באמצע הפגרה: הכנסת תדון במחאה נגד חוק הלאום - סרוגים

באמצע הפגרה: הכנסת תדון במחאה נגד חוק הלאום

באמצע הפגרה: מליאת הכנסת תתכנס ביום רביעי הבא, לדיון מיוחד נגד אישור חוק הלאום ומחאת העדה הדרוזית, כך על פי דרישתם של 52 ח"כים באופוזיציה, ובהחלטת יו״ר הכנסת יולי אלדשטיין

באמצע הפגרה: הכנסת תדון במחאה נגד חוק הלאום
  נתניהו מצהיר בישיבת הליכוד כי חוק הלאום יעבור (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מליאת הכנסת תתכנס באמצע הפגרה לדיון מיוחד סביב המחאה נגד אישור חוק הלאום ומחאת העדה הדרוזית, כך על פי דרישתם של למעלה מ-25 חברי כנסת ועל פי החלטת יו״ר הכנסת, ח״כ יולי ( יואל) אדלשטיין. היא תתכנס ביום רביעי הבא, אולם ללא נוכחותו של ראש הממשלה נתניהו שישהה באותו זמן בביקור מדיני בקולומביה.

הבקשה לדיון בהצעה לסדר היום בנושא: ״ חוק הלאום״ ופגיעתו בערכי השיוויון והדמוקרטיה״, נעשתה על ידי כל סיעות האופוזיציה והושגו חתימות של כלל 52 חברי הכנסת באופוזיציה.

אתמול פנה יו״ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה יואל חסון בבקשה לאדלשטיין לכנס בדחיפות דיון מליאה מיוחד בנושא חוק הלאום. שם נכתב, כי על פי סעיף 21 לתקנון הכנסת סיעות האופוזיציה ובראשן המחנה הציוני מבקשות לכנס את המליאה כדי לדון בנושא חוק הלאום מהסיבה שחוק זה מנוגד לאופיה הדמוקרטית של מדינת ישראל.

לטענתם, היעדרו של סעיף המבטיח שוויון לכלל אזרחי ישראל מעודד אפליה בחסות החוק נגד קבוצות המיעוט הלא יהודיות של החברה הישראלית.

בתוך כך, אתמול נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים יריב לוין ואיוב קרא נפגשו עם ראשי מועצות מהמגזר הדרוזי, זאת כחלק מהשיחות שמתקיימות עם בני העדה סביב משבר חוק הלאום ובנסיון להגיע לפתרון לסוגיה וסיום המחאה הדרוזית.

נתניהו הקים צוות לחיזוק הקשר עם הדרוזים

נתניהו התחייב כי ימשיך לפעול לחיזוק הקשרים עם הדרוזים, אמר כי ימשיך בהתייעצויות, ושיוקם צוות בראשות ראש הסגל יואב הורוביץ. "נביא בהקדם המלצות לפעולות שיחזקו את הקשרים החשובים בינינו", הדגיש נתניהו.

במהלך הפגישה נתניהו הבהיר את חשיבותו של החוק שאושר בכנסת. "ישנם נסיונות בלתי פוסקים לבטל את הגדרתה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי" הסביר. "חוקקנו את חוק הלאום כדי להבטיח שישראל תישאר מדינת הלאום של עמנו. זאת תכלית הקיום של המדינה. החוק לא גורע מזכויות הפרט של אף אחד – הוא נועד לעשות את האיזון המשפטי הדרוש שהגיע הזמן לעשותו על מנת להבטיח את צביונה של מדינת ישראל".

קרא אמר בעקבות הפגישה כי הוא מרוצה מהתקדמות ההליכים. "אני מברך על החלטת ראש הממשלה, בשיתוף עם ראשי הרשויות הדרוזים, להקים צוות מיוחד על מנת לדון ולפתור את הבעיות האקוטיות של המגזר – תעסוקה, חינוך, אכיפה של בניה בלתי חוקית, חיילים משוחררים ועוד" כתב בטוויטר. "הצוות אמור להביא את מסקנותיו בתוך כמה ימים ולהבטיח יישום מהיר ומיטבי".

ח"כ סאלח סעד יוזם המהלך לכינוס המליאה בפגרה: "אישור "חוק הלאום" בכנסת הוא סטירה מצלצלת לבני העדה הדרוזית ולציבור המיעוטים בכלל בישראל. מדובר בחוק אשר מדיר את העדה הדרוזית מההוויה הישראלית ומהשייכות אליה, ולמעשה מהווה בגידה בעדה הדרוזית, בברית הדמים שנרקמה עם המדינה, בזכויות בני המיעוטים בה, ובערכי היסוד של המדינה, כדמוקרטית ושיוויונית.״

חסון הוסיף, ״בשביל כמה קולות בפריימריס מוכנים בליכוד לשרוף את כל הגשרים בחברה הישראלית, וכעת הגיעה תורם של הדרוזים והערבים. קואליציה של נבחרי ציבור ״פזיזים״ שמקומם בבית לעשות חשבון נפש על הפגיעה האנושה שהחוק הגזעני שנכתב תחת ידיהם מחולל.״

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
גם אני עם הקב"ה עד הסוף ממש
לב מי לא יחרד למשמע | 30-07-2018 11:17
דברים שנשא הגרמ שטרנבוך שליטא בשבוע האחרון הזדעזעתי מחילול ד' שאין כמוהו עכל. חוק שנעשה בשיתוף פעולה של חרדים הי, כשחוקקו חוק יסוד על הכפירה של שמד הציונות ומהות מדינת ישראל, 'חוק הלאום', וכתבו בו דברי חירוף וגידוף שישיבתנו בארץ ישראל היא כדי 'לממש את שאיפת העם היהודי להגדרה עצמית על פי מורשתו התרבותית וההיסטורית' – ולקחו מקום קדוש כארץ ישראל המיועד לעבודת השית והשתמשו בו למקום לאומי להעמדת מדינה ציונית מסיונרית,וכדרכם של חכים החרדים אף לא הזכירו שמו של הקבה כלל, והמשיך מרן, אלא הזכירו הדגל וההמנון שלהם וסמלי המדינה העמליקית וחגיהם וכיוצא בזה, וגרועים הם מהאומות שמזכירים את שם הקבה בכתבי יסוד מדינתם ועצמאותם. וחילול ד' נורא ואיום – שבעולם כולו תולים שהחכים החרדים מיהדות התורה וכל מניגיהם הסכימו לחוק בטענה שקיבלו רשות מגדולי ישראל לחלל שם אלוקינו בפרהסיה ולהכריז שארצו הקדושה שעיניו בה מראשית השנה ועד אחרית שנה איננה ארץ של הקבה אלא מקום לאומי להעמדת מדינה ציונית מלא זימה לעשותינו עם ככל העמים וגוי ככל הגויים רחל, ומה גדלה החרפה שרק על ידי עזרת חכים החרדים ומניגיהם חוקקו החוק מכוח הרוב, אוי לאוזניים שכך שומעות, בושה וחרפה והקבה יושב ובוכה כדכתיב ד' ממרום ישאג וגו' אין חילול ד' יותר גדול מזה במאה שנים האחרונים בכל העולם כולו.ומה עוד, אמר מרן , חכים חרדים אישרו בחוק זה שהמשטר יהא דמוקרטי – שכל אחד ינהג כדתו, ומעתה לא יוכלו החרדים למחות כנגד הרבה פרצות בדת שעושים בשם הדמוקרטיה כגון תמונות תועבה, ומצעד התועבה, וכיוצב ולטעון שהדבר מפריע לנו, שהלא הם = חכים יהדות התורה עצמם הסכימו לחופשיים שכל אחד יעשה כרצונו, והרפורמים כבר דרשו השבוע בשם חוק זה לבטל הזכות הבלעדית של החרדים לגירות וגיטין וקידושין, ולהכיר גם בגיטין וקידושין שלהם, ואוי לנו להיכן הגענו, שהחרדים ומניגיהם הקימו בידם את הגזירה, והסכנה גדולה ביותר בחוק כזה הנקרא 'חוק יסוד' המסור להכרעת ערכותיהם (בגץ) בכל שאלה שתתעורר איך לפרש החוק. ומה תענו כי ישאלך בנך לאמר מה זאת? על חכים אלו אמרו חזל כֹל שֶׁחָכְמָתוֹ קוֹדֶמֶת לְיִרְאַת חֶטְאוֹ, אֵין חָכְמָתוֹ מִתְקַיֶּמֶת (אבות ג' משנה ט).
איזה מזל שהרב שטרנבוך הוא אפילו לא זבוב
משה | 30-07-2018 17:54
לך לך מארצנו ושחרר אותנו מנוכחותך ומנוכחות מעריצך.
2
אסור לחוקק חוק לאום שלא בקוסנזוס מינימלי
לוי | 30-07-2018 17:52
החוק הנל הפך להיות חוק פוליטי כשכמחצית העם מתנגדים אליו. זו טיפשות, כוחנות ושתלטנות ברמה מכוערת ומסוכנת.