מאסר בפועל למהנדס שגרם למותה של החיילת - סרוגים

מאסר בפועל למהנדס שגרם למותה של החיילת

מאסר בפועל במקום עבודות שירות למהנדס, אורן ורשבסקי, שגרם למותה של החיילת הילה בצלאלי בקריסת הגשר בחזרות לטקס אירועי יום העצמאות ב-2012: לא התריע על הסיכונים

מאסר בפועל למהנדס שגרם למותה של החיילת
  המהנדס. אורן ורשבסקי. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עונש לאחראים למותה של החיילת הילה בצלאלי ז"ל בקריסת גשר התאורה בשנת 2012. בית המשפט המחוזי החמיר הבוקר (ראשון) את עונשו של המהנדס אורן ורשבסקי מעבודות שירות למאסר בפועל.

במהלך החזרות לטקס יום העצמאות, בשל משב רוח חזק קרס גשר התאורה שהיה על הבמה, ונפל על החיילים שצעדו במהלך חזרות לטקס פתיחת אירועי יום העצמאות.

בצלאלי, נפצעה אנושות ומותה נקבע בתוך זמן קצר. שלושה חיילים נוספים נפצעו בדרגות שונות.

בית המשפט המחוזי החמיר את העונש שנתן בית משפט השלום: 400 שעות לתועלת הציבור ביוני 2018, וגזר תשעה חדשי מאסר בפועל.

כזכור, מהומה פרצה בבית המשפט לאחר שורשבסקי הורשע בעבודות שירות בלבד, לאחר שהפרקליטות ביקשה לגזור על המהנדס 18 חודשי מאסר.

אמה של החיילת הילה, סיגלית בצלאלי, לאחר גזר הדין הקודם. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שופט השלום הסביר את נתינת העונש הקל למהנדס, עבודות שירות במקום מאסר, כי האסון ריסק במקביל את חייו, וגרם לקריסה בפרנסתו, נישואיו, וקשריו עם משפחתו הקרובה. עוד הוסיף השופט כי גם בריאותו הנפשית ותפקודו קרסו בצורה דרמטית.

אביה של החיילת הילה, אמר לאחר גזר הדיו הקודם: "אנחנו מבקשים ורוצים שהם ייכנסו לכלא ויחשבו על מה שהם עשו. האב ירון והאם סיגלית, צעקו על המורשעים: "חתיכת חלאות, הרגתם לנו את הילדה". האם אמרה עוד בבכי: "שש שנים אני שותקת, יושבת בספסל המסריח הזה. תמות נפשי עם פלשתים, קחו אותי. רוצה להיפטר מהעולם".

בהחלטתו של בית המשפט המחוזי נקבע כי המהנדס ורשבסקי לא התריע לאף גורם למרות שידע שהמבנה הוקם ללא תכנון הנדסי, והוא אף לא הבהיר מהם הסיכונים הכרוכים בחזרות שנערכו מתחת למבנה.

גם עונשו של יועץ הבטיחות, יצחק צוחק, הוחמר לשישה חודשי עבודות שירות (במקום ארבעה), והתשלום שעליו לשלם יעלה ל-10,000 ש"ח.

לפי הדיווח ב'הארץ', אמה של בצלאלי אמרה בתום הדיון לורשבסקי: "אין לך יותר זכות להיות מהנדס במדינת ישראל. הורשעת, זהו מספיק".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
גזר הדין לאחראים לאסון.
יוסף בשי | 06-01-2019 14:13
קראתי את שיקול הדעת של השופט בגזר הדין הקל. העונש לא מרתיע. אנשים ימשיכו לזלזל בחיי אדם בלי עונש מרתיע. האסון הזה מיותר, ניתן היה למנוע אותו. זוהי רשלנות פושעת. הילה חסרה למשפחה שלה ולכולנו. לא הכרתי את הילה ולא את המשפחה שלה, אבל כואב לי ומשתתף בצער המשפחה.