כוכבי 'משפחה בהסעה' לסרוגים: "היום דתיים יותר פתוחים"

כוכבי 'משפחה בהסעה' לסרוגים: "היום דתיים יותר פתוחים"

"משפחה בהסעה", תוכנית הדוקו ריאליטי של כאן 11, חוזרת לעונה חדשה | דיברנו עם שלום ומוריה שבחרו להשתתף בפורמט על ההתמודדויות בגיל ההתבגרות, דת ואיך הגיבו החברים לראות אותם על המסך

כוכבי 'משפחה בהסעה': "היום דתיים יותר פתוחים"
  (באדיבות כאן 11)

הסדרה "משפחה בהסעה" חוזרת לכאן 11 ועולה עם פרקים חדשים בעונה חסרת מעצורים. מצלמות ברכב המשפחתי מתעדות את הדינמיקה בין ההורים לילדיהם המתבגרים, תוך כדי נסיעה לסידורים, בילויים, בית הספר, חוגים.

דרך השיחות האישיות, המצחיקות, המרגשות והטעונות שהם עורכים, הצופים מתוודעים למערכות היחסים המורכבות ביניהם עם חשיפת פרטים מפתיעים שאף משפרים את התקשורת המשפחתית. התוצאה – רגעים של כנות מזוקקת, צחוק, דמעות, חיכוכים עוקצניים וגם אושר צרוף.

שוחחנו עם שלום ומוריה, אב ובת מבאר שבע שמשתתפים בעונה החדשה על החוויה:

על מה אתם מדברים בתוכנית?

שלום: "על כל מיני נושאים מרכזיים בחיי היומיום של בני הנוער. על הרשתות החברתיות, צבא והרבה על דת וצניעות".

למה נושא הדת היא כל כך מרכזי?

מוריה: "אני בגיל ההתבגרות, זה גיל שנפתחים לעולם אחר. אני מגיל קטן בבית דתי ופתאום את מכירה עולם שונה. לדעתי, אם העולם הזה טוב לי אז ממשיכים. אם לא, אז ממשיכים בדרך שגדלנו בה בבית".

שלום מוסיף: "אני מאוד מבין את מוריה ואת שאר הילדים שלי. גם אני לא הייתי כל החיים שלי דתי. אני גם הייתי כמו מוריה חקרתי, ואהבתי לגלות כל דבר בעצמי והיו המון חברים ומסיבות. לכן, אני באיזשהו מקום מבין את הילד כי גם אני הייתי כזה".

"כמו שאומרים: 'מכל מלמדי השכלתי' אני מנסה למנוע דברים מסוימים שאני חושב שהם לא בסדר. דברים אפילו שאני בעצמי עשיתי ואני לא רוצה שהילדה שלי תעשה אותם. אז יש יותר זהירות וחשש לילד ולכן יש יותר רצון לכוון אותם, ואני מקווה שאני מצליח במה שאני עושה".

צפו בהצצה לנסיעה של שלום ומוריה:

אתם מרגישים שהיום יש יותר פתיחות בעולם הדתי?

מוריה: "כן, עכשיו כשהטכנולוגיה השתכללה זה כבר לא כמו פעם. אני חושבת שגם דתיים וגם חרדים יותר פתוחים לעולם החברתי והטכנולוגי. גם אם מישהו הכי מאמין שיש, יש יותר נפילות כי היום הכל פתוח".

שלום: "העניין היום הוא לא לעצור את הילד. צריך לתת לו להתפתח ולחקור, מה שנקרא "חנוך לנער על פי דרכו". לתפוס את הכיוון של הילד, את הדרך שהוא הולך בה ולכוון אותו בדרך הזו להישאר אדם הגון ובסופו של דבר".

"אני מאמין שעם שורשים חזקים ויסודות חזקים אדם יחזור לשורשים של מה שהוא חונך. גם אם הוא זיגזג או מרד בסופו של דבר אם אתה נוטע את הערכים האלו, זה הולך עם הילד לכל החיים וזה תמיד מחזיר אותו לחינוך וליסודות שהוא קיבל".

"לעומת זאת, אם תלך נגד ותגיד על כל דבר 'לא' ותכפה כל הזמן ותגיד אני לא מסכים יש סיכון שאתה פשוט תאבד את הילד".

מוריה: "אני מסכימה עם אבא. הדת תמיד תהיה חלק משמעותי מהחיים שלי. מגיל קטן הייתי בגן דתי ויסודי דתי ועכשיו אני לומדת בתיכון דתי. הדת תמיד שם לא משנה אם אני מתלבשת ככה או אחרת. השבת היא תמיד שבת לא משנה מה. כמובן שלמרות שתמיד מאמינים בתורה ויודעים מה צריך לעשות, יש קשיים כמו עם צניעות".

עוד באותו נושא

כאן 11 ממשיכים להביא את האמת הלא פשוטה למסך | משפחה בהסעה

איך הייתה החוויה לדבר על נושאים כאלה מול מצלמה? איך החברים הגיבו?

מוריה: "בהתחלה התביישתי קצת. פתאום כולם רואים את התוכנית וכולם מופתעים ושואלים שאלות. אבל כולם פירגנו לנו. אני בתנועת בני עקיבא ובטיולים אנשים זיהו אותי וקיבלנו תגובות מדהימות ואנחנו מקבלים מלא מחמאות".

שלום: "זה לא משהו שהוא זר לנו אנחנו תמיד מדברים על הכל. והיה כיף שכולם מאוד התרגשו ופירגנו לנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מה עם צניעות...
אורן | 14-01-2022 9:09
מה עם צניעות בת ישראל!!
היי, היכן...
לא כתוב 'קוד', כתוב 'צניעות'! | 19-01-2022 19:57
היי, היכן ראית ש@אורן כתב על קוד לבוש מסויים???? סהכ כתב שיש בזה חוסר צניעות ואכן @אורן צודק! כבר נאמר: בזכות נשים צדקניות נגאלו ובזכותן גם נגאל. לא כתוב איזה בגד... כתוב שיהיה צנוע וצניעות זה כולל המון פרטים. לכן כיוון שיש חוסר צניעות, כתב מה עם צניעות בת ישראל. @אורן! כל הכבודדדד! מצדיע ואשריך ואשרי חלקיך!
מה הקשר...
אלקנה | 16-01-2022 5:33
מה הקשר בין קוד הלבוש שאתה מתכוון אליו, לבין צניעות?
ראינו כבר...
חחחח | 15-01-2022 19:35
ראינו כבר מה קורה מעודף צניעות באולפנות ובישיבות.
2
למה אתם מתגאים...
יהודי | 14-01-2022 10:32
למה אתם מתגאים בזה שאתם לא אדוקים ברצונו של בורא עולם