מנכ"ל 'שלום עכשיו' יריב אופנהיימר תוקף את רבני הציונות הדתית שעלו הבוקר (ג') להר הבית.
הבוקר פרסמנו בסרוגים על עלייתם של כשלושים רבנים מכל גווני הציונות הדתית בהם: הרב גדעון פרל, רב היישוב אלון שבות, הרב אברהם גיסר, ראש החמ"ד ורב היישוב עפרה, הרב יצחק לוי מאלון שבות, הרב יעקב מדן ראש ישיבת הר עציון, הרב יהודה קרויזר רב היישוב מצפה יריחו, הרב ישראל רוזן ראש מכון צומת, הרב יוסף צבי רימון ראש תעסוקטיף ורב אלון שבות דרום, הרב ישראל אריאל ראש מכון המקדש, הרב דוד דודקביץ רב היישוב יצהר והרב אברהם וסרמן מגבעתיים.
אופנהיימר שיתף את הכתבה בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "הנהגת המתנחלים ממשיכה להמציא את היהדות מחדש."
לדבריו אחרי שבעבר התירו רבנים בציונות הדתית לבנות התנחלויות בשבת, פרסמו הלכות הרג גויים והשתלטות על אדמות, כעת הם "מתעלמים מהאיסור ההלכתי לעלות להר הבית והופכים את האתר לעוד זירת במאבק כנגד הפלסטינים."
בעקבות תגובות שקיבל מגולשים הגיב אופנהיימר והוסיף מקורות לדבריו: "הרב קוק פסק בשו"ת משפט כהן שאסור להיכנס להר הבית ופרסם כרוז: "אזהרה לרבים. אחינו היקרים הבאים לעיר קודשנו ירושלים ת"ו מקרוב ומרחוק, השמרו נא מהאיסור החמור של הכניסה למקום המקדש והר הבית".
ובהמשך: "אני לא אדם דתי ולגבי חופש פולחן במקומות הקדושים – זה חלק מרכזי בהסכם השלום שבו אתמוך. אבל עצוב לראות כיצד אנשי הציונות הדתית ממציאים דת חדשה על מנת להתאים אותה למאבק הפוליטי אותו הם מנהלים. מהתרה של בניית התנחלויות בשבת ועד לעלייה להר הבית בניגוד לפסיקה של גדולי הרבנים, מקימי הציונות הדתית. בשם ההתנחלויות והמאבק בפלסטינים מותר הכל, גם לשנות הלכות יהודיות עתיקות יומין."
מה דעתך בנושא?
15 תגובות
0 דיונים
ישי חג'בי
מותר לעלות למחנה לויה אחרי טבילה במקווה כשר, וללא נעלי עור.. ( ויש מחלוקת ראשונים אם קדושת המקום פקעה עם החורבן או לא, רוב הראשונים סוברים שפקעה ורק נותר רושם...
מותר לעלות למחנה לויה אחרי טבילה במקווה כשר, וללא נעלי עור.. ( ויש מחלוקת ראשונים אם קדושת המקום פקעה עם החורבן או לא, רוב הראשונים סוברים שפקעה ורק נותר רושם קדושה ) האם קדושת המקום עומדת כבראשונה כפי שהייתה לפני חורבן בית מקדשנו? - ישנה מחלוקת ראשונים בעניין, ורובם סוברים שלא, לדוגמא - הראב"ד אומר שאין איסור כרת בכניסה למקום המקדש בזמן הזה ( משנה תורה, שם, השגת הראב"ד ), הראב"ד וסיעתו (בהשגותיו על הרמב"ם, שם) – קדושה ראשונה קידשה לשעתהּ ולא קידשהּ לעתיד לבוא, והמאירי אומר כי "המנהג פשוט להיכנס לשם" ( שבועות טו ). - כמו כן מופיע בספר 'הר הבית' לרה"ג גורן זצ"ל, שרוב הראשונים כמו הריטב"א, הרס"ג, הרמב"ן, רש"י, הרשב"א - אומרים שקדושת ירושלים והמקדש פסקה עם החורבן, אך נשאר רושם הקדושה (הרב קוק, משפט כהן, תשובה צ"ו). - לעומת זאת הרמב"ם סובר שהקדושה לא פסקה - הרמב"ם וסיעתו (הלכות בית-הבחירה ו, יד) – קדושה ראשונה קידשה לשעתהּ וקידשהּ לעתיד לבוא. יחד עם זאת כותב הרמב"ם בהלכות בית הבחירה פרק ז הלכה ז: "אף על פי שהמקדש היום חרב בעוונותינו, חייב אדם במוראו כמו שהיה נוהג בו בבנינו. לא יכנס אלא למקום שמותר להכנס לשם ( מחנה לויה ). { היינו, הרמב"ם אומר שאפשר להכנס למקומות המותרים בהר, היינו למחנה "לויה" אך לא למחנה "שכינה" }. - אם כן, משום שישנה מחלוקת האם פגה קדושת המקום עם החורבן, אין אנו מקילים כלל, למחנה שכינה אין להיכנס כלל, ואילו למחנה לויה ניתן להיכנס לאחר טהרה לפי כל הכללים, וכן יש להדגיש שהיות ומי שנכנס לאיזור מחנה שכינה מסתכן ב"כרת", - אין לעלות להר ללא מדריך מנוסה המכיר את שטח ההר ויודע להבדיל בין איזור "מחנה שכינה" לאיזור "מחנה לויה". ( לכל הדעות גם של המתנגדים לעלות וגם למצדדים לעלות, הרי ש"מצוות המורא-מן-המקדש" מתקיימת הן בתוך ההר והן מחוצה לו ). לפרטים ההלכתיים נא העתיקו את הקישור המצורף, שם פרטתי נושא חשוב זה https://www.facebook.com/notes/%D7%A9%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%9C%D7%9B%D7%AA%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%95%D7%AA/%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%91%D7%96%D7%9E%D7%9F-%D7%94%D7%96%D7%94-%D7%A9%D7%99%D7%99%D7%9A-%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%AA%D7%A8-%D7%9C%D7%A2%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%91%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%A8-%D7%91%D7%94%D7%A8-%D7%94%D7%91%D7%99%D7%AA-%D7%9E%D7%A6%D7%93-%D7%98%D7%94%D7%A8%D7%94-%D7%A1%D7%A4%D7%A7-%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%93%D7%A9%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%AA%D7%95%D7%9A-%D7%94/887432111282226
המשך 02:05 30.05.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ישי
יש מחלוקת "ראשונים" בעניין, ורוב הראשונים לא אסרו... כך שמותר לעלות למחנה "לויה" רק אחרי טבילה במקווה טהור, וללא נעלי עור.... וכך עושים אלו שעולים... פרטי ההלכה בקישור המצורף https://www.facebook.com/notes/%D7%A9%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%9C%D7%9B%D7%AA%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%95%D7%AA/%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%91%D7%96%D7%9E%D7%9F-%D7%94%D7%96%D7%94-%D7%A9%D7%99%D7%99%D7%9A-%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%AA%D7%A8-%D7%9C%D7%A2%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%91%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%A8-%D7%91%D7%94%D7%A8-%D7%94%D7%91%D7%99%D7%AA-%D7%9E%D7%A6%D7%93-%D7%98%D7%94%D7%A8%D7%94-%D7%A1%D7%A4%D7%A7-%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%93%D7%A9%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%AA%D7%95%D7%9A-%D7%94/887432111282226
01:45 30.05.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יעקב בן פנחס
מי נתן זכות לרבנים לחלק כרת? זה בכלל לא עניין של פסיקה. לכולי עלמא (ע"פ מסכת כלים) מותר למי שטבל (מטמאת דברים היוצאים מהגוף) ללכת מחוץ לחיל, כרת שייך רק...
מי נתן זכות לרבנים לחלק כרת? זה בכלל לא עניין של פסיקה. לכולי עלמא (ע"פ מסכת כלים) מותר למי שטבל (מטמאת דברים היוצאים מהגוף) ללכת מחוץ לחיל, כרת שייך רק מעזרת ישראל ואילך. המחלוקת היא במציאות, כלומר איפה היה בית המקדש. אמנם לא יודעים בדיוק איפה הוא היה. אך יודעים בדיוק איפה לא. ובמקומות האלו הולכים. ואין אם זה בעיה כלל. מי שרוצה לענות, שיביא טענות לעניין ולא יתחבא מאחורי כתפיים של רבנים
המשך 23:56 29.05.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אבי
עזבו עכשיו את דמותו אבל תוכן דבריו הוא אמת! הרי גדולי הרבנים אמרו שעונש כרת למי שעולה, אז איך אפשר לעבור על דיבריהם? ואני תמה על הרבנים הציונים דתיים שמשכנעים...
עזבו עכשיו את דמותו אבל תוכן דבריו הוא אמת! הרי גדולי הרבנים אמרו שעונש כרת למי שעולה, אז איך אפשר לעבור על דיבריהם? ואני תמה על הרבנים הציונים דתיים שמשכנעים לעלות... ובכך מחטיאים את הרבים. דרך אגב לא רק הרבנים החרדיים אוסרים אלא יש גם הרבה בציונות הדתית, למשל - הרב אבינר ועוד אחרים
המשך 11:26 28.05.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
תעזבו את האומר הבזוי-אָבל הוא אמר במקרה דברים נכונים
באיזה זכות יש לרבנים לחלוק בעניין הזה על הרב קוק
10:27 28.05.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שפוי
צודק לגופו של ענין
10:03 28.05.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
בני
ב"ה אופנימר דתל"ש יקר אז קשה לך לשמור את המצוות בתורה אז לכן אתה מחליט מה שנוח לך.
09:34 28.05.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
עמיקם
די מספיק רשע אתה פוגע רק ביהודים עוף מפה לאירופה אלה שמשלמים לך משכורת כדי לפגוע ביהודים
08:29 28.05.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אחד העם
הרב קוק היה בעד העם התורה והארץ של ישראל
07:59 28.05.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יאהוד
מה עם למשל - עלייה מדין כיבוש. הרי עבור ה"רב" הזה כיבוש זו מילה גסה. מסתבר שיש היום לא מעט רבנים ופוסקים שמתירים בתנאים מסויימים לעלות. אני מניח שהם מבינים...
מה עם למשל - עלייה מדין כיבוש. הרי עבור ה"רב" הזה כיבוש זו מילה גסה. מסתבר שיש היום לא מעט רבנים ופוסקים שמתירים בתנאים מסויימים לעלות. אני מניח שהם מבינים טיפה יותר מהאדמו"ר המוייסר.
המשך 18:24 27.05.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר