סופית: אושר השריון של הרב אלי בן דהן בליכוד - סרוגים

סופית: אושר השריון של הרב אלי בן דהן בליכוד

ועדת הבחירות אישרה סופית את שריונו של הרב אלי בן דהן ברשימת הליכוד, זאת לאחר שאישרה את האיחוד בין רשימת הליכוד ומפלגת אח"י. בן דהן נרשם באח"י כדי למנוע עתירות נגדו

author-image
סופית: אושר השריון של הרב אלי בן דהן בליכוד

וועידת הבחירות המרכזית אישרה הערב (שלישי) את האיחוד של מפלגת הליכוד ומפלגת אח"י, ובכך גם אישרה סופית את שריונו של הרב אלי בן דהן במקום ה-28 ברשימת הליכוד.

כזכור, המועמדות של בן דהן בליכוד התגבשה כחלק מההסכם בין יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ליו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ על איחוד מפלגות הימין. בפגישתם נתניהו התחייב לשריין נציג אחד מהבית היהודי במקום ה-28 ברשימת הליכוד, זאת בתמורה לצירוף עוצמה יהודית למפלגה המאוחדת. כדי למנוע עתירות נגד השריון, הליכוד והבית היהודי לקחו את מפלגת אח"י- ארץ,חברה,יהדות של אפי איתם- והעבירו אותה לבן דהן באיחוד מפלגות.

למרות זאת, בתנועה לאיכות השלטון פנו לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לפסול את מועמדותו של אלי בן דהן מטעם הליכוד, כשלטענתם יש ספק אם השריון לבית היהודי אצל הליכוד חוקי. בפנייתם דרשו לחקור את בן דהן ולקבל ממנו הבהרות על התמודדותו במסגרת הרשימה המשותפת עם הליכוד ועל כוונותיו הפוליטיות ביום שאחרי הבחירות.

במהלך הדיון בעניינו עו"ד אלעד שרגא, העותר מטעם התנועה לאיכות השלטון, ערך חקירה נגדית ושאל את בן דהן על המצע של הליכוד. עוד הזהיר אותו מכך שהוא לוקח על עצמו את החוב של מפלגת אח"י בסך של מליון וחצי שקל. מנגד מיכאל ראבילו, עורך הדין של מפלגת אח"י, הבהיר כי "בן דהן אושר במזכירות הליכוד, ודווקא כאן כעותר ציבורי, כמו שהעו"ד אלעד שרגא העיד על עצמו, התנועה לאיכות השלטון מטריחה את עצמה ואת הוועדה בגלל איחוד בין מפלגות הליכוד ואח"י- שנוגעת למועמד אחד, ולא לאיחוד מפלגות גדולות כמו יש עתיד וחוסן לישראל לכחול לבן".

כמו כן, נציג היועץ המשפטי לממשלה אמר כי אין סיבה לפסול את השריון ולמנוע מבן דהן להתמודד בבחירות. "יש כאן הסכם שהחוק לא מונע אותו, ואין בו פסול מבחינת דיני הבחירות. חוקי הבחירות מאפשרים ריצה במערך משותף, ולא מצאנו עילה לפסילה" אמר עו"ד אבי בוסקילה, נציג מחלקת הבגצים בפרקליטות המדינה. "זה בלוק של שתי מפלגות, ולא חיה נדירה בחיים הפוליטיים.  היו תקדימים מעולם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אלי בן דהן
רחל | 05-03-2019 22:50
מזל. טוב