שקד צעקה על דרעי: "אתה חוצפן. אני מצפה שתתנצל" - סרוגים

שקד צעקה על דרעי: "אתה חוצפן. אני מצפה שתתנצל"

חברת-הכנסת תקפה את ההנהגה החרדית: "מספיק עם ההסתה ודברי הבלע. חרדים נלחמו במלחמת השחרור, במלחמת ששת הימים ובמלחמת יום כיפור. אח של ח"כ גפני נלחם בקרב סולטן יעקב, ח"כ אורי מקלב קרוי על שם דודו שנהרג במלחמת השחרור"

author-image
שקד צעקה על דרעי: "אתה חוצפן. אני מצפה שתתנצל"
  ח"כ איילת שקד (צילום ארכיון: פלאש 90)

רגע לפני ההצבעה על החוק לשוויון בנטל, נשאה חברת-הכנסת איילת שקד נאום מקיף, שבו התייחסה לעבודה המורכבת על גיבוש החוק, הדפה את הביקורת שנמתחה אליה וגם פנתה למגזר החרדי.

שקד פתחה ואמרה כי "החוק ישפיע על ציבור רחב אשר חי כבר עשרות שנים במציאות מסוימת. "מציאות אשר מקדשת את ערך לימוד התורה כערך עליון. שיקומו של עולם התורה, עולם המהווה את הנדבך המרכזי בהיסטוריה התרבותית של העם היהודי, ואשר כמעט נחרב עד היסוד בשואה, התאפשר, בין היתר, בזכות דבקותו של הציבור החרדי בערך זה".

שקד ציינה כי בזכות צבאה החזק של מדינת ישראל, מתאפשר כיום לימוד התורה של רבים חרדים. אך המציאות השתנתה וכיום "התרחב חלקו של ציבור זה באוכלוסיה, ובהתאם התרחב חלקם של אלו שאינם בנויים להקדיש את כל חייהם ללימוד תורה". חרדים רבים אינם לומדים ואף אינם רוכשים מקצוע.

צפו בהתקפה החל מ09:00

שקד ציינה כי מטרת החוק היא לפתח ולהעצים את אותם תהליכים שכבר החלו להתרחש; השמת חרדים במעגל התעסוקה, הקניית מקצוע לאלו המבקשים בכך וכמובן מסלולים מיוחדים המאפשרים שילובים של חרדים בצבא. " נביא לכך שלצד לומדי התורה, נראה חרדים המפרנסים את עצמם ואת משפחותיהם בכבוד, ואשר תורמים לכלל החברה בישראל בנטל התורה, נטל ההגנה ונטל העבודה. כי נטל הריבונות של העם היהודי בא"י הוא נטל משולש".

צפו: איילת שקד דורשת מדרעי: "אני מצפה שתתנצל"

שקד עקצה את תוקפי החוק ואמרה כי החוק יביא לפריחתו של הציבור החרדי ,יאפשר את המשך קיום עולם התורה במלוא עוזו, ואת יציאתם לשירות ולעבודה של אלו שאינם לומדים. "מי שטוען אחרת או שאינו בקי בפרטי החוק, או שהוא מבקש להציג מצג שווא כיון שהוא אינו רוצה באמת בשמירת עולם התורה ובקידום הציבור החרדי".

הטלת האחריות להצלחת החוק, אמרה שקד, תלויה בשלושה גורמים: בראש ובראשונה בהנהגת הציבור החרדי. גדולי התורה וחברי הכנסת החרדים, "הכל תלוי בכם", פנתה אליהם שקד, "מספיק עם ההסתה ודברי הבלע", אמרה, בהתייחסה להסתה החרדית הגוברת כלפי החוק ומחוקקיו. "חרדים נלחמו במלחמת השחרור, במלחמת ששת הימים ובמלחמת יום כיפור. אח של ח"כ גפני נלחם בקרב סולטן יעקב, ח"כ אורי מקלב קרוי על שם דודו שנהרג במלחמת השחרור. אני מחזיקה מודעה מתש"ח של אגודת ישראל שקוראת לבחורים בני 17 עד 25 להתגייס. הנוהל ב 30 השנה האחרונות שלא לשרת כברירת מחדל הוא פגום".

בנוסף לכך הטילה את האחריות להצלחת החוק הן בצבא ובשר הבטחון ובהיערכותם הנכונה לקבלת אלפי חרדים לשירות הצבאי, וכן בשר הכלכלה נפתלי בנט "אחת המטרות המרכזיות של החוק היא לעודד יציאה לעבודה של גברים חרדים. בעוד שבשנות ה 70 85% מהם עבדו, כיום רק 49%. אין סיבה שילדים חרדים יחיו בתנאי עוני ודלות. המדינה צריכה להשקיע כל מה שניתן על מנת לעודדם להשתלב בעבודה".

שקד אף הדגישה את הבשורה המרעננת של החוק, אשר תשפיע באופן חיובי ביותר על הגברים המשרתים- קיצור שירות הגברים בארבעה חודשים ."קיצור השרות מקל על המשרתים ומתגמל את החיילים הקרביים. חיילים קרביים ישרתו שלוש שנים כמו היום, אולם בתנאי קבע, וישוחררו מהצבא עם סכום כסף משמעות", אמרה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
דרעי חייב ללכת
איציק | 11-03-2014 14:03
דרעי עשה את שלו, הוא חייב ללכת ויפה שעה אחת קודם. על אלי ישי להוביל את המפלגה. אדם ישר וחביב המקובל על הבריות ועל תומכי שס.
2
נואם מתורף
שמואל | 30-08-2014 22:37
לא יאומם אשה בלי כסוי ראשמדבר על מוסגים רוחנים ועל לימוד תורה זה כמו שאדם שעובד בבנין רוצה לחבות דעת בהטסת לוין לשמים הרי לצוק יחשב, ועוד היא מדבר על הדורות הקודמים הרי אם היתה שם היו מדנים אותו הדור הקודמים היו צנועים מכף רגל ועוד ראש מה את מבינה מאסוטריה יהודית, בושא וחרפה שאשה כזאת נמצאת במפלגה דתית אלא ודאי שהפלגה לא דתית. צריך לקורע א הבגדים ששומעים נאום מתורף כזה. ותעדי לך שגם בעוד אלפי שנים זכרי לנצח שאת חולקת על כל גדולי ישראל ממש ונלחנת בתורה ובהקב"ה.