נגד ארה"ב: חיזבאללה הודיע על תמיכה בנשיא ונצואלה - סרוגים

נגד ארה"ב: חיזבאללה הודיע על תמיכה בנשיא ונצואלה

ארגון חיזבאללה הודיע על תמיכה בנשיא ונצואלה ניקולס מדורו, וגינה בחריפות את ארה"ב וישראל על ההכרה במנהיג האופוזיציה כנשיא בפועל. לטענת ארגון הטרור, "המחאה נגד מדורו מהווה נסיון הפיכה בלתי חוקי"

author-image
נגד ארה"ב: חיזבאללה הודיע על תמיכה בנשיא ונצואלה
  מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, ונשיא ונצואלה ניקולס מדורו (צילומים: שאטרסטוק)

המחאה בונצואלה: ארגון חיזבאללה הודיע הערב (שלישי) כי הוא תומך בנשיא המדינה ניקולס מדורו, הניצב מול מחאה נרחבת בארצו בעקבות טענות של האופוזיציה לזיופים בבחירות האחרונות.

בהודעה ששודרה ברשת "אל-מנארה" הלבנונית, ראשי ארגון הטרור גינו בחריפות את ההחלטה של מדינות המערב- ביניהן ארה"ב וישראל- לתמוך במחאה ולהכיר במנהיג האופוזיציה חואן גואידו כנשיא המדינה בפועל. "אנחנו תומכים במדורו. המחאה נגדו מהווה נסיון הפיכה בלתי חוקי מול הממשל הנבחר בונצואלה" אמרו. "ההצהרות של האמריקנים ובני בריתם לא מעניקים לגיטימציה להפיכה הזו".

לטענת חיזבאללה, "המטרה של ארה"ב היא לא לשמור על הדמוקרטיה בונצואלה, אלא לשלוט על המשאבים במדינה. כתוצאה היא מענישה מדינות פטריוטיות על החלטותיה הדמוקרטיות, מכיוון שהם נגד המדיניות הכובשת של ארה"ב".

מדורו: "נביס את החותרים להפיכה"

מוקדם יותר מדורו עצמו התייחס לראשונה למחאה נגדו, ואמר כי הצבא יפעל נגד האופוזיציה והמפגינים. "אנחנו נביס את אלו שחותרים להפיכה פוליטית" אמר בהצהרה שנשא מחוץ לארמון הנשיאות בקרקאס. "המפגינים רוצים להשליך לזבל את העצמאות של ונצאולה, ולהציב משטר שישמש כבובה עבור האינטרסים של ארה"ב ובנות בריתה במערב".

כזכור, המחאה בונצואלה החלה בשבוע שעבר לאחר שגואידו הכריז על עצמו כנשיא הזמני, בטענה שמדורו לא נבחר כנשיא בהליך דמוקרטי הוגן. המפגינים טענו כי המדיניות של מדורו הובילה את ונצואלה לבידוד בינלאומי ולמשבר כלכלי חמור, ודרשו ממנו להתפטר או לערוך בחירות חוזרות. עם זאת, בממשל מדורו פעלו לסיכול ההפגנות, כשעד כה כ-40 בני אדם נהרגו בעימותים שנרשמו בהפגנות השונות במדינה.

מנהיג האופוזיציה חואן גואידו (צילום: מתוך טוויטר)

בעקבות ההצהרה מדינות רבות הודיעו כי הן מכירות בגואידו כנשיא הזמני של ונצואלה ותומכות במחאה. הראשון שהודיע על תמיכה היה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, כשאליו הצטרפו גם קנדה, אוסטרליה, ברזיל וקולומביה. כמו כן, האיחוד האירופי העביר למדורו אוליטימטום, לפיו אם הוא לא יתפטר או יודיע על קיום בחירות חדשות עד סוף השבוע הקרוב, מדינות האיחוד יכירו גם כן בגואידו כנשיא ויתמכו במחאה נגד השלטון.

ביום ראשון אש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי ישראל מצטרפת למדינות הללו ומכירה במנהיג האופוזיציה באופן רשמי. זאת בהמשך לבקשת ארה"ב לתמוך בעמדתה בנושא.

מנגד, מדינות רבות הביעו תמיכה בשלטון מדורו וגינו את המחאה במדינה. התומך המרכזי של הנשיא המכהן הוא נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שהזהיר את ארה"ב שלא להתערב צבאית בונצואלה ואיים כי "התערבות כזו תהיה קטסטרופה. האירועים בונצואלה מגיעים לנקודה מסוכנת, והתערבות חיצונית הרסנית היא דבר בלתי מתקבל על הדעת". מדינות נוספות שהביעו תמיכה במדורו הן טורקיה, איראן, סוריה וסין.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו