ארגוני ימין במחאה נגד נתניהו: "פנה את חאן אל אחמר"

ארגוני ימין במחאה נגד נתניהו: "פנה את חאן אל אחמר"

דרישה משותפת מול ראש הממשלה לפנות לאלתר את חאן אל אחמר: "מבחן המשילות וקו פרשת המים". גורם המעורב אמר לסרוגים: "אם נתניהו ייכשל הוא ירגיש את זה בבחירות", הוסיף באיום

ארגוני ימין במחאה לנתניהו: "פנה את חאן אל אחמר"
  שטח שנכבש חייבים לשחרר. פלג בהצהרה (צילום: תום ניסני/ אם תרצו)

שורת ארגונים ימין מובילים יצאו הערב (רביעי) בדרישה משותפת נגד ראש הממשלה נתניהו לפנות לאלתר את חאן אל אחמר. "זהו מבחן המשילות וקו פרשת המים". גורם במעורב בהצהרה אמר לסרוגים: "המהלך הזה יתעדף מחדש את מה שעל שולחנו של רוה"מ. אם ייכשל ירגיש את זה בבחירות", הוסיף באיום.

דרישת הארגונים מגיעה לאור ההבנה כי ימי הממשלה הנוכחית קצרים, וקיים חשש כי בשל כך, הפינוי של המאחז הבלתי חוקי הצמוד לכביש 1 בין ירושלים לים המלח- יידחה או לתאריך בלתי ידוע. זאת למרות שגם בג"ץ הוציא פסק דין חלוט שנתן אור ירוק לפינוי.

עם זאת, נתניהו חזר ואמר בשתי פעמים לאחרונה מול ראשי המפלגות וחברי הכנסת בליכוד כי הפינוי יתקיים "בקרוב מאד".

המחנה הלאומי בדרישה לראש הממשלה – צפו

פורסם על ידי ‏תנועת אם תרצו‏ ב- יום רביעי, 5 בדצמבר 2018

בארגונים חברים בין היתר: תנועת אם תרצו, תנועת רגבים, ארגון 'עוטף ירושלים' ועורך דין ערן בן ארי, מומחה לדין הבינלאומי ביהודה ושומרון. לקריאה הצטרפו ארגונים נוספים, ביניהם תנועת ישראל שלי, נשים בירוק, הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, הקרן הציונית לישראל, ארגון לביא, פורום נכי צה"ל למען בטחון ישראל ועוד.

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג אמר כי: "הלכה למעשה, נכבשה נקודה אסטרטגית במדינת ישראל על כביש 1 המחבר בין מרכז הארץ לים המלח. כיבוש השטח נעשה לאור יום, ללא שימוש בנשק, אלא באמצעות כלים מדיניים של הרשות הפלסטינית וממשלות אירופה. בזמן שהעיניים נישאות צפונה אל עבר אירן וחיזבאללה, גורמים עוינים פשוט כבשו אצלנו אדמה בהליכה. ראש הממשלה, שטח שנכבש חייבים לשחרר, ומיד!"

(צילום: תום ניסני/ אם תרצו)

ישראל לא יכולה להרשות לעצמה לוותר

ישי חמו, מתנועת רגבים שהובילה את המאבק המשפטי בבג"ץ מאז 2009, אומר, כי "חאן אל אחמר היא אבן הפינה להקמת המדינה הפלסטינית בפאתי ירושלים, זו הסיבה לרגל הגסה שתקעו במקום הרשות הפלסטינית ומדינות אירופה, ששופכות תקציבי עתק בניסיון למוסס את פסק הדין. הפינוי עבר פעמיים את מבחן בג"ץ, וכעת ראש הממשלה נדרש לעמוד במבחן המשילות באופן נחוש. ישראל לא יכולה להרשות לעצמה לוותר".

יהודית קצובר ונדיה מטר מתנועת 'נשים בירוק': "באין תוכנית מתאר ארצית הכוללת את יהודה ושומרון – יהיו עוד הרבה חאן אל אחמרים. אי אפשר להמשיך להתנהל בוואקום שלטוני ותכנוני. לא הבדווים אשמים, לא הרשות הפלשתינית, אלא אנחנו שמאפשרים את האשליה – את הסיכוי לוויתור על נכסים לאומיים שלנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אם תרצו
ויזתא | 05-12-2018 19:06
למה כתבתם נגד ראש הממשלה? הם לא נגד הם דורשים מראש הממשלה. גם אתם הופכים לפייק????
2
רק ימין
יוסי | 05-12-2018 19:09
השמאל דקה לא נח אלק אירגון מהימין יהרסו את המדינה ימכרו אותה אנטישמים לא יעזור גם אם ביבי לא יהיה חס ושלום ודרעי הכלב בבית סוהר אז רק ימין
3
חושבים שזה זמן לפושט.. חחח. החופר נופל בבורו
שלם | 05-12-2018 19:18
למורדים תמיד יש ממריד . וגידעון סער בעזרת תיקשורת גאולה שביבי יצר ניגדו. לפצל בתוך מיפלגה זה בגידה בהיררכיה אז הבוגד אך יתנהג איתנו . להיזהר מאנשים שלא מכבדים את הדירוג סדר מישמעת .
4
בהצלחה לשני הצדדים
מנחם מנדל | 05-12-2018 23:59
אתם מבחילים באותה מידה
5
הימין המתרפס
מאייר | 07-12-2018 11:46
תמיד הימין התרפס לפני השמאל שרוצה בהשמדתה של מדינת היהודים והפיכתה לדמקרטיה יוונית אף פעם לא היה לימין מנהיג מספיק אמיץ בשביל לממש את מדיניות הימין עד היום אני רק שומע מה זנדברג ממרץ רוצה טבל אצל מנהיגי הימין אין נחישות הם שוכחים שהם השולטים .. די מספיק להתרפס ולפנות את חאן אלחמר לא ראיתי שבגץ שהשופטים שלו מהאיחוד הארופי מהאג עשו הנחה ליישוב יהודי כל שהוא .. צריך למחוק את החרפה הזו עם בגין ומרידור סוסים טרויאנים במחנה הימין