ביקורת על בג"צ: "משתמש לרעה בכוח שניתן לו" - סרוגים

ביקורת על בג"צ: "משתמש לרעה בכוח שניתן לו"

האם צריך לצמצם את כוחו של בית המשפט העליון? איך עושים זאת ומי ישמור על האזרחים מעריצות הרוב? עו"ד שמחה רוטמן על אחת הסוגיות שנמצאת בלב מערכת הבחירות הנוכחית

author-image

אחת הסוגיות הבוערות שעומדות על הפרק לקראת הכנסת ה-21 זו מערכת היחסים בין שלוש הרשויות בדגש על הרשות השופטת. עו"ד שמחה רוטמן יועמ"ש התנועה למשילות ודמוקרטיה הגיע לאולפן סרוגים לדבר על הדרכים והצורך בצמצום כוחו של בג"צ.

"כשנצטרך את בית המשפט ויהיה חלילה רוב פופוליסטי שירצה לקדם פה דברים, בית המשפט לא יעמוד לו הכוח לעמוד מול רוב פופוליסטי, זה לא קרה בשום מקום בעולם. הבלם הכי טוב פה זה הציבור שגדל ונולד לתוך דמוקרטיה  הוא לא ייתן שייקחו אותה ממנו כל כך מהר. שמרנו פה על הדמוקרטיה הרבה לפני בית המשפט והמהפכה השיפוטית של אהרון ברק נולדו. ההפחדות הללו מטרתם אחת לשמר כוח בידי גוף לא נבחר, אין שום הצדקה לריכוז הכוח הזה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
עו''ד רוטמן
חיים | 02-04-2019 17:39
אתה מתאים לתפקיד היועמ''ש !
2
ישר כח! צודק בהחלט!
יהודי פשוט | 02-04-2019 17:55
הבלם האמיתי מפני הידרדרות הוא: האופי הלאומי ההיסטורי שלנו. נולדנו ביציאת מצרים ומתן תורה ומאז, גם במצבי חולשה גדולים, אין שום סיכוי שבעולם שנידרדר ונתפרק מכל נכסינו המוסריים עד לאין מרפא. אלא ששופטי בגץ הינם גדולי ה'מחרפים ומגדפים ומרימים יד בתורת משה' כלשון השוע חומ סימן כו. רק חסרי אמונה כפרניים בעצמותיהם יכולים, מתוך חרדה פנימית מ'מדרון חלקלק' לנאציזם (המצאה מרושעת של ישעיהו ליבוביץ'), לבוז לעם ישראל, לקרוא לרצון הרוב 'עריצות' כי זה לא מסתדר להם בלוגיקה המוסרית הנמוכה שלמדו ברחבי העולם, ולהפוך את הממשלה לחסרת-אונים בהתמודדות עם אתגרי השעה, הדור והמעשה.
3
מאיפה הבאתם את הליצן הזה?
בוט של ביבי | 02-04-2019 18:19
התנועה למשילות הביבי תצדיק כל פשע. העיקר להשתלט לנו על המדינה ולחסל את שומרי הסף, כדי שלא יפריעו למושחתיהו לגרוף עוד כמה סיגרים. לא מצאתם משפטן אמיתי?
לנו?
שמעון. | 04-04-2019 7:53
אתה אחד מין המיעוט שבמיעוט
4
השלטון לממשלה הנבחרת
אבו צברי | 02-04-2019 22:24
רוטמן, אתה חייב להשמיע את דבריך בכל פורום נבחר ולהשפיע באופן יעיל על גורמי הממשל לממש את משילותם. יישר כוח!
5
ביקורת על בג"צ
אזרחית | 04-04-2019 6:41
זה כבר ברור שלצערנו יושבים בבגצ שופטים שמאלנים ששופטים לא פעם לפי השקפות עולמם ולא לפי ערכי המשפט...בגצ פושט בקרוב את הרגל..העם דורש הערכות מחדש במערכת המשפט כולה .
6
העליון
אלמונית | 06-04-2019 13:55
שמחה רוטמן צודק בכל מילה בעיקר כאשר בית המשפט העליון מוטה בצורה קיצונית והיועץ המשפטי נגרר אין לו דעה עצמאית.