ההכרעה על האירוויזיון; נתניהו יכנס ישיבה דחופה - סרוגים

ההכרעה על האירוויזיון; נתניהו יכנס ישיבה דחופה

ראש הממשלה יכנס דיון דחוף עם כחלון, רגב, קרא והיועמ"ש מנדלבליט סביב חוק פיצול התאגיד "כאן", שמעמיד את קיומו של אירוויזיון 2019 בסכנה. החמישה ידונו ב-3 אפשרויות שעומדות לממשלה

author-image
ההכרעה על האירוויזיון; נתניהו יכנס ישיבה דחופה
  הדיון בצל ההכנות לקיום האירוויזיון. נתניהו ורגב(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס היום (שני) דיון דחוף סביב אירוויזיון 2019 וחוק פיצול תאגיד השידור הציבורי "כאן". בפגישה צפויים להשתתף שר האוצר משה כחלון, שרת התרבות והספורט מירי רגב, שר התקשורת איוב קרא והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

החמישה ידונו בחוק שאישרה הכנסת ומפצל את התאגיד לתאגיד חדשות נפרד, זאת בצל ההכנות לקיום האירוויזיון בישראל והחשש כי מימוש החוק יגרום להחלטה באירופה להעביר את האירווזיון מישראל, זאת בהתאם לכללי תאגיד השידור האירופי.

לפי הדיווח ב'כאן', מטרת הפגישה היא לבחון את האפשרויות שעומדות על הפרק ויצילו את קיומה של התחרות בישראל. נכון לעכשיו ישנן שלוש אפשרויות שככל הנראה יבחנו על ידי הממשלה: ביטול החוק הקיים על ידי חוק חדש, בקשה מבג"ץ להקפיא את החוק או שהכנסת תחוקק חוק חדש שיחל רק בעוד שנה.

אמש דווח ב'חדשות' כי רגב דורשת שתאגיד השידור יתאם עם משרדה את תכני השידור הצפויים בתחרות, בפרט בין שיר לשיר בכדי למנוע שימוש במילים ערביות, כמו שנאמרו בשידור האירוויזיון האחרון שהתקיים בפורטוגל על ידי מגישת "כאן" לוסי איוב שהשתמשה במילים ״מרחבא ומסאא אל חיר״.

לטענת רגב, מאחר שהממשלה משתתפת הן במימון התחרות והן במימון תאגיד השידור הציבורי, האמון על הפקת השידור- ניתנת לה הזכות להתערב בתכני השידור.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו