צוקרברג טוען: לא נעצור הכחשת שואה בפייסבוק - סרוגים

צוקרברג טוען: לא נעצור הכחשת שואה בפייסבוק

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג אמר בראיון כי פייסבוק לא תמחק פוסטים או עמודים שמכחישים את השואה- אך כן תוודא שהם לא יקודמו בפיד החדשות. לטענתו, "אין סיבה שנוריד את הפוסטים"- גם אם הם "טועים" לדבריו

author-image
צוקרברג טוען: לא נעצור הכחשת שואה בפייסבוק
  מייסד פייסבוק מארק צוקרברג (צילום: שאטרסטוק)

סערה נוספת לפייסבוק: מנכ"ל הרשת החברתית, מארק צוקרברג, אמר אמש בראיון לאתר הטכנולוגיה "Recode" כי פייסבוק לא תמחק פוסטים או עמודים שמכחישים את השואה.

לטענתו, זכותם של מכחישי השואה להביע את עמדתם ברשת, ותפקידה של פייסבוק היא לא לצנזר משתמשים. "אני תמיד רואה אנשים שמכחישים את השואה. כיהודי, אני חושב שזה מאוד פוגעני, אבל בסופו של דבר אני לא מאמין שהפלטפורמה שלנו צריכה להוריד את זה" אמר. "אני חושב שיש דברים שאנשים טועים בהם, ואני לא חושב שהם טועים בזה בכוונה. קשה להוכיח כוונה רעה או לדעת מה הייתה הכוונה המקורית".

"זה לא נכון להסיר תכנים של אנשים מהפלטפורמה אם הם לא מבינים משהו" הוסיף. "כל עוד אנשים לא מאיימים לפגוע במישהו, הם יכולים לפרסם את זה בעמוד שלהם".

עם זאת, צוקרברג כן הסביר שפייסבוק תוודא שפוסטים שמכחישים את השואה לא יקודמו ויוצבו במקום נמוך בפיד החדשות של הגולשים. בכך החברה תוודא שפחות אנשים ייחשפו לפוסט הפוגעני ותנמיך את הסיכוי שתכני הכחשת שואה ישותפו ויהפכו לויראליים. לטענתו, "אני לא חושב שנכון לומר 'אנחנו נסיר מישהו מהפלטפורמה אם הוא טועה', גם אם זה קורה פעמים רבות. אבל זה לא אומר שאנחנו אחראיים לדאוג לתפוצה רחבה של תוכן שאנשים מגדירים כפוגעני בפיד החדשות".

הנושא הוביל לסערה נרחבת בקרב הקהילה היהודית, אשר האמינה כי צוקרברג היהודי מגן על מכחישי שואה. "הכחשת שואה היא טקטיקת הטעייה נפוצה של אנטישמים, והוא פוגעני ומאיים עבור יהודים" אמר יו"ר הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלאט. "לפייסבוק יש מחויבות אתית ומוסרית שלא לאפשר את הפצתה. אנו נמשיך להתנגד למדיניות של פייסבוק, וקוראים להם להכיר בהכחשת שואה כהפרה של חוקי הקהילה באתר".

"אין הבדל בין הכחשת שואה והכחשת אירוע ירי בתיכון בארה"ב" הווסיפה חוקרת השואה דבורה ליפשטט. "זה לא תפיסה מוטעית של ההיסטוריה, זה עיוות מכוון שנעשה מתוך שנאה. ההכחשה של השואה היא גזענית ואנטישמית".

בעקבות הביקורת הרבה, צוקרברג התנצל ופרסם הבהרה ברשת. "לא התכוונתי להגן על מכחישי שואה ועל כוונותיהם" אמר. "הנושא הזה מאוד מורכב ומאתגר, אך אני מאמין שפעמים רבות הדרך הטובה ביותר להילחם בדיבור הרע היא על ידי דיבור טוב".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
צוקרברג לא נותן במה למכחישי שואה
יפה יוסף | 19-07-2018 16:00
וזה די.כל מי שראה מכחיש שואה יואמר כנגדו דברים נכונים יותר מועיל.
2
צוקרברג
רפי | 29-07-2018 23:46
מר צוקרברג היקר שלום.דבר ראשון אתה צריך לצאת בגלוי נגד מכחישי השןאה עצם היותך יהודי.שים לב שבתקופה האחרונה אנשים כמוני עזבו ונעלו את הפייסבוק.כי חלקם יהודים.כי חלקם לא רוצים שתחדור לפרטיות שלהם.כי חלקם חושבים כמוני שהפייסבוק חדור פוליטיקה שמשרתת את המפלגות בארץ .כי חלקם של האנשים רוצים למנוע קיפוח חייהם של ילדיהם.לכן מארק היקר שלום ולא להתראות