מהשסע שביבי יוצר בעם ? תסתכלו קצת במראה. ותתביישו.
למגיב שוקי
התמים | 12-10-2019 21:21
כשאחליף משקפיים, מה יקרה - האיראנים ייעלמו, החמאס והחיזבאללה יכתתו חרבותיהם לאתים? מחירי הדיור ירדו ? הקשישים והנכים יזקפו את קומתם ? החינוך יהפוך למעולה ? מה בדיוק יקרה ? אתה לא מתכוון להחלפת משקפיים. אתה מתכוון לטמון את הראש בחול ולהדחיק כל בעיה . מה לעשות - אני בנוי אחרת. משתדל לא להיכנע לשטיפת מוח ולמשאלות לב , אלא להסתכל על העובדות. מצטער לפוצץ את הבועה.
שמענו אותך כבר עם התלונות - מספיק!
שוקי | 11-10-2019 17:47
לי יש רשימה ענקית על הטוב והיפה שיש כאן במדינה.
תחליף משקפיים
שוקי | 11-10-2019 17:46
ותראה כמה טוב ויפה כאן
כמה קיטורים -אין כלום טוב?
שוקי | 11-10-2019 17:45
כפיות טובה ו!!! בושה. המדינה לנו פורחת ואתה מלא קיטורים.
3
אני דוקא מאוד מבינה אותם!
יהודית | 11-10-2019 10:27
אצל החרדים קשה להבין פיצול, כי הם מקיימים את כל התורה, כל ההבדלים מתבטאים מבנהגים, אבל בציבור המזרחי, כל אחד בוחר את ההלכות מהשולחן ערוך לקיים, אז לא פלא שיש כל כך הרבה חילוקים דעות ופיצולים. ההוכחה לכך בימים האחרונים כאשר רב כותב הלכות צניעות בלבוש לנשים וכולם מתנפלים עליו בשצף קצף!
4
הרב נבון שכח והבית היהודי שכח
אליהו | 11-10-2019 11:22
לכבוד הרב חיים נבון, צר לי להזכיר לך כי כנראה ששכת.גייסת את איילת שקד והרב אלי סדן - הם באו לחלוק לך כבוד על הספר שלך - מכים שורשים . ואני באתי לקלקל את ההצגה. שאיילת שקד עמדה לברך : ואני ברוב חוצפתי צועק לה - מי אישר לך לחמש ולאמן מדינות רצחניות , 382,000 נרצחו בדרום סודן גם עם נשק שלנו . עברנו שואה - איך ? ומוציאים אותי בכח. ועכשיו , אתה אומר - לא לדבר על אחדות בחג כי היה פיצול בימינה. על מה נתאחד הרב נבון - על מה בדיוק? על מספר מנדטים ? שאין קדושת החיים.! כתבת ספרים , ואני ברוב חוצפתי ממליץ לך לשוב לגן הילדים. תבקש מהגננת לספר לך על פרשת נח. איך ה בלבל את השפה כי היינו אדישים לקדושת החיים. איך שאדם נפל מהמגדל היו אדישים . ושלבנה נפלה - בכו. לא היינו ראויים לדבר בשפה אחת. הרב נבון ,מדינת ישראל נמצאת במשבר הערכי החמור ביותר בתולדותיה - סיוע צבאי שלנו לרצח עם ופשעים נגד האנושות. ואתה מעלים עין . עליך ועל חבריך הרבנים יאמרו. מסכן העם היהודי שהרועים שותקים - רבני השתיקה. . זורעים זרעים של חרבן ושותקים שתיקה מחפירה. בברכה אליהו יוסף
5
כולם צודקים
גלעד | 11-10-2019 13:43
ובכל זאת זה לא מעניין. הציונות הדתית תתמוסס ותיעלם אם לא נצליח לאחד את השורות. צריך לייצר מכנה משותף שסביבו מתאחדים ומובילים לעבר האתגרים שממתינים לנו מעבר לפינה.
6
מר אורבך, מי שמך לנהל את הציונות הדתית?!
חיים | 11-10-2019 14:29
השתלטתם על הבית היהודי(מפדל), אתם לא מוכנים לקיים פריימריז. יוצרים כל מיני חיבורים משונים ומצפים שהציבור יבוא לבחור בכם. עכשיו, במקום להאשים את עצמכם, אתם מאשימים את הציבור בתירוצים שונים ומשונים(מורכבות, ריבוי דעות,מוסדות חינוך, בתי כנסת....) לא הבנתי מה הקשר בכלל?! בציבור החרדי אין ריבוי דעות?! אין מגוון בתי כנסת?! אין מגוון מוסדות חינוך?! הם רצים יפה מאוד בשתי מפלגות, כאשר למרבה הפלא. הם לא תוקפים בכלל אחת השניה.... מר אורבך, כשלת! רפי פרץ, כשלת! סמוטריץ, כשלת! מוטי יוגב,כשלת! תתפטרו! הציבור רוצה אנשים חדשים, לא אותם פרצופים מאוסים...
גנבת לי ממש את המילים מהפה או מהכתבה
לחיים הצודק | 11-10-2019 16:17
אורבך חושב את עצמו - ומזלזל באנשי עוצמה (שהוא לא מגיע להם לקרסוליים) והיה נגד הצטרפותם. איך הגיע סמוטריץ לתפקידו? בזכות עוצמה בבחירות הקודמות. הבית היהודי הוא לא בית כבר וקשה לחזור אליו כפי שהציעו כמה מפזלניקים .
7
הפילוג בימינה
אפרים | 11-10-2019 15:06
הבוחר הממוצע לא נכנס לדקויות שאורבך מנסה להציג ולכן ההרגשה הכללית היא ההרגשה שהרב נבון הציג בדבריו.
8
מביש
דוד | 11-10-2019 15:21
זה פשוט מביש לראות אדם מבוגר שנדפק פעם אחר פעם מצדיק את הצד השני. או אולי זה נובע ממחלת נפש. בין כה וכה הוא אינו יכול להוביל אלא רק כבשים
9
חיים לוי - אין עליך חושבת כמוך
נאוה | 11-10-2019 16:20
אורבך עוף הביתה מה שיותר מהר - אינך מתאים לתפקיד!! מי שמינו אותך טעו בגדול !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
10
מר אורבך, המסר של נבון: תהיו פיו וליבו שווים
אזרח צופה מהצד | 12-10-2019 14:02
פספסת את העניין. המסר של נבון הוא שיש אצלכם פער עצום בין מה שנאמר לבין מה שנעשה: מדברים על אחדות וכלל ישראל ולא יכולים לשבת ביחד 5 דקות. את המוסר הכפול הזה המגזר שלכם קולט וכן הציבור הכללי. בפוליטיקה המסריחה אתם לא טובים מהשאר וגם לא כמו השאר, אתם גרועים מהשאר.
11
להעיף אותו על טיל
אורבך שתול של בנט | 12-10-2019 23:35
לא מאמין למילה שלו
12
פשע בכישורית
נועם | 13-10-2019 6:16
הפשע בכישורית משתולל
13
פשע בקריית שמונה
נועם | 13-10-2019 6:16
הפשע בקריית שמונה משתולל