בת ברית חדשה? אסד ייפגש עם שליט צפון קוריאה - סרוגים

בת ברית חדשה? אסד ייפגש עם שליט צפון קוריאה

כלי התקשורת בצפון קוריאה דיווחו כי נשיא סוריה בשאר אסד יגיע למדינה המסוגרת וייפגש עם המנהיג קים ג'ונג און. בשלב הזה לא ברור מתי המפגש ייקרה, וכיצד יגיבו בעולם לקירוב בין המדינות

בת ברית חדשה? אסד ייפגש עם שליט צפון קוריאה
  בדרך לצפון קוריאה. נשיא סוריה בשאר אסד (צילום: שאטרסטוק)

האם סוריה מצאה בת ברית חדשה? כלי התקשורת בצפון קוריאה דיווחו הבוקר (ראשון) כי נשיא סוריה בשאר אסד הודיע על כוונתו להגיע למדינה המסוגרת לביקור דיפלומטי.

הדברים נאמרו בטקס קבלת פנים לשגריר הצפון קוריאני בסוריה שנערך בשבוע שעבר. על פי הדיווח, אסד אמר כי הוא "הולך לבקר ברפובליקה העממית של קוריאה הדרומית ולפגוש את הוד רוממותו קים ג'ונג און". בסוריה לא אמרו מתי המפגש יתקיים, אך במידה והוא יצא לפועל יהיה מדובר במפגש הדיפלומטי הראשון של ג'ונג און בצפון קוריאה עם מנהיג מדינה זרה.

אסד הוסיף כי סוריה מעוניינת להעמיק את הקשר עם צפון קוריאה. "הממשלה הסורית תתמוך באופן מלא במדיניות ובאמצעים של הרפובליקה הדמוקרטית" טען. "אני בטוח שקים ג'ונג און ישיג את הניצחון הסופי, ויצליח לאחד את קוריאה מחדש ללא כישלון".

המפגש עם אסד יהווה המשך לסדרת המפגשים הדיפלומטיים של בכירי השלטון הצפון קוריאני עם מנהיגי העולם. בשבועות האחרונים ג'ונג און נפגש פעמיים עם נשיא דרום קוריאה מון ג'יאה-אין, וכן נפגש עם נשיא סין שי ג'ינפינג ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. בנוסף, סגנו קים יונג צ'ול נסע בשבוע שעבר לארה"ב, שם נפגש עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו. המנהיג הדיקטטור גם צפוי להיפגש ב-12 ביוני עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כדי לדון בהסכם להקפאת תכנית הגרעין של המדינה.

בשלב הזה לא ידוע כיצד יגיבו בעולם לקירוב בין המדינות, זאת לאחר שארה"ב תקפה את סוריה בעקבות השימוש בנשק כימי במדינה. בפברואר האחרון חוקרי האו"ם טענו שצפון קוריאה העבירה למשטר הסורי 50 טון של חומרים ששימשו את צבא אסד לייצור נשק כימי, כשלדבריהם "המדינות מקיימות שיתוף פעולה הדוק בתחום הנשק הבלתי-קונבנציונלי". בעבר גם נטען שצפון קוריאה סייעה לסוריה בבניית הכור הגרעיני במדינה, שהושמד על ידי ישראל בשנת 2007.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו