בואינג מודה: "ידענו על התקלה במטוסים לפני שנה" - סרוגים

בואינג מודה: "ידענו על התקלה במטוסים לפני שנה"

חברת התעופה האמריקנית הודתה כי גילו על תקלה במטוסי ה-737 MAX של החברה לפני כשנה- אך לא פעלה בנושא. מאז נרשמו 2 התרסקויות במטוסים הללו בעקבות התקלה, ביניהם ההתרסקות באתיופיה שבה נהרגו 157 איש

author-image
בואינג מודה: "ידענו על התקלה במטוסים לפני שנה"
  המטוס שהתרסק באתיופיה (צילום: שאטרסטוק)

חברת התעופה האמריקנית בואינג הודתה היום (שני) כי היא הייתה מודעת לתקלה במטוסי ה-737 MAX בשנה שעברה, עוד לפני שתי התאונות הקטלניות שבהן הדגם היה מעורב- אך היא לא פעלה בנושא.

בהודעתם הסבירו כי גילו תקלה במערכת ההתראות "מחלוקת זווית התקיפה", שנועדה ליידע את הטייסים במקרה ששני חיישנים שונים במטוס מציגים מידע סותר. בחברה לא ידעו כי השימוש במערכת אפשרי רק במקרה שחברות התעופה רכשו חיישן נוסף, שלא נכלל בדגם המטוס הבסיסי, אך היו משוכנעים כי זה לא סיכן את בטיחות הטיסות. עוד ציינו כי החברה תכננה לסדר את התקלה באמצעות עדכון תוכנה, שהחל בהפצה עוד לפני התאונות.

מאז גילוי התקלה נרשמו 2 התרסקויות קטלניות במטוסים מדגם 737 MAX. באוקטובר האחרון 189 נוסעים נהרגו בהתרסקות של מטוס באינדונזיה, ולפני חודשיים טיסה של חברת "אתיופיאן איירליינס" התרסקה באדיס אבבה והובילה למותם של 157 איש- ביניהם שני ישראלים.

בעקבות התאונות הקטלניות, חברת התעופה האתיופית הודיעה על השבתה של כל המטוסים מהדגם שהתרסק עד להשלמת החקירה בנושא. בהמשך ממשלות וחברות תעופה נוספות ברחבי העולם הודיעו על צעד דומה, ביניהן  ממשלות סין, דרום קוריאה, אינדונזיה ובריטניה שהנחו את כל חברות התעופה במדינה שלא להשתמש במטוסי בואינג 737 מקס. בבואינג אמרו תחילה כי אין סיכון ביטחוני במטוסים שלה- אך בעקבות הלחץ הודיעו על השבתה של כל 387 המטוסים מהדגם שהתרסק.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
שרפו
גאשאו | 07-05-2019 10:15
אחריי שרפו אנשים גילו ת התקלה
2
בואינג יצרנית מטוסים. היא אינה חברת תעופה
לביא | 07-05-2019 10:25
התקלה יכולה להשפיע על כל חברת תעופה שרכשה מטוסים מבואינג
3
טייסים
אבי | 07-05-2019 11:49
כדי להתגבר על התקלה הטייסים צריכים להיות ברמה של טייס צבאי אמריקאי או ישראלי. טייס אזרחי מהשורה גורלו להתרסק.
4
פרשנות לקויה
מנחם | 07-05-2019 12:23
העובדה שלא פעלה מערכת ההתראה על אי הסכמה בין מדי זוית התקפה היא לא זו שגרמה לתאונות. זו פרשנות לקויה.