עימות חריף בפרלמנט הבריטי: "אישה מטומטמת" - סרוגים

עימות חריף בפרלמנט הבריטי: "אישה מטומטמת"

עימות חריף נרשם במהלך ישיבת הפרלמנט הבריטי, לאחר שמנהיג מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין תקף את ראש הממשלה תרזה מיי וכינה אותה "אישה מטומטמת". חברי מפלגתה של מיי זעמו: "זה בלתי מקובל, תתנצל מיד"

עימות חריף בפרלמנט הבריטי: "אישה מטומטמת"
  חבר הפרלמנט הבריטי ג'רמי קורבין (צילום: שאטרסטוק)

בריטניה סוערת: עימות חריף נרשם היום (רביעי) בקרב חברי הפרלמנט הבריטי, לאחר שמנהיג מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין תקף את ראש הממשלה ומנהיגת מפלגת השמרנים תרזה מיי וכינה אותה "אישה מטומטמת".

העימות החל כאשר מיי טענה במהלך ישיבת הפרלמנט כי חברי מפלגת האופוזיציה "אינם אוהבים עמדתו [של קורבין] בנוגע להסכם הברקזיט [לפרישה מהאיחוד האירופי. תסתכלו מאחוריכם- הם לא מרוצים, וגם אנחנו לא". בתיעוד ממצלמות הפרלמנט קורבין נראה כשהוא אומר בלחש "אישה מטומטמת" כתגובה- והוביל לזעם בקרב חברי מפלגת השלטון. "אמירות מיזוגניות כאלו בלתי מקובלות" אמר חבר המפלגה ג'יימס קלברלי. "הייתי אומר שזה מזעזע, אבל לצערי זה רק מאשר הרבה דברים עליו".

בהמשך מפלגת השמרנים דרשה שקורבין יתנצל באופן מיידי- אך יו"ר הפרלמנט ג'ון ברקו סירב לדרישה ורק עורר יותר את זעמם של חברי הפרלמנט. "בסירוב הזה אתה אומר שזה בסדר לקרוא לנשים מטומטמות" אמרו לברקו. "אם חבר במפלגת השמרנים היה אומר זאת על חבר מפלגת הלייבור, הייתי פועל באופן מיידי". מנגד, בלייבור הכחישו כי קורבין אמר את הדברים, "ולכן אין שום צורך בהתנצלות".

מיי עצמה ניסתה להרגיע את הרוחות- אך גם כעסה על הסירוב של ברקו לדרוש התנצלות. "כולם צריכים לדבר בשפה ראויה למעמד הפרלמנט" אמרה. "אתה חושב שזה מקובל לקרוא לאנשים 'נשים מטומטמות'? חברי פרלמנט צריכים לעודד נשים להצטרף לפוליטיקה, לא להפחיד אותן ככה". בעקבות הלחץ ברקו אמר כי הוא "ייבחן את התיעוד" כדי לקבוע מה נאמר.

בתום העימות דוברו של קורבין התייחס לאירוע ואמר כי קורבין לא אמר את הדברים נגד מיי. "ממה שאני מבין, הוא אמר 'אנשים מטומטמים', כשהוא מתייחס לכל מה שקרה בפרלמנט באותו רגע" טען בהצהרה לרשת "סקיי ניוז". "הוא בהחלט לא אמר 'אישה מטומטמת'. יש לו כבוד לכל חברי הפרלמנט, כולל ראש הממשלה- אבל היא התנהגה באופן חסר אחריות כדי להכריח את חברי המפלגה שלו לתמוך בהסכם שלה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו