ליברמן מגיב לטראמפ: "מדינה פלסטינית לא מעניינת אותי"

ליברמן מגיב לטראמפ: "מדינה פלסטינית לא מעניינת אותי"

שר הביטחון ביקר הבוקר (חמישי) בגבול ישראל-סוריה, והתייחס לדברי נשיא ארה"ב על הקמת מדינה פלסטינית: "היא פשוט לא מעניינת אותי, המדינה היהודית זה מה שחשוב מסתם סיסמאות"

author-image
ליברמן מגיב: "מדינה פלסטינית לא מעניינת אותי"
  בישראל נעריכם לפתיחת מעבר קונטרה (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ביקר הבוקר (חמישי) במעבר קוניטרה בגבול ישראל-סוריה, והתייחס לדברי נשיא ארה"ב על הקמת מדינה פלסטינית: "היא פשוט לא מעניינת אותי, המדינה היהודית זה מה שחשוב ופה יש הרבה יותר בעיות אקוטיות מסתם סיסמאות".

יחד עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק וקצינים בכירים נוספים, ליברמן סקירה ביטחונית על היערכות צה"ל לפתיחת מעבר קוניטרה: "אין לנו עניין בהתערבות במלחמת האזרחים בתוך סוריה, מעולם לא התערבנו, ומה שמעניין אותנו זה להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל".

צה"ל נערך לפתיחת מעבר קונטרה

ליברמן הצביע על העובדה ש"בישראל מוכנים לפתיחת המעבר כפי שהיה קודם וכרגע הכדור נמצא במגרש הסורי. מבחינת היכולת להפעיל את המעבר, גם מבחינה ביטחונית וגם מבחינה אדמיניסטרטיבית, הכל מוכן וסגור".

אולם חזר ואומר, "אנחנו נקפיד על מילוי של כל סעיף וסעיף באותו הסכם ההפרדה מ-74'. אנחנו בודקים את עצמנו יום יום, אנחנו נמצאים בקשר יומיומי עם חיילי אונדו"ף שנמצאים פה מימיננו, מי שיסתכל על המגדל יראה את חיילי אונדו"ף פועלים ועושים פתיחת ציר ואני מקווה שגם כאן החיים יחזרו לנורמאליות ולשגרה".

כל האחריות על הפלת המטוס הרוסי היא על סוריה

על ההתפתחויות מול הרוסים, ברקע הפלת המטוס הרוסי והעברת מערכת ההגנה האווירית המתקדמת לידיים של אסד, אמר ליברמן: "אנחנו מעריכים את יחסינו עם רוסיה, והתיאום הביטחוני בין צבא רוסיה לצה"ל זה דבר חשוב ביותר", כשהוא מביע צער על אובדן 15 הקצינים והחיילים הרוסים.

יחד עם זה הוסיף, "אין לנו שום עניין לנהל שיח תקשורתי עם רוסיה, כל מה שצריך ויש הרבה מגעים ויש הרבה תיאומים, הכל בצינורות החסויים, מבחינתנו כל מי שקצת יתעמק זה ברור שכל האחריות על הפלת המטוס הרוסי היא על צבא סוריה. על כל השאר נדסקס איתם בפורומים הסדורים."

בעקבות ההחלטה של רוסיה למכור את ה-S-300, נשאל ליברמן האם ישראל שוקלת לשנות את המדיניות שלה? והשיב: "אין לי מה להוסיף בנושא הרוסי, הייתה הודעת דובר צה"ל, מעבר לזה אין לי מה להוסיף."

"המדינה הפלסטינית פשוט לא מעניינת אותי"

לבסוף התייחס לדברי נשיא ארה"ב לפני יומיים בעצרת האו"ם על הקמת מדינה פלסטינית וכן לדברי נתניהו שלא: "המדינה הפלסטינית פשוט לא מעניינת אותי, מה שמעניין אותי זו המדינה היהודית ופה יש הרבה יותר בעיות אקוטיות מסתם סיסמאות. זה שבמדינת ישראל יש 20% אוכלוסיה ערבית שיוצאת פעם אחרי פעם להפגנות, למחאות, עם דגלי פלסטין ולא עם דגלי ישראל, לי יש בעיה עם זה וזו הבעיה האמיתית. אנחנו צריכים לדאוג למדינה היהודית וכל השאר זה פחות מעניין."

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
עברו כבר 48 שעות?
דה | 27-09-2018 12:26
רק שואל
2
הפלצן שוב משחרר משפט חסר כל תוכן
Dude | 27-09-2018 15:24
לא מעניין אותך שתקום כאן מדינת טרור? אולי אותך זה לא מעניין אבל אותנו אזרחי ישראל זה כן מעניין