בן יהודה מגיב למנאצים: לחרדים יש היגיון מעוות, הגיע הזמן לשוויון בנטל - סרוגים

בן יהודה מגיב למנאצים: לחרדים יש היגיון מעוות, הגיע הזמן לשוויון בנטל

בן יהודה, שקרא לחרדים לקחת דוגמה מרבם הרב חיים קנייבסקי ולהתגייס לצבא, משיב למגיבים שתקפו אותו בחריפות: "רעה חולה פושה במגזר החרדי, שתמיד שמח על כל הזדמנות לשכתב את ההיסטוריה, ולהפוך את הקודש לשרץ בק"ן טעמים שונים ומשונים - כמיטב הפלפול הישיבתי"

author-image
בן יהודה מגיב למנאצים: לחרדים יש היגיון מעוות, הגיע הזמן לשוויון בנטל
  הרב חיים קנייבסקי ובן גוריון (צילום: יהודה פרקוביץ', כיכר השבת ופלאש 90)

היי. שלום לכם טוקבקיסטים זולים. איך שזה נראה, צריך לתת לכם לנהל את המדינה – אתם פשוט יודעים הכל יותר טוב מכולם.

הרבה יותר טוב מראש הממשלה, מהרמטכ"ל ובוודאי מראש אכ"א. אתם הרי עשיתם צבא…

בוודאי תשאלו איך אתה אומר כך על 'אחים' דתיים לאומיים בוגרי סיירות ותארים במוסדות אקדמיים מכובדים?

אז זהו שלא. לא מדובר בבוגרי סיירות ומוסדות אקדמיים חשובים. בדיקה מושכלת בתגובות למאמר הדעה שכתבתי על הרב קנייבסקי אתמול, תגלה כי רוב מכריע של המגיבים הם חרדים או חרד"לים למיניהם. ותעיד על כך הבורות המדהימה שגילו (החרדים האינטליגנטים שאני מכיר לא נוהגים להגיב בכל מקום, ובוודאי לא בנוסח כזה).

האמת שאין מהרגלי להתייחס לפטפוטי טוקבקיסטים נעדרי חיים, חובקי אשפתות. אלא שבין התגובות עלו גם כמה טענות רציניות שזו הזדמנות להתייחס אליהן.

נעבור לעובדות.

היו שטענו שהצבא של אז, בזמן ששירתו בו בני ישיבות והרב קנייבסקי, הוא לא הצבא של היום -רוצים לומר הצבא של אז היה מאיר פנים יותר לשומרי הדת.

חברים יקרים חשוב שתדעו, בשנותיה הראשונות של המדינה חיו כאן נציגיה הבולטים של ההשכלה החילונית של מזרח אירופה.

אילו שרצו לגדוע כל זכר תורה מעם ישראל. רצו לנקות את השרידים האחרונים של 'הגלותיות'. לכן הצבא והמחתרות היו חילוניים במהותם.

לצבא הזה אתם קוראים מאיר פנים יותר ליהדות? לצבא שהיה לכור היתוך כהגדרתו של בן גוריון, שמטרתו הייתה לא לטהר את החטאים, אלא לשרש כל זכר של דת 'וגלותיות' מבניה הצעירים של המדינה ושל העולים החדשים. הבצבא כזה ראוי היה שהרב קנייבסקי או תלמידי ישיבות חרדיות אחרות ישרתו? אתמהה.

ההפך הוא הנכון, המדינה נעשתה מסבירת פנים ליהדות החרדית והדתית, עשרות מונים ממה שהייתה בתחילתה.

סיסמאות שנשמעו אז כמו: "דרוס כל דוס", "השמד כל חרד", "די.די.טי (חומר הדברה) לדתי" לא נשמעות היום בקרנות רחוב אפלות, כפי שנשמעו אז.

דור שלם שניסה למחוק את החרדיות הלך, ובמקומו בא דור שרוצה לשלב את החרדים בישראליות. ועם זכויות באות גם החובות.

BEITAR ILLIT SETTLEMENT

חרדים וחיילים (למצולמים אין קשר לנאמר. צילום: פלאש 90)

חייל חרדי כי ירצה לשרת היום בצה"ל ימצא שם אוכל כשר ברמה הגבוהה ביותר, מסלולים לחרדים (שהם בעיני סוג של עוול) כדוגמת שח"ר, שם החיילים החרדים לא צריכים לעשות כמעט כלום, חוץ מלקבל משכורת מכובדת ולחזור לבתיהם עוד לפני שחשכה.

אז אל תספרו לי סיפורים על צבא בו "מדריכה צעירה" מרביצה את תורת הפריצות בצעירי הצאן החרדיים. בין כך לבין המציאות אין קשר – זו הוכחה נוספת שאף פעם לא ראיתם מסלול קרבי מקרוב.

טענה נוספת שנשמעה, היית לגבי גילו של הרב דוד פוברסקי. טוב נו. את הקטע הזה בסיפור הבאתי בעיקר כפרפראזה על מצב החרדים כיום. בנוסף לכך הרב פוברסקי שהיה בן 50 באותה העת, היה צריך להתגייס ולעמוד על המשמר בדיוק כמו שאר בני החמישים שהתגייסו להגנת המדינה באותם הימים.

במאמר שכתבתי ביום האתמול, הבאתי את הסיפור על שירותו הצבאי של הרב קנייבסקי רק כסיפטום לרעה החולה שפושה במגזר החרדי, שתמיד שמח על כל הזדמנות לשכתב את ההיסטוריה, ולהפוך את הקודש לשרץ בק"ן טעמים שונים ומשונים – כמיטב הפלפול הישיבתי.

ותוך שאני חושב על שיכתוב ההיסטוריה, אני נזכר בנשים שישבו בטיש אצל הרבי מגור לפני כשמונים שנה, והחסידים של היום עושים הכל כדי להשמיד את הראיות דאז. או ברבנים מזרמים שונים שלמדו באקדמיה והיום עושים הכל להסביר שהם היו שם רק כדי לברר את הקלפיות (ואשרי המאמין להבלים מסוג זה).

לסיום, אל תתנו לעובדות לבלבל את החרדים. הם מבינים טוב מאוד שכדי "לשלוט על העתיד" הרי הם צריכים "לשלוט על העבר", בשביל זה הכל מותר כולל שכתוב ההיסטוריה מחיקתה והוקעת כל אלו המעלים על נס סיפורים שאינם הולכים ביד אחת עם הנרטיב החרדי, כפושעים ואפיקורסים.

(ראו עוד, בספר הזיכרון לפרופ' מרדכי ברויאר נכד הרש"ר הירש. שם הוא מתכתב עם חברו מתקופת לימודיהם בגרמניה – הרב וולבה ז"ל ראש ישיבת גבעת שאול, ומוכיח אותו על השקרים אותם מספרים בחינוך החרדי לגבי העבר. אגב הרב וולבה מסכים אותו שאכן מדובר בשקרים, הוא רק מתווכח אם זה נכון מבחינה חינוכית…).

מה לעשות, זו טבעה של חברה השבויה בכבלי הנורמות ההזויות שהביאה על עצמה. מצב חופשיות המחשבה ברחוב החרדי הוא כשל אותם אזרחים בעירו הדמיונית של אורוול בספרו 1984. בלי משטרת מחשבות, כל חרדי יודע בדיוק מה מצפים ממנו לחשוב.

נסיים בציטוט מספרו האלמותי: "חובה להגן על הגלוי לעין, האיוולי והאמיתי. אמיתות הן אמת, זכור ואל תשכח! העולם הממשי קיים, חוקיו אינם משתנים. האבנים קשות הן, המים רטובים, עצמים חסרי-תמיכה נופלים לעבר מרכזו של כדור הארץ".

נכון לעכשיו אצל החרדים, טשטוש גבולות ההיגיון מעוות את החשיבה. יש אכן שהם סובלים בשל העובדה שהם חרדים, אבל לא ברור להם הכל לגבי עובדת קיומו הממשי של כדור הארץ וחוקיו. לא ברור להם שכדי להתפרנס צריך לעבוד, והם לא "סגורים" על כך שההיגיון אומר שנטל מחיר הדמים הנופל על ארץ הקודש, צריך להתחלק שווה בשווה בין המתגוררים בה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
בושה!
דרץ ארץ קדמה לתורה | 25-12-2013 18:32
בושה.
2
בן יהודה וחבריך מקומכם איתנו בפייסבוק : שומרי המסורת
חיים - דור המתפכחים | 25-12-2013 18:43
3
דברי טוב טעם ודעת
אביתר | 25-12-2013 19:13
כל הכבוד. דור החרדים של היום מטיל את האחריות על הרבנים העומדים בראשו ואלו בתורם ממשיכים לצאת בהוראות ובתקנות אשר אין להם וליהדות ולו נקודת השקה אחת. הבעיה במגזר הזה היא צרות אופקים נוראית והזנה ממקורות תקשורת מגזריים ומגמתיים הממשיכים ללבות את השנאה הבין-מגזרית. פעם חשבתי שאכן הגעה של חרדים לצבא תתרום לרמה המקצועית אך כאשר אני רואה את צורת החשיבה שלהם אינני סבור שהם יצליחו בכך ואני מתחיל לחשוב שמדובר בקלישאה נוראית שנועדה לתת להם תחושת דימוי עצמי גבוה, למרות שאין סיבה לכך.
4
מה שאתה כתבת הוא טוקבק בפרסום גדול יותר
tkh | 25-12-2013 19:18
כל מילות התפל שהרעפת על הטוקבקיסטים, הינו חלק מנסיון השליטה האבוד של העיתונאים במאה הקודמת, אלו שיכלו לכתוב מה שהם רצו , לשקר, לעוות, ולשנות, ואח"כ לומר זו היתה פראפזה... עיין ערך הרב פוברסקי. לעצם הטענה, אין שום אמת בהשוואה בין אז להיום, וטענותיך על הרכב העם אז הינו דמגוגיה זולה ושקרית. בן גוריון לא טיפל בשנים אלו בצבא, אלא רק בשנים מאוחרות יותר, טענות האמונה והכפירה הינן חלק מהשקפת עולמך על הקושי בנושא אוכל ותנאים, הטענות האמיתיות הינן החובה לשמוע שירת נשים, לשם השוויון הקדוש, צורת הדיבור האלימה ומגעילה שקיימת בכל צוותי הצבא, צורת ההליכה והצניעות שאינן רק נעימות השירות אלא ברמה של ייהרג ואל יעבור. אבל מי הוא שיאמר לך את האמת הרי לבד מלהשמיץ את החרדים אין בך כלום. בן יהודה שמך, אך לא מהותך, בן עשיו הוא מהותך.
5
די!!!
אבי | 25-12-2013 19:50
לא שווה אפילו קריאה!!!! ברגע שכל מה שאתה עושה זה למדוד את האחרים לפי השקפתך, אתה עושה בדיוק מה שעשו בסדום עם המיטה. וכולם יודעים מה היחס למעשי סדום.........
6
ל-4 ו-5
דן | 25-12-2013 21:46
יישר כוח גדול על התגובות הנפלאות. ועל בֶּן בְּעוֹר כזה, נאמר: דִּבְרֵי פִיו אָוֶן וּמִרְמָה, חָדַל לְהַשְׂכִּיל - לְהֵיטִיב.
7
לכתב
ביתר | 26-12-2013 7:55
אימרותיך מראות עד כמה השקפתך על עולם התורה היא מחוסר ידיעה וזילזול רק חבל שאתה יוצא נגד בורא עולם כי אני לא רואה אותך ושכמותך שורדים נו אתה אבל אתם לא מפחדים על ילדיכם הרי אתה מעדת קורח ושם כולם כולל נשים וילדים לך תיךמד שס ופוסקים ואז תדבר נגד גדולי הדור שלנו ותיתלה את ביטחונך בבן גוריון הרצל וכל השאר שזכותם תגן עליכה
8
קראתי את הפסקה הראשונה והבנתי
האחד | 26-12-2013 8:33
האחרונה גרועה מהראשונה. אין לי אלא רחמים עליך, אדם שמתיימר להיות "ירא שמיים" ורומס ת"ח? ה' ירחם על הנשמה שלך, איש אומלל.
9
מאמר המעיד על רמתו הרוחנית של הכותב
דניאל | 26-12-2013 19:29
אני יכול להבין חילונים הטוענים שיש לגייס חרדים לצבא, הם אינם מבינים מה היא תורה ומהו ערכה הסגולי בהגנה על עם ישראל. מאז הקמתה של מפלגת "יש עתיד" לומדי התורה הם "פרזיטים, "משתמטים" וכו', השיח השתנה לחלוטין גם בקרב כמה אנשים בציבור הדת"ל, אותם אלה שהביטו באחים החילוניים בערגה ובקנאה סמויה ותמיד רצו להיות כמותם אך מה לעשות, מה יגידו המשפחה והחברים. המאמר שנכתב מדיף ריח רע של חוסר יראת שמים, פגיעה בגדולי ישראל. עצוב מאוד שאדם הקורא לעצמו "דתי" מתנסח בצורה כזו בוטה נגד התורה ולומדיה, בסופו של דבר הכל נובע מתוך הערצה עיוורת לתרבות החילונית, כל הסבר אחר הוא שקר !
10
לכותב מאמר המכובד !
יהודה | 27-12-2013 17:43
לכותב מאמר המכובד ! עם כבר אתה כל כך משוכנה בצדקתך ולמה שלא תפנה לשר התורה ותפרוס לפניו את כל השכנוע שלך ותוכח לו את צדקתך -> והלו פיקח אתה למה תפחד ?! ואז הצלחת ?! ולא, אתה שקרן ומוניפלטור גדול ושונא עם ישראל !
11
->>> המורה אמרה >>>> "כאן רש"י טעה " ! ? !
שרה | 27-12-2013 17:51
חוששני כי כותב הכתבה הוא מסוג של המורה ההיא אשר קבע ואמרה בכיתה לתלמידיה כי: -> "כאן רש"י טעה " ! ! !
12
->>>רמתו הרוחנ אֵין-פַּחַד אֱלֹהִים, לְנֶגֶד עֵינָיו !!
בני | 27-12-2013 18:07
נְאֻם-פֶּשַׁע לָרָשָׁע, בְּקֶרֶב לִבִּי; אֵין-פַּחַד אֱלֹהִים, לְנֶגֶד עֵינָיו.
13
שינאת חינם
שנאה | 30-12-2013 13:14
חלק גדול מאלו הרוצים לגייס את תלמידי הישיבות,עושים זאת מתוך שנאה שיש להם לאנשים השומרים תורה ומצוות,הם אינם יכולים לראות בני אדם ששומרים תורה ומצוות,בית המקדש השני חרב בשל שנאת חינם כידוע לכם,עם ישראל,חייב שיהיו בו תלמידי חכמים.לא כל תלמיד חכם יכול להיות גם חייל בצה''ל וגם לעסוק בתורה בכדי להיות תלמיד חכם. האמירות של שונאי ישראל,באים מתוך שנאה,ומתוך ליצור עוד שנאה והרס בעם ישראל,לגרום למלחמת אחים,ולא מתוך רצון להוכיח.