רעבלך
כשקראתי את מאמר התגובה של הרב יובל שרלו למאמרו של ד"ר מיכאל בן ארי, חשתי לכל אורכו של המאמר (שלא ענה עניינית לטענותיו של הרב בן ארי אלא רק תקף את סגנונו) שמא הרגיש הרב יובל שרלו שחלק ניכר מדבריו של הרב בן ארי מתאים גם כלפיו, ולכן כתב את מאמרו החריף.
בודאי שצריכים להזהר בתחומים של בין אדם לחברו, ואיסור חמור להלבין פני חברו ברבים. בודאי שאסור לדבר לשון הרע, ואסור להטיל דופי ביהודים. כל שכן שאיסור חמור לבזות תלמידי חכמים. אך רבותינו קבעו לנו ש"מפרסמים את החנפים מפני חילול ה'”, ו"כת חנפים אינם מקבלים פני שכינה".
ידע הציבור ויזהר: הרב אברהם שפירא זצ"ל שהיה הרב הראשי לישראל וראש ישיבת מרכז הרב, רגיל היה לומר שיש כל מיני "רעבלך" שמנכסים את התורה לעצמם, מעוותים ומסלפים אותה באופן מגמתי, וכינה כך את הרב יובל שרלו. (הרב שפירא זצ"ל התבטא פעמים רבות גם נגד המתירנות בספריו. גם ראש ישיבת שבי חברון, הרב משה בלייכר שליט”א, (ישיבה מתונה וממלכתית!) הזדעזע מהסגנון, נתן שיחה בפני בחורי הישיבה ודרש להוציא את ספריו מבית המדרש!
לא ראיתי את הרב יובל שרלו רץ להגן על כבוד תלמידי חכמים כאשר הרב בני לאו גינה בגסות רוח את אחד מגדולי הפוסקים בדורנו הגאון הרב דב ליאור שליט"א הכפיש את שמו והלבין את פניו תוך כדי ביזוי תלמידי חכמים נוראי.
לא ראיתי את הרב יובל שרלו רץ להגן על הרב בני לאו כאשר בתער לשונו תקף את אחד מגדולי הצדיקים בדורנו בן ציון גופשטיין, יהודי אמיתי שמוסר נפשו למען עם ישראל ושם ימים כלילות להרמת קרן ישראל מתוך אהבת ישראל ואיכפתיות מכל יהודי, כאשר הותקף ע"י הרב בני לאו. כנראה שלשיטת הרב שרלו וחבורתו המושגים של כבוד הזולת חלים רק כלפי שמאלנים וליברליים, ולא כלפי תלמידי הרב כהנא, או כל יהודי שמייצג את היהדות הנאמנה ולא זו המתחסדת ומתרפסת.
==
ברוך מרזל הוא פעיל ימין תושב חברון.
מה דעתך בנושא?
14 תגובות
0 דיונים
יהודי
ולמי שרוצה להבין יותר, יועיל ויציץ בספרו החדש של לאו, ויראה את יחסו לשמואל בחיר ה' השקול כנגד משה ואהרון (מובן שאין בכך המלצה לרכוש את הספר, להפך!).
12:21 23.12.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אייל
ממך! תשאל את כל מי ששירת בחברון בזמן המלחמה. כולם יספרו לך עד כמה שברוך מרזל דאג להם ופינק אותם בלי סוף בשתיה, חטיפים ארטיקים ומה לא. רבים מהפעילים שלהם הם...
ממך! תשאל את כל מי ששירת בחברון בזמן המלחמה. כולם יספרו לך עד כמה שברוך מרזל דאג להם ופינק אותם בלי סוף בשתיה, חטיפים ארטיקים ומה לא. רבים מהפעילים שלהם הם דווקא חילונים... ובאהבת ישראל הם עולים באלף דרגות על אנשים כמוך שמדבריך אפשר לקלוט את השנאה שלך גם במבעד למילים... תתבייש לך ככה להשמיץ סתם
המשך 02:32 20.08.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יוסי
הכהניסטים בן ארי, גביר, גופשטיין שונאים ערבים אך יותר מכך שונאים את הישראלים את הממשלה את המשטרה את צה"ל וגם את כל החילוניים היקר שלא יתקרבו לכנסת ישראל
18:34 19.08.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ב
לבזות מישהו? יש כאן כמה אנשים לא נורמליים
08:58 19.08.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רון
כל הכבוד לך
23:45 18.08.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
למך
שרלו, הבנתי שמקומו לא בביתי וסילקתי אותו
21:01 18.08.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
זאב
ישיבת חברון ממלכתית אך כלל אינה מתונה. ממלכתיות היא נושא ששנוי במחלוקת תוך ציונית דתית.אני מבין אותה דווקא. אבל יש נדיפת ריח של ע"ז מפיה אלו שרוממותה בגרונם.(כמו כל אידאולוגייה או...
ישיבת חברון ממלכתית אך כלל אינה מתונה. ממלכתיות היא נושא ששנוי במחלוקת תוך ציונית דתית.אני מבין אותה דווקא. אבל יש נדיפת ריח של ע"ז מפיה אלו שרוממותה בגרונם.(כמו כל אידאולוגייה או דת כולל אידאולוגיית הלחמה באידאולוגיות ודת האנטי דתיות, ודת המלחמה בכל אלו וכך עד אינסוף מה שהאוזן שומעת ואין הפה יכול לומר )אבל ייתכן שאני טועה פה.אבל ממלכתיות אינה מתינות ההבדל בין חרדי לכזה שלא הוא ביחס לעולם החול ולא ביחס לציונות למרות שיש קשר עמוק מאוד בין השניים (א"י היא קודש הקודשים = הקודש שבחול ואכמ"ל).ההבחנה הזו היא המבחנת בין הציבור החרד"לי לזה הציוני דתי.ישיבת חברון והעומד בראשה (אני חושב שהוא אבי הישיבות הקטנות הלאומיות)היא ישיבה חרד"לית במובהק. ידע הציבור וייזהר
המשך 17:27 18.08.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
זאב
וגם כבן אדם יותר מוכשר וחכם ממנו בכמה רמות ואין כלל להתרגש מדבריו כלפיו.גם כלפי הרב אבינר היו שהזדעזעו מהסגנון היה אפילו מישהוא מהיישוב של מרזל שפתח אתר שהשמיץ אותו...
וגם כבן אדם יותר מוכשר וחכם ממנו בכמה רמות ואין כלל להתרגש מדבריו כלפיו.גם כלפי הרב אבינר היו שהזדעזעו מהסגנון היה אפילו מישהוא מהיישוב של מרזל שפתח אתר שהשמיץ אותו כמו שהרב בלייכר השמיץ את הרב שרלו.קראתי את ספריו לא ברור מה רע מבחינה השפה של בן ישיבה בסגנון.פשוט זה כמו אצל חרדים שאצלם אסור לנסוע באופניים אפילו כי זה ספסנישט (לא ראוי).כך גם הנושא הוא סוג של טאבו.אכן ספריו של הרב שרלו מיועדים לאנשים מורכבים ולא לחרדים ואנשים פשוטים (באמת - לא רק בשביל לזלזל.לכן אין לי כלל בעיה שספרי הרב שרלו לא יהיו בישיבת חברון) שלמרבה הפתעתי קיימים בחלק גדול של הציבור הדתי לאומי. ביחס לרב שפירא - הרב שרלו ראה עצמו (ויש לומר בצדק) כעומד במקום שאין בו אנשים ועליו להיות בו איש.היה צפוי שזה יגרור תגובות נזעמות מכל ת"ח חרדי שיראה את הספר, משום שהויכוח פה הוא על תחום הדרך ארץ שמקביל לתחום הדעת שבו אין חשיבות מיוחדת לדעת תלמידי חכמים כי כידוע יכול להיות ת"ח שאין בו דעת ולא משנה כמה גדול בתורה אדם אם אין לו הבנת המציאות כראוי (דעת) וזו לא נרכשת ע"י לימוד תורה אלא ע"י התבוננות במציאות ופיתוח ושיכלול השפה האנושית.יש טענה בקרב ציבור לא קטן בעם ישראל שלכלל התלמידי החכמים החרדים ואף הרב שפירא (שלעניין זה הוא חרדי) בכללם אין מספיק (במובן הזה ובתחום הזה) דעת (לא שח"ו אין דעת כלל).וזה המקור הכללי ממנו נובע הזלזול שיש בקרב רבים בעמ"י היום לתורה ולת"ח . ולחלל הזה נכנס הרב שרלו. והיה ברור ,שוב ,שזה יגרור תגובות שכאלו.זה ויכוח לגיטימי בין ת"ח ואין פה רלוונטיות לעובדה שהרב שפירא ת"ח יותר גדול מהרב שרלו.לא שיילך שהרב שרלו יבטל את עצמו בתחום זה כלפי הרב שפירא. לעורכי האתר - אנא אל תצנזרו את התגובה .כפי שאתם רואים לא באתי להשמיץ,למרות שייתכן שזה ישתמע מדבריי, אבל באתי להגן (לא שהוא באמת צריך הגנה) על כבודו של הרב שרלו.וכפי שאתם גם רואים יש תוכן בתגובה בניגוד ל 70% של שאר התגובות שכן מתפרסמות פה
המשך 17:02 18.08.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
כ
כלהשיח הזה?
16:56 18.08.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יעקב
מרזל צודק לגמרי בדבריו. הרב שרלו צריך להבין שהחוכמה היא להגן גם על אנשים שלא תמיד חושבים כמוך כאשר הוא רואה את הביזיון שעושים להם
16:40 18.08.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר