באו"ם דנו בירי מעזה, דנון: "לא נקבל איום על אזרחינו" - סרוגים

באו"ם דנו בירי מעזה, דנון: "לא נקבל איום על אזרחינו"

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לדיון מיוחד על הירי מרצועת עזה וההסלמה בדרום. שליח האו"ם למזרח התיכון הבהיר: "אין איש שמעוניין במלחמה ברצועת עזה". שגריר ישראל דני דנון: "לא נקבל כל איום על אזרחינו"

באו"ם דנו בירי מעזה, דנון: "לא נקבל איום על אזרחינו"
  (צילום: אמיר לוי\פלאש 90)

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה היום (שלישי) לדיון מיוחד בנושא ההסלמה הביטחונית בדרום, זאת לאחר שכ-60 רקטות נורו אמש מרצועת עזה לעבר ישראל.

בפתח הדיון, שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב סיקר את האירועים הביטחוניים האחרונים, שהחלו בעקבות שיגור הרקטה שפגעה ישירות בבית פרטי במושב משמרת וגרמה לפציעתם של 7 בני אדם. "אין איש שמעוניין במלחמה ברצועת עזה" טען. "אני מבקש ממכם היום לגנות את ירי הרקטות לישראל, זה רק פוגע במאמצי השלום". בתגובה לדבריו, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר כי ""גינינו בבירור את ירי הטילים מעזה, אבל זה הכרחי להפגין איפוק בשלב זה".

מלדנוב גם התייחס להפגנות האחרונות ברצועה, הן במסגרת אירועי "צעדת השיבה" והן במסגרת המחאות האזרחיות נגד חמאס שהחלו לאחרונה. "אנו קוראים להפסקת תקיפת אזרחים. אלפי פלסטינים ברצועת עזה צועקים – אנו רוצים לחיות" אמר. "ההפגנות בדרך כלל לא אלימות. אבל החמאס – פועל באלימות נגד המפגינים נגדם, כשמפגינים רבים הוכו ורבים נעצרו".

"לאירועים בעזה יש פוטנציאל הרסני, והאירועים האחרונים מראים שאנחנו על סף מלחמה מסוכנת" הוסיף. "אני מאוד מודאג ממספר האנשים שיכולים להיפצע בהפגנות על הגדר".

דנון: "לא נקבל כל איום על אזרחינו"

בהמשך הדיון, שגריר ישראל באו"ם דני דנון דרש ממועצת הביטחון לגנות את הירי מעזה לישראל, וכן להכיר בחמאס כארגון טרור. "מתוך אוכלוסייה אזרחית ברפיח, חמאס שיגר רקטה שנחתה בסמוך לבית בישראל בו אני מגדל את ילדיי" אמר דנון. "לא נקבל כל איום על אזרחינו, ולא נקבל מציאות שבה טילים נורים על ילדי ישראל".

"ישראל תגיב ללא פשרות, כפי שכל מדינה אחרת באו"ם הייתה נוהגת במקרה כזה" הוסף והבהיר. "אדמת עזה תרעד כל זמן שטרור החמאס יאיים על תושבי ישראל. מועצת הביטחון תצטרך להכריע האם היא מתעלמת מארגון טרור שיורה על ילדים או תומכת בזכותה של מדינה להגן על אזרחיה".

כזכור, אמש האו"ם החל בפעולות למניעת הסלמה נוספת בעקבות הירי מרצועת עזה. "ירי הרקטה מעזה לישראל הוא אירוע חמור ביותר, ובלתי מקובל בכלל" אמר מלדנוב. "כוחות האו"ם עובדים בשיתוף פעולה עם מצרים וכל הצדדים המעורבים כדי להביא לרגיעה, אך בשלב הזה המצב עדיין מתוח ביותר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
דנון
חסן | 26-03-2019 17:23
הוא מקבל סטירות מכל הקיוונים