באוניברסיטת בר אילן נחנך בית כנסת חדש לנשים - סרוגים

באוניברסיטת בר אילן נחנך בית כנסת חדש לנשים

לקראת יום האישה, ולרגל ראש חודש אדר, נחנך בסוף השבוע האחרון בית כנסת חדש לנשים באוניברסיטת בר-אילן. סגן הרקטור, פרופ' אמנון אלבק: "אנו נוכחים לראות מהפיכה חיובית בשינוי מעמד האשה בעולם."

author-image
באוניברסיטת בר אילן נחנך בית כנסת חדש לנשים
  היכל בית הכנסת החדש (דוברות בר אילן)

בסוף השבוע האחרון (ה') נחנך בית הכנסת הראשון והחדש לנשים, במדרשה באוניברסיטת בר-אילן. האירוע, אשר התקיים בראש חודש אדר, ולקראת יום האישה הבינלאומי, נפתח במזמורי תפילה ובשמחה גדולה, תוך ליווי מוזיקלי והרקדה.

את הטקס כיבדו בנוכחותם מנכ"ל אוניברסיטת בר אילן, זוהר ינון, רב הקמפוס הרב שלמה שפר, סגן הרקטור, פרופ' אמנון אלבק, ראש המדרשה, ד"ר טובה גנזל, וסמנכ"ל התפעול, עופר שרגאי, אשר נשאו דברים.

היכל בית הכנסת החדש (דוברות בר אילן)

"ראינו לנכון לאפשר מקום תפילה ראוי לנשים בקמפוס"

סגן הרקטור, פרופ' אמנון אלבק: "אנו נוכחים לראות מהפיכה חיובית בשינוי מעמד האשה בעולם, ובפרט אני רואה שינוי אמיתי בתפיסות שהיו מקובלות, ושמח שהמדרשה של בר-אילן הינה חלק פעיל בתהליך הזה, אם לא מובילה. ראינו לנכון לאפשר מקום תפילה ראוי לנשים בקמפוס, שלא ייאלצו למצוא מקום בקצה הכיתה או מתחת לעץ."

ראש המדרשה, ד"ר טובה גנזל: "ראשית כל, אני מבקשת להודות על המוגמר. בית הכנסת נראה כך בזכות הרבה מאוד אנשים שהתאמצו לכל אורך הדרך. אוסיף כי מידי בוקר אנחנו אומרות בתפילתנו את ברכת התורה, שהיא למעשה תנאי הכרחי ומקדים לכל לימוד תורה שלנו במשך היום. בחרתי לברך את הברכה כאן בחנוכת בית הכנסת לנשים, כי היא מחברת במובנים רבים את מה שאנחנו מתפללות ומקוות לו: 'לעסוק בדברי תורה' כל היום, ומתוך כך, התפילה שלנו על התורה מהדהדת לתוך הקיום שלנו, נצרבת בתודעתינו, מהווה חלק מהזהות שלנו ומלווה את הלימוד והמעשה שלנו."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
מה, שכחו לבנות עזרת נשים בבית הכנסת שם?
מוזר מאד | 10-03-2019 11:24
?
2
פתטי
יוסי | 10-03-2019 11:26
אני מחכה ליום שבו הבעל ידליק נר שבת אחד והאשה נר שבת שני בגלל השיויון.
3
רפואה שלימה
אסף | 10-03-2019 14:30
זה המסר שלכם? בושה וחרפה הרב שפר
4
מה עם הרצאות למשפחה חדשה?צרוף עוד לזוג+++
הבית המילכודי. | 10-03-2019 16:59
עדיף מחל בן-דהן הסרוג , על פני בן-גביר המתחזה לימין טב/רע. רע מאד מאד. תחשבו טוב .
5
בית כנסת לילדים אין למה?
מישקו | 10-03-2019 22:46
כנראה שלאוניברסיטה יש הרבה כסף כדי לבנות בית כנסת רק לנשים נו ומה יעשו שם יניחו תפילין כל יום וכל שני וחמישי יוציאו ספר תורה בשעה 7:00 בבוקר לפני תחילת העבודה ובשבת מה הרי אין אף אחד במקום אז יפה שאפשר להוציא סכום למבנה ללא שימוש אילו כספי ציבור או של אדם פרטי הנהלת האונברסיטה תגיב או משרד מבקר המדינה יבדוק אבל הבדיקה שווה
6
זה חידוש של ביה'כ שהיה במדרשה
שליה | 10-03-2019 23:27
לא משהו חדש וא'א לשים את הבי'כ בכולל כי הוא של בנים