הפחד של התקשורת מקרי מזכיר עובדי אלילים - סרוגים

הפחד של התקשורת מקרי מזכיר עובדי אלילים

הגינוי המוחלט והפחדני של התקשורת הישראלית כלפי הדיאגנוזה של יעלון על קרי הוא כ"כ גדול וחזק, שהוא בודאי משקף פחד הרבה יותר עמוק: הם פיתחו כלפי ארה"ב מין הערצה עיוורת כזאת, של סגידה המונעת מיצר עבודה זרה. אצל עובד אלילים מה שמפחיד אותו ביותר הוא התסריט שמא יום אחד הוא יגלה שהוא יכול לחיות מצוין גם בלי האליל שלו

הפחד של התקשורת מקרי מזכיר עובדי אלילים
  פחד של עובד אלילים. יעלון וקרי (פלאש90)

השבוע, כאשר יעלון סיפק את הדיאגנוזה שלו להתנהגותו של קרי, (דיאגנוזה שאגב לא חידשה שום דבר לאף אחד, אבל הרגיזה רבים), שמתי לב לתופעה מעניינת:

כל אלה שצעקו השבוע שאסור לנו להרגיז את הארה"בים כי אם נרגיז אותם לא נוכל להמשיך להתקיים, הם בדיוק אלה שתמיד אומרים לנו שאסור להרגיז את הערבים כי אם נרגיז אותם נפסיק להתקיים. אלה בדיוק אותם אנשים שפעם הסבירו לנו שאם לא נוותר לערבים יהיה כאן טרור נוראי שיסכן את מדינת ישראל. אלה בדיוק אותם אנשים שבעבר הסבירו לנו שאם נוותר לערבים על כמה שטחים יבוא שלום, ואם לא נוותר – תבוא מלחמה קטלנית.

ואלה בדיוק אותם אנשים שאח"כ הסבירו לנו שאם לא ניסוג מהשטח תהיה כאן מדינה דו-לאומית שתחסל את מדינת ישראל. (אבל אלה אותם אנשים שמתנגדים בתוקף לתכניותו של ליברמן לתת את המשולש לפלסטינים). אלה אותם אנשים שתמיד הזהירו ותמיד מזהירים שאם לא ניסוג מהשטח סופנו קרוב מתמיד.

ואפשר גם ההפך

היו השבוע גם אנשים אחרים. אנשים שהזהירו הפוך: אם לא נשמור על הכבוד שלנו מול הארה"בים, אם לא נראה להם שגם לנו יש דעות ואנו יודעים לעמוד על שלנו, הם יפרשו זאת כחולשה וינצלו את ההתרפסות שלנו עד הסוף. הם יזהו את הפחד שלנו מפניהם וידעו שהם יכולים להנחית עלינו מה שבא להם כי אנו פוחדים מהם. מסתבר שגם האנשים האלה, הם בדיוק אותם אנשים שהזהירו בעבר שאם לא נשמור על כבודנו מול הערבים, ואם נראה להם שאנו מוכנים לוותר ולהכנע מפני האלימות שלהם, רק נגדיל את התיאבון של הערבים והם רק יגבירו את הטרור כי יראו שמשתלם להם. הם יזהו את הפחד שלנו וינצלו אותו גם הלאה. אלה בדיוק אותם אנשים שהזהירו שאם לא נחסל את הטרור – הטרור יחסל את מדינת ישראל. אלה בדיוק אותם אנשים שהזהירו ומזהירים שאם תהיה כאן מדינה פלסטינית, יעופו טילים על נתב"ג ויקיץ הקץ על המדינה.

למה באנו לכאן?

לכן היה נראה שהמסקנה היא פשוטה: לא קפאון מדיני ולא מדינה פלסטינית יכולים לסכן את מדינת ישראל. המחלוקת היא מאד פשוטה וידועה לכל: האם אנו רוצים להמשיך להחזיק בכל ארץ ישראל, או שאנו רוצים להפטר ממנה. זאת המחלוקת ואין אחרת. מדוע נחלקו אזרחי ישראל במחלוקת הזאת? יכולות להיות כל מיני סיבות: יתכן שהמחלוקת היא בשאלה האם באנו הנה כדי להקים מדינה ככל המדינות, או שחזרנו לנחלת אבותינו כדי להקים מדינה מיוחדת במינה. האם זו מדינת העם היהודי בארצו, או שאנו עם ככל העמים. ויתכן שכל צד אוחז בדעתו סתם כי כבר ארבעים שנה הוא רגיל להחזיק בדעה הזאת. לגופו של עניין: המחלוקת היא האם אנו רוצים לשלוט ביו"ש. כל צד פשוט מנצל את המצב כדי לפזר הפחדות ולהפחיד את הצד השני שאם הוא לא ישמע בקולו יבוא הגיהנום והחורבן.

תחושה של עובדי אלילים

אבל במחשבה שניה חייב להיות כאן דבר יותר עמוק. הגינוי המוחלט והפחדני של התקשורת הישראלית כלפי דברי יעלון, הוא כ"כ גדול וחזק, שהוא בודאי משקף פחד הרבה יותר עמוק, תחושה של אנשים שמישהו פגע בכבודו של האליל הנערץ עליהם: יש אנשים שפשוט נהנים להיות תלויים בארה"ב. הם פיתחו כלפיה מין הערצה עיוורת כזאת, של סגידה המונעת מיצר עבודה זרה. אנשים שמאד מעריצים את ארה"ב נרתעים מהמחשבה שאולי אי פעם לא נהיה תלויים בה, ומדינת ישראל תהיה עצמאית חלילה.

מין תחושה של עובד אלילים, שמה שמפחיד אותו ביותר הוא הפחד שמא יום אחד הוא יגלה שהוא יכול לחיות מצוין גם בלי האליל שלו. הרצון להיות חלק ממעצמה נערצת, הרצון להשתייך לתרבות שאנו חשים רגשי נחיתות כלפיה,  הגיע כבר לכדי עבודת אלילים. ועובד אלילים, צריך לטפח מאד את הפחד שמא יחדל להיות תלוי בקיומו של האליל.

אז השבוע הפחידו אותנו ואמרו שמדינת ישראל אינה יכולה לעשות ככל העולה על רוחה, כי היא לא ממש עצמאית. היא תלויה בארה"ב. אם זה אכן נכון – אז הדבר העיקרי שצריך לעניין ולהעסיק  את ממשלת ישראל הוא איך משתחררים מהתלות בזרים וחוזרים להיות מדינה עצמאית. המו"מ הנוכחי רחוק מלשרת את המטרה הזאת. מסתבר שיש כאלה שדווקא נהנים מתחושת התלות הזאת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
סוף סוף, כתב המביע דבר מורכב ולא חד צדדי.
עוזי | 17-01-2014 11:01
נהניתי מהדברים, ונהניתי מהיושרה. כמובן שאני בעל דעה מסוימת, אך נעים לראות שאין פחד מהתמודדות עם הדיעה ההפוכה ( או המקבילה, במקרה הזה ). בעידן הפוסט מודרני, אין אמת מוחלטת, אין דבר סופי, בכל דיעה יכול להיות ממש- וזה בדיוק מה שלא מובע כאן. כאן מובעת המורכבות, למרות שדעת הכותב די ברורה לענ"ד.
2
הממשלה או המדינה
צחי | 18-01-2014 22:51
מי נתון לסחיטה מארה"ב הממשלה או המדינה אין סיכוי שממשלה זולא תיסחט הצלת המדינה בהפיכתה למדינה יהודית