צל"ש או טר"ש- בנט ושקד מכוונים ליום שאחרי נתניהו - סרוגים

צל"ש או טר"ש- בנט ושקד מכוונים ליום שאחרי נתניהו

בנט קפץ ללא מצנח, השאיר את אורי אריאל להתקוטט עם סמוטריץ' ומקווה שחופה של כוכבים תלווה אותו לאולימפוס, עכשיו הוא חייב לצאת עם שמות ומסרים שיחברו אליו קהלים גדולים

צל"ש או טר"ש- בנט ושקד מכוונים ליום שאחרי נתניהו
  (Photo by Yossi Zeliger/Flash90)

בנאומו הערב (מוצ"ש), ציין נפתלי בנט את נקודת השבר שלו מול המפלגה. הרבה זמן הוא סוחב את החטוטרת הזאת שנקראת המפד"ל על גבו. הוא עשה איתה אקזיט יפה, אבל בכל פעם נתקל בזקני השבט המבוהלים כשניסה להסתער קדימה.

כמו מפקד שצועק קדימה הסער ומסתכל ימינה ושמאלה ומוצא את עצמו לבד, כשרק איילת מקפצת איתו ומאחורה בקבוצות הוואטספ של הבית היהודי, בין העסקנים והרבנים קוראים לו לשוב לבסיס האם.

הקש ששבר את גב הגמל, כפי שציין בנט בנאומו, התרחש כשניסה לאתגר את נתניהו בנושא הביטחוני וקיבל ברקס מראש הממשלה באמצעות הרב דרוקמן עם שליחת יו"ר המל"ל שהבהיל את זקן הרבנים בתרחישי איימים על גבול הצפון. שהיום, ברור שהיו מופרזים, בלשון המעטה.

נפתלי הבין את מה שהוא מרגיש כבר הרבה זמן, שהוא רוצה להסתער קדימה, אך הבית היהודי רובץ כעול על כתפו. זה עשה לו דה ז"ה וו לאותו הפעם ששריין את אלי אוחנה, כדי לפנות לקהלים מעבר לפיילה ששמה הציונות הדתית, אך הזעם בבית אילץ אותו לעשות סיבוב פרסה. ובמקום לחבור לציבור מסורתי גדול, שיכול היה למצוא בבית היהודי מקום, הוא נאלץ לשוב לאותה חבורה שמעלה זיכרונות מסניף מלאבס בפתח תקווה, ובנוסף ספג את האש על כך שבבית היהודי גזענים.

נפתלי השתוקק לשנות את הפרדיגמה, אך היה כבול לכוח בתוך המפלגה. כמו לציוצים של סמוטריץ' והתבטאויות של יוגב.

דבר נוסף שהטריד את מנוחתו של בנט, הוא הפופולריות של איילת שקד. לא סתם הם יו"רים במשותף במפלגה החדשה והוא נתן לה לדבר ראשונה. איילת נזהרה בכבודו עד עתה, והוא הבין שהוא חייב לעשות צעד לקראתה.

שקד ובנט, כמו גדעון סער, ניר ברקת ואחרים, מתחממים על הקווים ליום בו נתניהו יפרוש, אם בדרך משפטית, או בכל דרך אחרת. כי לא לעולם חוסן. עם הבית היהודי הם היו כבולים מלקפוץ מדרגה, לכן הוא מנסה ללכת על מהלך גדול. הבעיה עם קפיצה ומהלך גדול שזה לקיחת סיכון, זה או צל"ש או טר"ש.

בנט למעשה פורר את גוש הימין ופתח את המשחק מחדש. בימים הקרובים יטפטפו לנו שמות הכוכבים שאסף, סביר להניח שינון מגל יהיה אחד מהם (מי יודע אולי גם אוחנה יעלה שנית? סיכוי קלוש, אך קיים). זה הזמן של סמוטריץ', פייגלין, פליטי הבית היהודי ושאר השחקנים מימין, לנסות ליצור משהוא אחר, שילכד את שאריות הימין ולאסוף את השברים, לפני שבנט פורץ כמטאור באולסטאר שהוא יקים.

בנט קפץ ללא מצנח, השאיר את אורי אריאל להתקוטט עם סמוטריץ' ומקווה שחופה של כוכבים תלווה אותו לאולימפוס, עכשיו הוא חייב לצאת עם שמות ומסרים שיחברו אליו קהלים גדולים.

ההתפוררות שקורית בכלל מפת המפלגות, שהחלה בשמאל בכלל, נתנה לגיטימציה לכך שבנט יפרק את הבית היהודי. הליכוד נשארת כמפלגה דינוזאורית יחידה כמעט, עם מוסדות ומתפקדים, ופריימריז, כשנתניהו הוא הקטר שלה. מפלגת העבודה על קרעי תרנגולת, ושאר המפלגות הן נבחרות כוכבים מן היקב ומן הגורן.

משעשע לראות תגובות ממפלגות כמו 'כולנו' או 'זהות' שמבקרות את המהלך, כאילו הן מפלגות שאיתנו מקום המדינה, כשהן עצמן תפורים למידותיהם של העומדים בראשם.

בני גנץ ובוגי יעלון, יצרו משהו נוצץ, בנט כבר עשה את כל השטיקים והטריקים, זה מה שנותר לו. האם גם בנט ושקד יצליחו? "משהו חדש מתחיל בלי הבית היהודי"

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
בנט
ויזתא | 29-12-2018 22:38
כמו שאמרתי, איילת שקד תדפוק את המסמר האחרון בארון של בנט.
2
אפי איתם, יהודה בן מאיר, אפילו הרב דרוקמן
ג'סי | 29-12-2018 22:56
לא היתה מערכת בחירות שלא פרשו מהמפד"ל. לא נשאר זכר מפרישת הרב חנן פורת לתחיה, יהודה בן מאיר למימד, הרב דרוקמן עצמו למורשה, אפי איתם לאח"י. אהרון כהן לתמי. יש מישהו שלא פרש? מה יצא להם?
3
בהצלחה רבה לבנט ולשקד
אבי יצחק | 29-12-2018 23:19
מחזיקים לכם אצבעות
4
כך מתנהגים ילדים אימפולסיביים
יעל | 29-12-2018 23:46
לנו בציבור הדתי לאומי זה לא מתאים איפה הימים שדמות כמו הפרופ' הרשקוביץ היו המנהיגים
5
בנט ןשקד
מאיר | 30-12-2018 1:35
צעד נכון שיחבר מצביעים נוספים בלי כל המסביב שקד אנחנו איתך
איגוף של נתניהו לכפות עליו את בנט כשר הביטחון
ידידיה | 30-12-2018 9:26
מפלגת הליכוד היא כיום המפלגה החילונית/מסורתית ימנית, שיש בה גם חכ דתיים בעמדות חשובות יחסית. הבעיה היחידה שאופייה העממי לא בא לידי ביטוי מלא בגלל נוכחותו של הכרזימטית של מנהיגה המוכשר וגאון פוליטי ותקשורתי-מר נתניהו. נתניהו קרוב בדעותיו ותפיסת עולמו, יותר לנסיכים הליכודניקים כמו בגין ומרידור אולי מעט ימינה. לא במקרה הליכוד הוא הפלגה הגדולה בישראל, כי הוא נמצא בדיוק על ההגדרה של נפתלי בנט ואיילת שקד-חילוני ימני מסורתי. אז מה ראו להקים נפתלי ואיילת ליכוד ב'? התשובה, כי הם זיהו שביבי עם כל עוצמתו וכישרונו התקשורתי התחיל להיות ברווז צולע. גם אם יבחר, כנראה יוגש כתב אישום על ידי מנדלבליט. גם דמותו כמר ביטחון התערערה מאד ונסדקה (דבר חשוב לאוכלוסיה המסורתית ימנית שהיא רוב בוחרי הליכוד). ההימור של שניהם הוא שיעברו את אחוז החסימה הגבוה יחסית. הם ינסו אחרי הבחירות להתאחד עם הליכוד דרך קשר עם יורשו של ביבי נתניהו תמורת הבטחה לתפקידים משמעותיים-בנט שר הביטחון ואיילת שקד מה שישאר. אם זה יכשל, הם יוכלו לחבור לבית היהודי מחדש, תמורת הסכם בלוק חוסם להרכבת ממשלה עי הליכוד על תנאי שבנט יהיה שר הביטחון. מבחינה פוליטית וערכית זה בהחלט כדאי לבית היהודי, כאשר ראשה שלכולי עלמא יהיה בצאלאל סמוטריץ, יהיה התנאי שיקבל את המשפטים. מי שתפסיד בטווח המיידי היא איילת שקד. אבל היא תמיד תוכל לפרוש בברכה שקטה והסכמה מלאה של נפתלי בנט ולהתקבל לליכוד בזרועות פתוחות אחרי שביבי יאולץ לפרוש. ובפריימריז הראשונים לתפוס עמדה בעשרייה הפותחת של הליכוד. איילת כרגע נשכבת על הגדר הפוליטית במודע עבור קידומו של בן בריתה הפוליטי-נפתלי בנט לתפקיד שר הביטחון על אפו וחמתו של ביבי נתניהו. זו לדעתי מטרת כל המהלך המורכב הזה של הפרישה.
6
לזהות יש אחלה מצע אגב
אבי | 30-12-2018 1:57
הימין האמיתי היחידי עם פתרונות ישימים לכל התחומים.
רק זהות!
רועי | 30-12-2018 11:51
בנט המתנחל מרעננה- אתה בדיחה, אופורטוניסט שקר בלי טיפת תוכן! מה קרה ראיתם בסקרי עומק שזהות שותה לכם את המנדטים אז הלכתם על אותו מיתוג פוליטי? בושה! לכו הביתה!
7
בנט ושקד יצליחו במהלך
רוניה | 30-12-2018 9:37
בנט ושקד יקחו איתם כחמישה מנדטים מהבית היהודי ועוד כחמישה מנדטים מהליכוד,ליברמן וגנץ , יהיו להם כעשרה מנדטים ולבית היהודי יהיו כשישה מנדטים הם יגדילו את גוש הימין סביב נתניהו אבל נתניהו כבר לא יוכל לזלזל בהם יותר. צעד חכם של שני אינטליגנטים ומוכשרים
8
בנט תסתכל ימינה ושמאלה מי שמאיימת עליך יותר
לבנט | 30-12-2018 13:17
מכולם עומדת לימינך שים לב הכוונות שלך טובות הנמך ציפיות ופקח עיין כל המילים היפות והנימוסיות הן רק מילים שלא תקבל חבטה לגבי מועלם היא תלך אחרי השותפה שלך באש ובמיים.