נתניהו לרמטכ"ל החדש: "אנחנו סומכים עליך" - סרוגים

נתניהו לרמטכ"ל החדש: "אנחנו סומכים עליך"

לאחר שנכנס הבוקר לתפקידו, הרמטכ"ל החדש אורי כוכבי משתתף במשמר הכבוד בהשתתפות נציגים מכל חילות צה"ל. בישיבת פורום מטכ"ל הראשונה שלו הודה לקודמו גדי איזנקוט: "היית מורה לכולנו". נתניהו: "אנחנו סומכים עליך"

נתניהו לרמטכ"ל החדש: "אנחנו סומכים עליך"
  (צילום: פלאש 90)

לאחר שהרמטכ"ל החדש אביב כוכבי נכנס הבוקר (שלישי) לתפקיד, נציגי כל החילות בצה"ל התכנסו ברחבת המסדרים בקריה לטקס המסורתי של משמר הכבוד, הנערך לכבודו של הרמטכ”ל הנכנס. מיד לאחר המסדר התקיים אירוע הפרידה מהרמטכ”ל היוצא גדי איזנקוט, ובסופו השניים עלו לישיבת פורום מטכ"ל הראשונה של כוכבי כראש הצבא.

בפתח הישיבה, שבה השתתף גם ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, הודה כוכבי לקודמו בתפקיד. "היית מודל ומורה לכולנו" אמר". "אתה, גדי, נמצא בגלריה של האנשים שאני שואל את עצמי מה הם היו עושים". הרמטכ"ל היוצא אמר בתגובה כי "אני הייתי גאה להיות רמטכ"ל בארבע השנים האחרונות".

איזנקוט סיכם את תפקידו בהתרגשות, ואמר לכוכבי כי "לצידי מצאתי מטה כללי מצוין לכל אורך התקופה- וזה המטה הכללי שאתה פוגש פה". בהמשך שיבח את הרמטכ"ל ה-22: "נס הרמטכ"ל עבר היום ביד בוטחת, ועם ישראל יכול להתברך בך כרמטכ"ל. אני משוכנע שאתה תביא את היכולות שלך לטובת מדינת ישראל. אני רוצה להודות לך על שירות משותף, על דיונים וקבלת החלטות על מציאות לא פשוטה".

לאחר חילוף הדברים בין הרמטכ"לים, נתניהו הודה לאיזנקוט על תרומתו לביטחון ישראל. "קיבלנו את ההחלטות הענייניות שמטרתן הבטחת קיום וביטחון המדינה. אני רוצה להודות לגדי על על כך, ולהעביר את המטלה אל כתפיו של אביב כוכבי" אמר ומיד פנה לכוכבי: "נחנו נדרשים לשפר כל הזמן, אני מעביר את המטלה הזו מהכתפיים של גדי לכתפיים שלך- ואנחנו סומכים עליך. אחרי הנאומים הרוויים, נאומים חשובים ומרגשים, אני מבקש להגיד חמש מילים בלבד: תודה גדי, בהצלחה אביב ומברוק, מברוק!".

מוקדם יותר היום כוכבי ואיזנקוט הגיעו לתפילה ברחבת הכותל המערבי יחד עם רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, הרב הראשי לצה"ל תא"ל הרב אייל קרים ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל מרדכי (סולי) אליאב. הרמטכ"לים התקבלו בהערצה ובהערכה על ידי מאות מתפללים מהארץ ומחו"ל שהיו באותה שעה ברחבת הכותל המערבי, ואז אמרו פרקי תהילים, תפילה לשלום חיילי צה"ל ולשלום המדינה ותפילה לשבויים והנעדרים ולאחר מכן התפללו תפילה אישית וטמנו פתק בין נדבכי הכותל המערבי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
בהצלחה
יוסי | 15-01-2019 15:17
בהצלחה רבה רב אלוף אביב כוכבי. אנו בטוחים כי תעמיד צבא איכותי חזק וטכנולוגי שיגן על עם ישראל בכל החזיתות. יישר כוח ובהצלחה.
2
היה טקס מרגש ויפה. הצלחה לכולם למען עם ה'
עמוס | 15-01-2019 16:22
ואתה אייזנקוט. רק תבקש סליחה מהחייל האמיץ אזריה. ותחזור לתהילתך