דיווח: הליכוד הפעיל רשת חשבונות מזויפים בטוויטר - סרוגים

דיווח: הליכוד הפעיל רשת חשבונות מזויפים בטוויטר

תחקיר משותף של "ידיעות אחרונות" וה-"ניו יורק טיימס" מצא כי רשת של חשבונות טוויטר מזויפים הפיצו יותר מ-130 אלף מסרים המשבחים את רה"מ נתניהו ולהכפיש את יריביו. בליכוד הגיבו: "המפלגה לא קשורה לרשת"

דיווח: הליכוד הפעיל רשת חשבונות מזויפים בטוויטר
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

קמפיין הבחירות של הליכוד מפעיל מערך נרחב של חשבונות מזויפים בטוויטר, במטרה להפיץ ידיעות שקריות- כך נחשף הבוקר (שני) בתחקיר משותף של "ידיעות אחרונות" ועיתון ה-"ניו יורק טיימס". על פי הדיווח, רשת הטוויטר הפיצה מעל 130 אלף מסרים מזוייפים, המשבחים את נתניהו ומשמיצים את יריביו- במטרה להביא לניצחון שלו בבחירות. כ-2.5 מיליון ישראלים נחשפו למסרים אלו במסגרת הפעילות.

הדוח נכתב על ידי מייסדי "פרויקט הבוטים הגדול", נעם רותם ויובל אדם, העוסקים בחשיפת ניסיונות לעשות שימוש לרעה ברשת החברתית, בשיתוף עם ארגון "הברית הישראלית". "הרשת פועלת באמצעות הפצת מניפולציות, שמועות, דברי דיבה ושמועות רבות" טענו. "בימים העמוסים ביותר, החשבונות המזויפים הקשורים לרשת פרסמו עשרות אלפי ציוצים מדי יום". עוד נטען כי "מאז ההכרזה על קמפיין הבחירות, פעילותה של הרשת התעצמה כמעט פי חמישה, ופעילותה התגברה עוד יותר בסמוך להפצת פרסומים שליליים על ראש הממשלה, כמו ביום שבו היועץ המשפטי לממשלה הודיע על הגשת כתב אישום נגדו בכפוף לשימוע".

המידע שנחשף מעלה שורת חשדות לעבירות פליליות חמורות, בהן עבירות על חוק דרכי תעמולה, מימון בחירות, התחזות ועוד. "חברי הרשת משתמשים בשורת ביטויים הנראים כלקוחים מתוך דף המסרים של הליכוד באופן מתואם" נטען בתחקיר. "כך לדוגמה, לאחר הפרסום על הפריצה האיראנית לטלפון הנייד של יו"ר כחול לבן בני גנץ, החלו מפעילי החשבונות המזויפים לפרסם מסרים לפיהם גנץ נתון לסחיטה וקראו לו לפרוש". עוד שיתפו ציוצים של בכירים בליכוד ושל בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו.

על פי התחקיר, הרשמת משתמשת במאות חשבונות, כאשר עלות הקמת הרשת עמדה ככל הנראה על מיליוני דולרים. על פי הדיווח, 154 מהחשבונות ברשת משתמשים בשמות מזויפים, וכ-400 נוספים נחשדים כמזויפים. כמו כן, ישנו חשד לפיו החשבונות מופעלים על ידי בני אדם, ולא מערכות ממוחשבות- דבר שמקשה על זיהוי החשבונות הפועלות. בין השאר נטען כי אחד מהחשבונות פועל תחת השם "משה", הכולל תמונת הפרופיל של דוגמן יווני בשם תיאו תיאודורידיס. החשבון פרסם 16 ציוצים בלבד מאז תחילת 2018- אך מאז שהוכרזו הבחירות, החשבון פרסם 2,856 ציוצים התומכים בראש הממשלה ותוקפים את גנץ ויריביו מהשמאל.

מהליכוד נמסר בתגובה לידיעה: "הליכוד לא קשור בשום צורה לרשת אליה התייחסתם. בכלל, הליכוד לא מפעיל שום רשת של בוטים, אוואטרים, פרופילים מזויפים וכדומה. הליכוד היא כמעט המפלגה היחידה שלא משתמשת באמצעים כאלה".

מכחול לבן נמסר: "נתניהו מנסה לגנוב את הבחירות. התחקיר מגלה שמערכת ההשמצות המכוערת בתולדות ישראל מופעלת ישירות על ידי נתניהו. אנחנו קוראים לפתיחה מיידית של חקירת משטרה אחרי מקורות המימון של הקמפיין".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
גם אם זה נכון
הכל מותר | 01-04-2019 8:44
מה הבעיה עם זה? הרי המשחק פה לא הוגן: ערוץ 12,13,כאן, גלי צהל,רשת ב', ynet, ידיעות,מעריב, וואלה, הארץ, מטכל, מערכת המשפט, פרקליטות, רובם ככולם מוטים באופן בוטה ואישי נגד הימין בכלל וביבי בפרט,אז מה נשאר כבר לעשות? כל האמצעים כשרים.
הזיופים של הליכוד
אי | 13-05-2019 11:26
גם אם זה נכון הכל מותר | 01-04-2019 8:44 מה הבעיה עם זה? הרי המשחק פה לא הוגן: ערוץ 12,13,כאן, גלי צהל,רשת ב', yet, ידיעות,מעריב, וואלה, הארץ, מטכל, מערכת המשפט, פרקליטות, רובם ככולם מוטים באופן בוטה ואישי נגד הימין בכלל וביבי בפרט,אז מה נשאר כבר לעשות? כל האמצעים כשרים. למה הליכוד שישלוט לא יסגור אותם שביבי המלך יעשה כבר משהו למנוע ממערכת התקשורת לכלך אליו ועל הליכוד מלך או לא מלך או מלך ללא ביצים
2
חסר בכותרת, הליכוד לא מעורב בחשבונות מזוייפים
כך פורסם אמש, | 01-04-2019 9:54
מיד לאחר הדיווח של הכותרת הלא מושלמת של סרוגים, סרוגים אז למה לא לדייק? אתם הרי אתר מכובד למען הציונות הדתית, מה מטרתכם, סתם פייק נויז, עובדה אחת היא אם רוצים או לא רוצים לליכוד ברשות רמ בנימין נתניהו הטוב ביותר בכל הזמנים מוביל רוב הזמן, כמובן יום הבוחר הוא הקובע, בכל זאת יש לכך משמעות,
3
עלות הקמת הרשת...
רן | 04-04-2019 15:06
עלות הקמת הרשת עמדה ככל הנראה על מיליוני דולרים