סמוטריץ': "אדם שלומד תורה משרת לא פחות מחייל צה"ל"

סמוטריץ': "אדם שלומד תורה משרת לא פחות מחייל צה"ל"

הח"כים התעמתו סביב השינויים בחוק הגיוס לקראת אישורו הסופי. סמוטריץ': "חייל ובחור ישיבה שווים במעמדם", בן ארי זעמה: "איך אתה משווה חיילים שנלחמים ללומדי תורה? מקלב ענה: "אנחנו חיים בשני עולמות שונים"

author-image
סמוטריץ': "אדם שלומד תורה משרת לא פחות מחייל"
  חייל ובחור ישיבה שווים במעמד. סמוטריץ' (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

הוועדה המיוחדת להסדרת מעמדם של תלמידי ישיבות, התכנסה היום (שלישי) לדיון מרתוני. הח"כים התעמתו סביב השינויים הנדרשים ב"חוק הגיוס" לקראת אישורו הסופי. סמוטריץ': "חייל ובחור ישיבה שווים במעמדם", בן ארי זעמה: "איך אתה משווה חיילים שנלחמים ומסתכנים יום יום ללומדי תורה? מקלב ענה: "יש בנינו פערים ערכיים. אנחנו חיים בשני עולמות שונים".

אחרי 70 שנה אנחנו מביאים הסדר היסטורי

יו"ר הוועדה ח"כ דודי אמסלם פתח ואמר כי "אחרי 70 שנה, אנחנו מביאים היום לדיון הצעת חוק בה מוצע הסדר היסטורי בהסכמה ולא בכפיה, הסדר שיהיה טוב לכל הצדדים".

הדיון נפתח בסקירה של היועמ"ש של מערכת הביטחון ויו"ר הוועדה שמינה שר הביטחון עו"ד איתי אופיר אשר הציג את מסקנות הוועדה שעל בסיסם נכתבה הצעת החוק "סברנו שיש צורך בהסכם פרגמטי. וכן לתת זמן לתהליכים התרבותיים כלכליים שמתרחשים במגזר".

הוא הבהיר כי הוועדה מכירה בערך לימוד התורה בעם ישראל, ולכן קבעו יעדים ל-20 שנה בעליה הדרגתית. בנוסף, הציבו יעדים שמבחינת צה"ל מאתגרים את הצבא וניתן לעמוד בהם. "בטווח הנראה לעיין לא נצמצם את אי השוויון לחלוטין", אמר אשר.

חייל ובחור ישיבה שווים במעמדם

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הגיב לדברים. "לא צריך להכביר במילים בתפיסת חשיבות השירות הצבאי, אולם לא פחות מזה, עצם לימוד התורה. אדם שתורתו אומנותו תורם ומשרת את המדינה לא פחות מחייל שמשרת בצה"ל. רוב המשרתים בצה"ל לא מסתכנים בשדה הקרב. אנחנו לא מודדים את ערך השירות לפי השפשפות. לעיתים חייל פשוט ב-8200 מביא ידיעה חשובה מאוד והוא כלל לא מסתכן אלא יושב בחדר ממוזג. החייל ובחור הישיבה שווים במעמדם ובתרומתם למדינת ישראל".

האוזניים שלי נשרפות

ח"כ מירב בן ארי (כולנו)זעמה על דבריו. "האוזניים שלי נשרפות איך אתה משווה חיילים שנלחמים ומסתכנים יום יום ללומדי תורה? בן ארי הוסיפה, "יש לי הרבה כבוד ללומדי תורה אבל לא ניתן להשוות ביניהם. החיילים נלחמים ומסכנים את נפשם בשביל שהם יוכלו ללמוד תורה. לדבריה, צריך להיות מציאותי, אין וכנראה לא יהיה שוויון".

גם ח"כ מיכל רוזין (מרצ) הגיבה נגדו.  "הייתי רוצה שיהיה שוויון, אולם צריך להפסיק לדבר בסיסמאות. מרבית החיילים אינם לוחמים ורק כ-10% משרתים במילואים. אז אין שוויון. אם המטרה לייצר שוויון, את ההצעה הזו רחוקה מלייצר אותו.

 "גם אחרי 70 שנה לא למדנו שיש בנינו פערים ערכיים. אנחנו חיים בשני עולמות שונים", הציג ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) את דעת החרדים. "אתם לא מכירים עולם שלם ולכן לא מאמינים בו", האשים. "אין דבר נעלה יותר מלימוד התורה, אין לאף אחד זכות למנוע את זה, זה המסלול הכי קשה והכי תובעני. תמריצים או פיתויים לא יועלו, אנחנו לא שם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
סמוטריץ' יהודי זקוף וערכי!
WE LOVE SMUTRICH | 03-07-2018 19:20
אין עליך, סמוטריץ'! סמוטריץ' יהודי ערכי.
להקיא
לאה | 04-07-2018 9:05
לקרוא ולא להאמין.נותר רק להקיא מדברי החוכמה של סמוטריץ הסמרטוט.
2
התורה החזיקה את עם ישראל
ארנון יששכר | 03-07-2018 23:13
העובדה שעם ישראל קיים היום היא רק בזכות התורה.צריך להתייחס לצהל ולומדי תורה כגוף הרמוני שביחד מחזיק את עם ישראל.
תורה
לאה | 04-07-2018 9:07
אכן התורה נהדרת הצרה שהרסתם אותה.וגורמים להתרחקות לאנשים שהגיעו מבית מסורתי כמוני למשל.
3
סמוטריץ ח״כ ראוי
ישראל פישר | 04-07-2018 5:37
הנה, ח״כ ממפלגה בעלת אג׳נדה שונה בתכלית מאגו״י ודגל התורה, שבהחלט מביע עמדה שמבינה את הצד הנגדי. האומללה שנובחת עליו, אוזנה נשרפת כלשונה, מהשוואת יהודי המקיים מצוות בוראו, ליהודי חוטא שמחרף נפשו על מולדת, שמבחינתו יכולה להיות גם אוגנדה. יש לה שותף נאמן, מר בזק שמוזכר בכתבה מקבילה כאן באתר. שניכם נשרפים מלראות בן תורה בארץ ישראל, נפשכם מתהפכת. שימי ברנשילד למען לא תשרף אוזנך חברת הכנסת, שים מסכת אב״כ ומשקפי שמש, למען לא תזדקק לראות בני תורה ובני עליה. גם הם ירוויחו שלא יכשלו מהביט בפני אדם רשע
4
כמה
מיכאל מאילת | 04-07-2018 9:41
סמוטריץ אתה הוכחה למי שלומד תורה כמה טמטום ודרך ארץ שמועה רק לכם
5
מה מבינה חמורה או אטונה הסלט פירות
חמור | 04-07-2018 23:04
התורה היא ערך עליון לעם ישראל תביני את זה כבר זה מגן עלינו כבר אלפי שנים!!!!