ועדת הבחירות תגבש מתווה פעולה נגד התערבות זרה - סרוגים

ועדת הבחירות תגבש מתווה פעולה נגד התערבות זרה

על רקע אזהרות השב"כ מפני התערבות זרה בבחירות, ועדת הבחירות המרכזית הודיעה כי היא מכינה מתווה פעולה נגד האפשרות: "מתווה הפעולה יכלול הגברת עירנות ומודעות בקרב הגופים השונים הנוטלים חלק בבחירות"

ועדת הבחירות תגבש מתווה פעולה נגד התערבות זרה
  (צילום: נתי שוחט\פלאש 90)

על רקע אזהרות השב"כ מפני התערבות זרה בבחירות, ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21 הודיעה היום (רביעי) כי היא תגבש מתווה פעולה לסיכול אפשרויות ההתערבות.

"הוועדה ביחד עם גורמי הבטחון השונים למדה את שאירע במדינות אחרות ומגבשת מתווה פעולה שיכלול בין היתר הגברת עירנות ומודעות בקרב הגופים השונים הנוטלים חלק במערכת הבחירות" אמר דובר ועדת הבחירות המרכזית, גיורא פורדס. "מטבע הדברים, לא ניתן לפרט אילו אמצעים ושיטות נקטו ונוקטים הוועדה וגופי הבטחון כחלק מההיערכות".

פורדס התייחס גם לחששות מפני התערבות בבחירות ברחבי העולם, ואמר כי התהליך פחות פגיע בישראל בהשוואה למדינות אחרות, מכיוון שספירת הקולות נעשית בצורה ידנית ולא ממוחשבת. לדבריו, "באותם אזורים מועטים, בהם יש מחשוב ונידרש מאמץ בהגנת הסייבר, הוועדה מסתייעת בגורמי בטחון שונים ובמומחים הפועלים מטעמה כדי להיערך בהתאם"

עוד ציין כי לקראת הבחירות נערכה פגישה עם בכירים בחברת פייסבוק העולמית, במטרה למנוע ניצול של הרשת החברתית להשפעה על הבחירות. "הוועדה ערה לכך, שניתן לעשות ברשתות החברתיות שימוש לא ראוי על מנת להשפיע על ציבור הבוחרים" נאמר. "על מנת להתמודד עם האתגר, כחלק מההיערכות לבחירות, נערכה פגישה של יו"ר ועדת הבחירות, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון ומנכ"לית ועדת הבחירות עם בכירים בפייסבוק. הפגישה דנה באתגרים הצפויים במערכת הבחירות בכל הנוגע לשימוש ברשתות החברתיות"

"מטבע הדברים, לא ניתן להרחיב על הפעולות הננקטות, אך מובהר כי נושאים אלה מונחים על סדר יומה הקבוע של הוועדה" סיכם. "פעולות הוועדה בהקשר זה מבוצעות בהתייעצות ובשיתוף עם הגורמים המקצועיים הרלוונטיים בישראל, ובהם מערך הסייבר הלאומי, כאשר האחריות של הנוגעים בדבר היא על פי סמכויותיהם בהתאם להוראות הדין".

כזכור, מוקדם יותר ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להתראות ראש השב"כ, ואמר כי "ישראל ערוכה לסכל כל התערבות קיבנרטית. אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ואין מדינה שערוכה לכך טוב יותר מאיתנו".

גם דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב התייחס לטענות הישראליות, והבהיר בהצהרה רשמית כי "רוסיה לא מתערבת ולא מתכוונת להתערב בבחירות בשום מדינה בעולם". בעיתון הרוסי "איזווסטיה" דווח בנוסף כי פסקוב המליץ ל"לא לקרוא תקשורת ישראלית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו