בנט ושקד ירוצו במפלגה של יוסף פריצקי שאמר: "שקד יפה כמו נשות הרייך"

בנט ושקד ירוצו במפלגה של יוסף פריצקי שאמר: "שקד יפה כמו נשות הרייך"

פורשי הבית היהודי ירוצו במפלגת צל"ש של אקס שינוי יוסף פריצקי שאמר בעבר כי איילת שקד מתאימה ללוחות שנה במוסכים. שולי מועלם שתרוץ גם היא במפלגה התפרצה עליו. צפו

מקים המפלגה של בנט: "שקד יפה כמו נשות הרייך"
  איילת שקד למוסך. מייסד מפלגת צל"ש (צילום: פלאש90)

בחירות 2019 בסרוגים. המפץ הסרוג שיצא לדרך אתמול, ימשיך היום בועדת הכנסת, שם יבקשו שלושת חברי הבית היהודי: נפתלי בנט, איילת שקד ושולי מועלם, להתפצל ולהקים סיעה חדשה בשם 'הימין החדש'.

בבקשה שהגישו ליו"ר ועדת הכנסת ח"כ מיקי זוהר נכתב כי נפתלי בנט הוא בא כוחה של מפלגת 'צל"ש' וכי הסיעה תיקרא הימין החדש. כעת צריכה הועדה לאשר את הפיצול, מה שיקנה לפורשי הבית היהודי אפשרות לקבל כספי מימון מפלגות המוערכים בכ-3 מיליון שקל.

מטרות המפלגה – מרכז שמאל

כדי לרוץ לכנסת, צריך להתארגן במסגרת של מפלגה. כך עשה בשבוע שעבר בני גנץ עם 'חוסן לישראל', ואורלי לוי עם 'גשר'. אפשרות  נוספת היא להצטרף למפלגה קיימת, מה שנקרא "מפלגת מדף". כיום יש כמה עשרות מפלגות, שרצו בבחירות קודמות והם רשומות אצל רשם המפלגות: בהם צומת, שינוי, קדימה, עלה ירוק, הפיראטים ועוד.

בנט ושקד הלכו על האפשרות הקלה יותר, וישתמשו במפלגת המדף 'צל"ש' אותה הקים השר לשעבר יוסף פריצקי חבר מפלגת שינוי של לפיד האבא. ב-2009 התפרקה שינוי לרסיסים. אחרי פרישת לפיד, ניצח רון לוונטל בבחירות על ראשות המפלגה. מקים המפלגה אברהם פורז פרש ורץ לכנסת במפלגת ח"צ – חילונים ציונים. פריצקי הקים את צל"ש – ציונות, ליברליות ושיוויון. שלוש המפלגות לא עברו את אחוז החסימה והתאדו.

אז מה מטרות המפלגה אותה בנט מייצג? לפי רשם המפלגות: "1.לקיים את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. 2.לשאוף כי מדינת ישראל תקיים יחסי שלום ושכנות טובה עם מדינות ערב, ולפתור את הסכסוך הישראלי פלסטיני במשא ומתן תוך קביעת גבולות קבע מוסכמים. 3.להבטיח כי במדינת ישראל יהיה, לכל אזרחיה ותושביה, שוויון זכויות מדינית וחברתי גמור, בהתאם לערכי מגילת העצמאות. 4.לקיים בישראל חופש דת וחופש מדת, חופש המצפון, חירות הביטוי, חינוך ראוי ומערכות חברתיות הולמות. 5.להנהיג בישראל משק חופשי וליברלי ולקיים כלכלה חופשית.​"

כלומר מפלגת מרכז-שמאל טיפוסית, משהו שגם ציפי לבני ויאיר לפיד יכולים לחתום עליו, אך בטח שלא מדובר ב'ימין החדש'.

פריצקי על שקד: יפה כמו נשות הרייך

פריצקי מאז שיצא לפנסיה, עולה לכותרות בעיקר באמירות גזעניות נגד ספרדים, ובאמירות סקסיטיות נגד איילת שקד. רק לפני שנה, בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו הגיב לתמונה שהעלתה שקד בה חשפה לראשונה את פניו של בעלה אופיר המשמש כטייס. עליה אמר: "שלא תטעו. התמונה המלבבת והמקסימה הזו של שרת המשפטים ובן זוגה, נבחרה בקפידה רבה. אחד ממכרי (הלא חכם במיוחד..) כתב פוסט באלה המילים: 'עזבו פוליטיקה. תראו איזה זוג מקסים…'".

אולם הוסיף "אז זהו שלא, שלדבריו, "זה האם אמא של הפוליטיקה", ופה ציין את התעמולן הנאצי. "כבר בגרמניה הבין גבלס שכדי להכשיר כל שרץ גזעני ופשיסטי – צריך להראות תמונות יפות של אנשים יפים. היופי מעוור ומכשיר את השרץ. אנשים פתאים (והם הרוב!) אומרים לעצמם: לא יכול להיות שאדם יפה/מקסים/מיוחד כזה – יעשה רע. והיא עושה הרבה מאוד רע. הרבה! וככל שירבו תמונותיה בפוזות כאלה ואחרות – כך הרוע יתגבר."

"איילת שקד יפה כמו נשות הרייך"

ערב הקמת הממשלה הנוכחית, פריצקי אמר כי "הגברת שקד מופיעה השכם והערב בכל מיני מגזינים, במופעי אופנה כאלה ואחרים. הרי זה לא אדם שמתנזר מן המצלמה כדי להציג את הופעתו. זה לא חלילה שלקחתי מישהי שלא עמדה מעולם בפוזה דוגמנית מול המצלמה כדי להפגין את יופיה, והיא יפה מאד – כמו הרבה מנשות הרייך. אוי סליחה, אסור להשוות", אמר בציניות.

הצלע השלישית במפלגה החדשה שולי מועלם, תקפה אותו כעבור מספר חודשים כשהגיע לדיון באחת מועדות הכנסת:

"אני רוצה קודם כל למחות שאדם שהעיז לומר 'וואלה זו הפעם הראשונה בה שרת משפטים בישראל יכולה לככב בלוח שנה במוסכים' שולח את ידיו הגסות לזכרון של הבעל שלי ולזכרון של חללי צה"ל. אני חושבת שזו בושה שאתה בכלל יושב בדיון הזה." אמרה שולי מועלם למי שמהצהריים היא תהיה חלק ממפלגתו.

אברהם פורז תרם 10,000 שקל לפריימריז של שקד

אם הזכרנו את פריצקי, נוסיף כי השר לשעבר אברהם פורז, תרם 10,000 שקל לקמפיין הפריימריז של איילת שקד ב-2014 לקראת הבחירות לכנסת ה-20. כששאלנו את שקד איך אדם אנטי-דתי מוצהר כמוהו תורם לה כסף, היא השיבה כי מדובר בחבר של ההורים, שביקש לסייע לה.

ביקשנו את תגובו של עו"ד עמיחי ויינברגר – ממשרד ויינברגר ברטנטל המייצג את מפלגת צל"ש, אך לא הצלחנו להשיגו.

מדוברות 'הימין החדש' נמסר: "מדובר בהליך טכני, רק השם נשאר, לא משהו מעבר"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
הלך החבל אחרי הדלי
אריק | 30-12-2018 11:58
הכל ברור
פריצקי יורד לרמה נמוכה.
זו לא תחרות יופי . | 31-12-2018 14:12
אפשר להסכים או לא לשקד. אבל תתרכזו בתוכן ולגופו של עניין. לגבי הסרוגים, כעסם על בנט/שקד מובן. סרוג צל להצביע בי . חרדלי אי אי השלימה ל-יחד/ישי. חילוני איש אי לבנט/שקד. חרדים לליצמן/דרעי/גפני.
2
התחלנו עם פוליטיקה קטנה של הכותבים...
א | 30-12-2018 12:00
די עם זה, בלי פרשנות של הכותבים על המהלכים בבקשה. רוצים קצת חדשות נקיות לפחות פה
3
בושה וחרפה בנט- אתה אופורטוניסט מזוייף!
רועי | 30-12-2018 12:02
המתנחל מרעננה מכה שנית! מצטרף למפלגה בעלת תוכן אנטישמי ומרסק את מפלגת הבית שלו רק בשביל לנצל את 3 מיליון השקלים למימון מפלגות (על חשבוננו האזרחים כמובן...) בושה וחרפה! ניצלת אותנו מספיק! לך הביתה ותהנה מהפנסיה של 40 אלף שקל נקי כל חודש עד סוף החיים על חשבוננו! שקרן, נצלן וצבוע!
4
מפלגת המדף של פריצקי
אחיקם אהרונוף | 30-12-2018 12:04
מאמר מעוות בכוונת מכוון לא הוגנת, ברור שאין קשר אידאולוגי בין פריצקי לבנט ושקד וכל הקשר הוא טכני אז לשם מה ההתפלפלות?
5
אייטם מטופש חלוטין
אני | 30-12-2018 12:15
אין על מה לכתוב יותר אז ממציאים?
6
מקוה שהכתבה הזאת לא מסמנת את הבאות.
ג | 30-12-2018 12:26
מקוה שהכתבה הזאת לא מסמנת את הבאות. עם כל הצער, במרכאות או שלא, על עזיבת בנט שקד, בואו לא נרד לרמה האישית. יחד עם להכיר להם תודה על מה שכן עשו בחמש שנים שהם עם הבית היהודי, צריך גם לזכור את מה שאנחנו לא עשינו: כנציגינו אסור היה לנו לזלזל בפגיעה בהם ובכבודם, שהוא למעשה כבודנו, כאשר רוהמ אסר עליהם פעם אחר פעם לעלות יחד איתו על מטוס שממשלת ישראל חכרה, אבל כשהיה לו נוח הציג לרב דרוקמן מה הממלכתיות מחייבת. כבודם היה כבודנו ואסור היה לעבור על זה לסדר היום. רצוי להכיר להם תודה, ולהמשיך הלאה
7
שקר וכזב
נעם | 30-12-2018 12:45
כתבה שהוציאה מהקשרה את כל הסיטואציה מ-א' עד ת' והיה ראוי לה שתפורסם בצהובון כמו וואינט או וואלה..זו כתבה שקרנית. ואני ממש ממש לא תומך בימין החדש הזה אבל אנחנו רוצים שהאתרים של הציונות הדתית ישקפו יושרה ואמינות..וזה הפך הכתבה הזאת
8
כשמו כן הוא
פריץ-קיא | 30-12-2018 12:48
דוחה היה ונשאר
9
אריה יואלי תת רמה של עיתונאי
גלעד | 30-12-2018 13:36
ממש כמו כל האתר האומלל הזה... אנחנו לא מטומטמים!
10
האמת? ממש לא רק השם. ....
אייל להב | 30-12-2018 13:36
בסוו של יום שקד ובנט ברמה המעשית מתפעלים את הציבר הטיפש שבחר בהם בדיוק כמו שביבי משטה כבר 3 סבבי בחירות בבוחריו המסכנים העיוורים..מדברים בימנית שוטפת עושים קולות של ימין ובפועל מעמיקים את האחעזה של הדמאל והרפורמים כאן. הם שמאל במסווה של ימין. בוגדים סדרתיים בציבור ששלח אותם. היחידי עם קול ברור וצלול אמיתי שלא יבגוד בציבור שלו...הוא בצלאל סמוטריץ. תזכרו את דבריי!!!
11
צהוב מגעיל ומטונף
איזה אתר | 30-12-2018 14:23
חבל
12
הימין החדש....
יוני | 30-12-2018 15:29
יגמור כמו קדימה. עניין של זמן.
13
מיותר
יצחק | 30-12-2018 15:48
מסכים עם מוטי. אייטם מיותר. אם מישהו מתוסכל שבנט ושקד פרשו מהמפדל (הבית היהודי. סליחה..) אז שיגיד ישר מבלי לבלבל את המח.
14
תואם למצע מר"צ, לא? וההערה על "סקסיזם"-קשקוש
שתי הערות | 30-12-2018 15:51
אפשר למחות שההשוואה לרייך מופרכת, והיא אכן הזויה ומופרכת, אבל לדבר על יופי של אשה הוא לא אקט נגונה שבגללו יש לסתום פיות ושמועלם -המרב מיכאלי של הימין- יכולה לפתוח פה בגללו ולצעוק על מישהו. חופש ביטוי הוא ערך עליון, והפמיניזם הוא רעה חולה ומטורפת.