מחאת יוצאי אתיופיה: אלפים חסמו את נתיבי איילון - סרוגים

מחאת יוצאי אתיופיה: אלפים חסמו את נתיבי איילון

אלפי חברי קהילת יוצאי אתיופיה חסמו את נתיבי איילון בתל אביב במסגרת מחאה שהחלה לאחר הירי ביהודה באידג'ה ז"ל בידי שוטרים. המפגינים נשאו דגלי ישראל ושלטים עליהם נכתב "שוטרים רוצחים את ביתא ישראל"

מחאת יוצאי אתיופיה: אלפים חסמו את נתיבי איילון
  המחאה בתל אביב (צילום: תומר נויברג\פלאש 90)

מחאת יוצאי אתיופיה: אלפים מבני העדה חוסמים כעת (רביעי) כבישים ברחבי תל אביב במסגרת מחאתם, הנערכת בתגובה למותו של יהודה באידג'ה ז"ל, שנורה בידי שוטרים לפני כשבועיים.

המחאה החלה בצומת עזריאלי, ולאחר מספר דקות התרחב גם לצומת קריית הממשלה ולנתיבי איילון, שנחסמו בשני הכיוונים על ידי מאות מפגינים. בנוסף נחסמו רחובות רבים בלב תל אביב, והחלו פקקי ענק באזור המרכז כולו. במשטרה קראו לציבור הנהגים שלא להגיע לאזור, להישמע להוראות השוטרים ולנהוג בדרכים חלופיות.

(צילום: תומר נויברג\פלאש 90)

המפגינים נושאים דגלי ישראל ושלטים שעליהם נכתבו מסרים נגד המשטרה, ביניהם: "שוטרים רוצחים את ביתא ישראל", "המחלקה לחיפוי שוטרים" ו"מדינת משטרה". עוד נשמעו קריאות על כך שהיד קלה על ההדק מול צעירים בני הקהילה, כשבין השאר נאמר כי "שוטר אלים חייב להיות בפנים", לצד קריאות: "די, נמאס, אנחנו דור חדש".

(צילום: תומר נויברג\פלאש 90)

המפגינים גם הסתובבו בין הרכבים התקועים בפקקים, ועודדו את הנהגים לעזוב את הרכבים ולהצטרף להפגנה. חלק מהמשתתפים גם ענדו טלאי בצורת מגן דוד שעליו נכתב "יהודי אתיופי".

אילו רחובות חסומים לתנועה?

על פי הודעת המשטרה, אלו הרחובות החסומים כעת בתל אביב: רחוב קפלן מאבן גבירול עד דרך מנחם בגין, דרך מנחם בגין לצפון ולדרום מדרך נמיר/ארלוזורוב עד המסגר/יצחק שדה, גבעת התחמושת מיגאל אלון עד דרך מנחם בגין (צומת עזריאלי), ורחוב קפלן מדרך בגין עד אבן גבירול בשני הכיוונים. שוטרי אגף התנועה מפנים את התנועה לצירים חלופיים, ביניהם כביש 4 ממחלף גנות, כביש 5, וכביש 531 ממחלף גלילות.

(צילום: תומר נויברג\פלאש 90)

בהמשך הערב המפגינים יצעדו לכיכר רבין, שם מארגני המחאה יישאו נאומים. בהודעה שהופצה כדי לקרוא למוחים, נכתב כי "במחאה הזו אנו לא נדרוש כסף ותקציבים אלא צדק ושוויון. המאבק הוא של כולנו- גזענות ואפליה היא הסכנה הגדולה ביותר לחברה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
כשלון מוחץ בקליטת העולים מאתיופיה
ישראל קריטנברג | 30-01-2019 18:04
קלטו אותם רק פיזית (וגם זה לא משהו) .התופעות הללו מאפיינים חברות מהגרים במקומות אחרים כאשר לא מטפלים נכון חברתית ויש פער תרבותי .
2
הם צודקים.
MR | 30-01-2019 18:25
השאלה מה יהיה האפקט.
3
גזענות
בני | 30-01-2019 20:58
הקהילה צודקת , יש אפלייה נגד אתיופים! מקווה שבעזה יפסק כל הדבר הזה נגד העדה⁦♥️⁩
4
זה אמור להיות כאב של כל העם לא רק של אתיופים
הודיה | 30-01-2019 21:21
חייב שיכול אי אפשר להתקיים בצורה כזו אין צדק בארץ זה חמור
5
מחאה
ולדימיר | 30-01-2019 21:40
כל הכבוד על יחדות ונכונות למחוא נגד גזענות. הגיע זמן להחליף שלטון קיים. קדימה מאפחה.
6
הפליה ופרותקציה
אוחנה נפתלי | 31-01-2019 0:15
כך היה בזמן המערך ששלט בארץ גם לעדה המרוקאית התנהגו כמו לאתיופים עד שעלה הליכוד בראשות בגין יהיא זיכרו ברוך זה מה שתרם השמאל למדינת ישראל
7
אפשר להבין היטב את אחינו המפגינים. רמסו אותם
עידו | 31-01-2019 8:05
יש לקרבם כבנים שחזרו