הזמן לתמוך בחזרה: "לא לומדים תורה בשביל עצמם" - סרוגים

הזמן לתמוך בחזרה: "לא לומדים תורה בשביל עצמם"

בימים בהם יוקר המחייה מאמיר, ישנם כאלו שלקחו על עצמם את עולה של תורה, למען עם ישראל כולו, המתקשים עוד יותר לכלכל את משפחתם בכבוד. 'תורה בציון' יצאו בקמפיין שמטרתו לרומם את מצבם של אותם אברכים: "בשביל כולנו"

author-image
הזמן לתמוך בחזרה: "לא לומדים תורה בשביל עצמם"
  ארכיון (צילום: באדיבות כולל 'רצון יהודה')

"יש כאלה שלוקחים על שכמם את האחריות הרוחנית ויש כאלה שלוקחים את האחריות הכלכלית. כמו שאנחנו רוצים שהקצינים הכי טובים יישארו בצבא, אנחנו רוצים שאלה שהכי מתאימים יישארו ללמוד תורה. זה לא עניין של פרטים, זה עניין של כל עם ישראל", כך פותח ומסביר הרב יצחק נריה ראש ישיבת תורה בציון ויו"ר קרן אחד לאחד, את חשיבותם של תלמידי החכמים בציונות הדתית. "הם לא מסכנים ולא אומללים. טוב להם במה שהם עושים והם מוכנים להקריב לשם כך, אבל מחובתנו לחזק אותם כדי שימשיכו ללמוד תורה, בשביל כולנו", מוסיף ואומר הרב נריה.

עוד באותו נושא

למען הציונות הדתית: תרמו עכשיו מתנות לאביונים

יוקר המחייה המאמיר הוא דבר שכולנו מרגישים אותו. בוודאי אנשים בתחילת דרכם המקצועית עם משכנתא וילדים במסגרות לימודיות. אבל אם לכולם יוקר המחייה קשה ומעיק, הרי לאלו שלקחו על עצמם את עולה של תורה, המצב הכלכלי מקשה אף יותר. המלגות הן על סך אלפי שקלים בודדים בלבד, ולכך יש להוסיף את היותם של רובם ככולם בעלי משפחות עם ילדים רכים. במציאות כזאת לא מתאפשר קיום מכבד כראוי למי שיהפכו בעתיד להיות ההנהגה הרוחנית המובילה את עם ישראל כולו בדרכה של תורה.

לתרומה לחצו כאן

"זה קצת תעודת עניות לנו כחברה", אומר הרב נריה, "אנחנו לא מרוממים את אותם אברכים שלומדים תורה לא בשביל עצמם אלא בשביל שיגדלו בתורה ויהפכו להיות רבנים, ראשי ישיבות, ודיינים. לא ייתכן שיהיו בין לומדי התורה של הציבור שלנו כאלה שלא יכולים לקנות גבינה צהובה או ביגוד בסיסי לילדים כי אין להם". תקופת החגים הופכת את הקושי למורכב אף יותר. לא תמיד ההורים יכולים לסייע וזאת ההזדמנות שלנו כציבור לגלות סולידריות, לתמוך בחזרה ולתת להם חיבוק חם. מבחינת מצוות לימוד תורה לא כל אחד יכול להשקיע בכך כמה שעות ביום אבל נפסק בשולחן ערוך שאם מישהו תורם למי שלומד זה כאילו הוא לומד תורה בעצמו".

בימים אלו יוצאים 'בתורה בציון' במהלך של קמפיין גיוס כספים לטובת האברכים תחת הכותרת "בו ביום". חג הפורים הקרב מביא איתו את הזדמנות למתן תרומה במסגרת מתנות לאביונים, אך החובה והזכות הם לכל השנה כולה ולימוד התורה שימשיך להישמע בבתי המדרש בכל הכוח והעוז, יירשם גם הוא לזכותו של כל אחד ואחד מהתורמים והתורמות.

לתרומה לחצו כאן

המספרים בציונות הדתית של לומדי התורה מבוקר ועד ליל שמצבם מחייב סיוע אינם גדולים, כ-1500 אברכים שבמצב קשה. לא משהו שאנחנו לא יכולים להגיד כציבור, שניקח את זה על עצמנו. אז אל תפספסו את האפשרות לעשות לתלמידי החכמים של עם ישראל ומשפחותיהם חג שמח. חג שבו הם ידעו ויחושו בכך שהם שליחים של כל הציבור כולו. "זה לא עניין של פרטים, זה עניין של כל עם ישראל".

לתרומה לחצו כאן

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
הכתבה הזו
אחד העם | 14-03-2022 14:28
הכתבה הזו נמצאת כבר כמה ימים,ולא קם מזרוחניק אחד ומצטט כל מיני ציטוטים שיטחיים ומחוסרי הבנה של המצטטים יענו מהמקורות כנגד אלו שנהנים מהציבור כביכול,אילו היה מדובר בארגון שעוזר לאברכים חרדים רמת הצחנה שהייתה עולה מתגובות של סרוגים אנטישמיים הייתה מתפזרת בכל הגלובוס,היינו כבר אוחזים במאות אלפי תגובות מלאות שנאה יוקדת וארס של עכנאי ,אבל לאברכים סרוגים או לרעמ [שוחד פוליטי לתחזק את ממשלת הזימה ]הכל מותר ,אתם אבי אבות הצבועים,אבי אבות הטומאה
2
תרגיע .זה אתר...
תולי | 15-03-2022 16:27
תרגיע .זה אתר של סרוגים והם אוספים לעצמם.בדיוק כמו החרדים. זה שהסרוגים השאירו את החרדים מחוץ לקואליציה.זה בגלל הטמטום החרדי.ללכת רק עם הימין.אבל הימין לא מרגיש שהחרדים עושים לו טובה.והימין לא מת על החרדים.הוא רק משתמש בו.
3
לִישׁוּעָתְךָ קִוִּיתִי יְהֹוָה
דעת | 01-05-2022 6:40
על אף שישראל מפוזרים בגלות – מאוחדים ביחודו ית'. אֵל אֶחָד יָחִיד וּמְיֻחָד. הֲרֵי עַמְּךָ מְפֻזָּר וּמְפֹרָד בֵּין הָעַמִּים, וְאַף עַל פִּי כֵן - הוּא אֶחָד! וַאֲפִלּוּ הָמָן הָרָשָׂע כָּךְ אָמַר, יֶשְׂנוֹ עַם אֶחָד מְפֻזָּר וּמְפֹרָד בֵּין הָעַמִּים שֶׁהֲרֵי בְּיִחוּדְךָ אָנוּ מִתְתַּקְּפִים, אַף עַל גַּב שֶׂשּׁוֹלְטִים אוֹתָם, הָרֵי בָתֶר שֶׂנֶאֱמַר בָּהֶם, וְנִרְגָּן מַפְרִיד אַלּוּף. אֲבָל, אָנוּ מְעִידִים בְּכָל יוֹם, שְׂמַע יִשְׁרָאֵל יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ יְהֹוָה אֶחָד, הֲרֵי לְיִחוּדְךָ אָנוּ מְקַוִּים בֶּאֱמֶת. לְךָ רָאוּי לְגַלּוֹת עָלֵינוּ יִחוּדְךָ, לָתֵת לָנוּ תְּשׂוּעָה, יְהֹוָה אַל תְּאַחַר, לִישׁוּעָתְךָ קִוִּיתִי יְהֹוָה: