גיור? "לא משוכנע שנצליח לגבש עמדה סיעתית" - סרוגים

גיור? "לא משוכנע שנצליח לגבש עמדה סיעתית"

השר בנט השיב לשאלת חה"כ לביא סביב עמדת מפלגתו על חוק הגיור: "נערוך בסיעה דיון ולנסות לגבש עמדה סיעתית. אני לא משוכנע שנצליח", אמר וציין כי יכול להיות שיינתן חופש הצבעה

גיור? "לא משוכנע שנצליח לגבש עמדה סיעתית"
  יקיימו דיון סיעתי. בנט(צילום: Hadas Parush/Flash90)

חה"כ עליזה לביא הקשתה סביב חוק הגיור על יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט: "לא שומעים אותך, לא מבינים מה קורה בבית היהודי, מה עמדתכם?"; בנט השיב: "נערוך בסיעה דיון ויום מיוחד בעניין הזה, לשמוע את כל העמדות ולנסות לגבש עמדה סיעתית. אני לא משוכנע שנצליח, אמר וציין כי יכול להיות שיינתן לח"כים במפלגתו חופש הצבעה.

"זה לא סוד", הוסיף בנט, "בתוך המפלגה יש דעות שונות. בעניין הזה בהחלט עלולות להיות מחלוקות, וזה לגיטימי. יהיה מי שיצביע בעד ויהיה מי שיצביע נגד, אם החוק הזה יגיע".

בשבוע שעבר פורסמו הדוח והמסקנות של הוועדה בראשות השר לשעבר עו"ד משה נסים בנושא הגיור. ביום שני האחרון, ביקרה לביא את בנט: "לא שמענו אותך, לא על המסקנות של השר נסים, ולא בכלל בסוגיית הגיור", אמרה. אך ציינה לשבח את פעילותו סביב סגירת נתיב "אתה צייצת ואמרת, אבל האשימה כי זה קורה "ברגע האחרון רק לאחר כאב גדול מאוד של מתגיירים ומתגיירות רבים או באמתלה פוליטית".

בנט ענה לגבי נתיב: "זינקתי על זה, ואני שהביא את הפתרון – הבאתי מהמשרד שלי, שלא קשור לזה, ואז התרוצצתי למשרד ראש הממשלה, למשרד הביטחון ולמשרד האוצר. כל אחד תרם 5 מיליון".

לטענת בנט, נושא התפוצות "הוא לא נושא שסופר מעניין את הציבור הישראלי. אותי – זה אחד הדברים שהכי מטרידים, על עתיד מדינת ישראל, ועל העם היהודי. עוד לפני המריבות; הרבה לפני המריבות על גיור ועל רחבת הכותל ועל הסוגיה הישראלית-ערבית, קודם כול אנחנו מאבדים בערך חצי מהעם שם פשוט להתבוללות טיפוסית, לא קשור לכלום. לא שהם נגדנו או כועסים עלינו, אלא פשוט אנחנו לא מעניינים אותם.

גם הרקע שלי –הוריי ג'ים ומירנה בנט נולדו וגדלו בסן פרנסיסקו בארצות הברית, והם נטולי זיקה ליהדות, למדינת ישראל. והמשפחה שלי עברה, כולל אני בפנים תהליך מאוד הדרגתי של חיבור לזהות יהודית ולמדינת ישראל. לכן, זה חשוב לי מאוד.

אני פועל איפה שאפשר להביא את האפקט הגדול ביותר, אמר בנט והציג זאת בשני מישורים: האחד, בגיור דרך הצבא- זה מצליח. אני לא יודע אם אתם כולם ערים לזה. מאיפה עלתה "בעיית נתיב", במירכאות? בגלל שהם הצליחו. הניהול החדש – הכניסו שם ניהול חדש, והניהול החדש עושה עבודה נורא טובה בשיווק, ועובדתית מגיעים הרבה יותר חיילים – אני חושב שכולם מברכים על זה – ולכן התקציב נגמר.

הדבר השני, בירור יהדות- "אחת הטכניקות הכי אפקטיביות שמביאה מספרים גדולים במכה אחת הרבה מאוד יהודים. אני פועל איפה שאפשר להביא הישגים. אנחנו מכירים את הרכב הממשלה. זה שאני אכריז הכרזות בומבסטיות לא יקדם בכלום. אנחנו צריכים לפעול במסגרת האפקטיבי והאפשרי.

בנט הקים את רחבת ישראל

"זה לא סוד שאת רחבת ישראל אני הקמתי. כולם דיברו על זה שנים; אני הלכתי והקמתי מתוקף תפקידי כשר לענייני ירושלים בממשלה הקודמת. לא הבאתי החלטת ממשלה, לא כלום. אמרתי למנכ"ל המשרד: לך תקים. עזוב עכשיו, לך תקים את זה בארבעה ימים ולילות ברצף, בלי הרבה בעיות. זה די נס, ואני תומך בעניין הזה".

לקדם חוק גיור ממלכתי חדש

אריאל סמוטריץ' עם הרב יצחק יוסף. לבטל את המתווה

כמו כן, אמש נפגשו ראשי 'האיחוד לאומי', השר אורי אריאל וחה"כ בצלאל סמוטריץ' עם הרב הראשי יצחק יוסף סביב חוק הגיור, שהציג להם את "הבעיות החמורות", כלשונו וקרא לביטול המתווה של ניסים. לכן הוסכם בפגישה לקדם חוק גיור ממלכתי שיסדיר את המערך תחת הרבנות הראשית בלבד.

בנוסף נדונו בפגישה עניין הכשרות הממלכתית וסוגיות נוספות שעל הפרק.

הראשון לציון חיזק את ידי  הח"כים, בעמידתם האיתנה למען חיזוקה של הרבנות הראשית ואמר:"אני מאחל לכם שיהיה לך סיעתא דשמיא. שהקב"ה יברך אתכם בעצה טובה. שתעשו למען עם ישראל. תשמרו על הדת כאן במדינה, אתם שליחים של עם ישראל, תחזקו את הרבנות בכל התחומים: בגיור, בכשרות ובכל תחומים. בזכות זה תהיה לכם ברכה והצלחה בכל מעשי ידכם. הקב"ה ימלא משאלות לבכם לטובה ולברכה, בריאות איתנה, אריכות ימים ושנים. שיהיה לכם ברכה והצלחה".

במפלגת האיחוד הלאומי הוסיפו: "עם כל ניסיונות הכרסום של ארגוני הקרן החדשה, הרפורמים והשמאל הקיצוני חשוב להדגיש- הרבנות הראשית היא זו שתשמור על ישראל יהודית. כך בגיור,בכשרות,בנישואין, בגיטין ועוד. אנו מחזקים את ידי הרבנים הראשיים בעמידתם האיתנה באתגרים השונים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
שימו לב, אין הסכמה סיעתית דהיינו יש שם כופרים
ו | 21-06-2018 11:17
איך אפשר להצביע למפלגה עם כמה נאמנים להלכה ועם כמה כופרים ניאו-רפורמים? לכן צריך להצביע רק למפלגת יחד - אשר כולם יראי שמים.
2
אף אחד לא כופר באלוקים ,חלק כופרים ברב מסויים
ביתר | 15-10-2018 1:55
זה הכל וזה מה שחרדים כמוך לא מבינים ,רק בעולם האורתודוקסי יש חבד סאטמר ליטאים חסידים וכל רב אוחז אחרת ,אז אם אני לא הולך לפי הרב שלך אני כופר???? כל אחד רפורמים?????? כולנו רפורמים ,לצערי ,התורה מבקשת ממנו לבנות את בית ה בהר הבית ולהקים שם את בית המקדם ,ולהקריב קורבנות ,ולא לנסוע לאומן להשתתח על קברי צדיקים אנערף איפה ,ורק לתפלל כל היום שזה בכלל לא מדאוריתא ,אז מי פה הרפורמי????? בכל אופן מאחל לכם לעבור את אחוז החסימה ,בע''ה
3
טוב לדעת שהפכתם למפאי ומסננים תגובות
ביתר | 15-10-2018 12:57
כנראה שהשליטה אצלכם אתם לא שונים