בגלל כסף: קלדרון מאשימה את הרב לאו בחילול השם - סרוגים

בגלל כסף: קלדרון מאשימה את הרב לאו בחילול השם

ח"כ ד"ר רות קלדרון מיש עתיד מאשימה את הרב דוד לאו כי הוא מטרפד לה הצעת חוק שתעביר כספים לארגונים חילונים ורפורמים מ"שיקולי בחירות". "הרבנות אותה מייצג הרב, הינה עדיין רבנות מצומצמת וסקטוריאלית, המסרבת לתת חלק ביהדות גם ליהודים לא דתיים"

בגלל כסף: קלדרון מאשימה את הרב לאו בחילול השם
  פתחה פה על הרב הראשי. קלדרון (יח"צ)

ח"כ רות קלדרון, מאשימה את הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו בחילול השם.

הרקע להאשמה היא הצעת חוק שהגישה קלדרון לפני כחודש, שעברה בקריאה טרומית, לפיה יצטרפו לוועדת השמיטה הממלכתית, נציגים מטעם המשרדים החברתיים – משרד החינוך, משרד הרווחה וכן נציג מטעם הארגונים החברתיים העוסקים בתחום השיקום החברתי. מטרת החוק היא להעביר חלק מתקציב השמיטה העומד על כ-105 מיליון שקלים, גם לארגונים חברתיים – שם קוד לארגונים חילוניים ורפורמיים.

בינתיים החוק לא מקודם משום, שח"כ משה גפני ביקש להעביר את החוק לוועדת המדע שבראשותו, על מנת 'לקבור' אותו וכעת החוק תלוי ועומד בוועדת הכנסת להכרעה היכן תוכן הצעת החוק להמשך חקיקה. קלדרון חוששת כי התנגדותם של הח"כים החרדים מיהדות התורה נובעת מכך כי הרב הראשי, הרב דוד לאו 'שינה את דעתו' ואינו מסכים לקידום החוק.

"טרפוד החוק על ידי הרב הראשי לישראל, מהווה התערבות פוליטית גסה של הרב לאו וניסיון לקבור חוק ראוי בשל שיקולי בחירות. אם בעת בחירתו אמר הרב לאו כי הרבנות שבראשותו היא רבנות עם הפנים לכל ישראל, הרי שבמעשה זה הוא מראה כי הרבנות נשארת סקטוריאלית ומצומצמת ומונעת חוק המבקש להנחיל את ערכי השמיטה היהודית גם לציבור החילוני במדינת ישראל" מוסרים בלשכתה של קלדרון.

קלדרון שחיתנה לאחרונה זוג גברים, והניחה הצעת חוק שתאפשר הפעלת קווי תחבורה בשבת, האשימה את הרב הראשי בחילול השם, בכך שהוא מתנגד לתקצוב ארגונים חילוניים ורפורמים: "לא ייתכן שרב ראשי, שנתן את ברכתו והבטחתו לקידום החוק, יחזור בו בשל שיקולים פוליטיים פסולים – שיקולי בחירות. מעשה זה הוא 'חילול השם', המבהיר כי הרבנות אותה מייצג הרב, הינה עדיין רבנות מצומצמת וסקטוריאלית, המסרבת לתת חלק ביהדות גם ליהודים לא דתיים".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
מה אתם נותנים במה למשוגע הזאת ?
סרוג'ם? | 09-12-2014 10:33
אז אמרה. היא רוצה שהרב הראשי יתקצב רפורמים ??
2
מובן מאליו
| 09-12-2014 12:04
מובן מאליו ש*זה תוצאה “מבני תייייירה” (*הרודפים-האכזרים-האפקורסים*) מבני ברק* האשמים על כל הרע שיש בעולם
3
הרבנות מעצם טיבה מיצגת יהדות, יהדות אמיתית
האיש ברחוב היהודי | 09-12-2014 15:10
לא שום תחום שאינו יהדות אמיתית אוטנטית. הרבנות גם לא אמורה ליצג את התרבות התל אביבית למשל. את האירגונים שלך מממנים אותה קרן לטשטוש ומחיקת העם היהודי.
4
את מחללת התורה הגדולה בכנסת......
יניב | 09-12-2014 15:29
מי שלומד גמרא כל יום כדי לכפור בו(כמו שאת כופרת במשכב זכר, באמירת שם ה' שלא לצורך, הפרדה, כיסוי ראש ועוד) הוא נחשב רשע, למה? כי פה את כבר עושה זאת במזיד. אם את למדת את כל הגמרא, משמע את כבר יודעת את הדינים ולכן הכפירה שלך היא במזיד והרסנית יותר מאחד שמחלל תורה אבל מעולם לא למד, ולכן הוא שוגג אבל את במזיד, וכל הכבוד לרב לאו.
5
מקווה שהציבור יאמר את דברו בבחירות והיא תעוף לחל"ת ארוך
חיפאי | 09-12-2014 15:42
כבר בנאום הראשון שלה בכנסת, גילה הרה"ג זייני את פרצופה האמיתי.
6
קשה לגברים פה שנשים חכמות שולטות בגמרא יותר מהם
שיר | 09-12-2014 19:27
7
הבעיה לא באשה-הבעיה היא ברשע שמשתמש בגמרא ע"מ לכפור
ל-6 | 13-04-2015 10:00
רק במקרה זה היא אשה והיא רשעה. גבר שמשתמש בגמרא על מנת לכפור הוא גרוע לא פחות. נא לא לתלות את זה בבעיה של מגדר. אין דבר יותר גרוע מאשר "חכמה" להרע!