תודה להוריי שהביאוני עד הלום - על השקעות לטווח ארוך לילדים - סרוגים

תודה להוריי שהביאוני עד הלום – על השקעות לטווח ארוך לילדים

מעצם טבען, השקעות המיועדות להמשך חייהם של ילדינו - ללימודים, לטיול הגדול, לתחילת החיים העצמאיים, לרכישת רכב או לכל מטרה אחרת - הן השקעות לטווח ארוך. בכתבה הבאה נציג מספר אפיקי השקעה רלוונטיים עומדים לרשותו של כל הורה

author-image
תודה להוריי שהביאוני עד הלום - על השקעות לטווח ארוך לילדים
  pixabay.com

חיסכון לכל ילד

הרצון לחסוך לעתיד הילדים הוא משאת נפשו של כל הורה. על מנת לסייע להורים לממש זאת, נכנסה לתוקפה בשנת 2017 תוכנית חיסכון לכל ילד, אשר במסגרתה מפקיד המוסד לביטוח לאומי חמישים שקלים מדי חודש בתוכנית חיסכון שנפתחה על שמו של הילד. עם הגיעו של הילד לגיל 18, תיעשה הפקדה נוספת של חמש מאות שקלים, ואם התוכנית תישמר לשלוש שנים נוספות ללא משיכה, תיעשה הפקדה נוספת על סך אותו סכום. גם ההורים יכולים להכניס כסף לתוכנית זאת במידה וירצו – חמישים שקלים מדי חודש אשר ינותבו לתוכנית מתוך קצבת הילדים המשולמת להם.

כך יוצא, שהילד מגיע לבגרות עם סכום מובטח של כעשרת אלפים עד עשרים אלף שקלים. אמנם לא מדובר בסכום עתק, אבל זו בהחלט "מתנה" שימושית לתחילת החיים הבוגרים.

קופת גמל להשקעה

קופת גמל היא מכשיר לחיסכון פנסיוני אשר מנוהל על ידי חברת השקעות ומיועד לטווח הבינוני והארוך. לכן זהו כלי שמתאים להשקעה בעבור ילדים. בפרק זמן של כעשרים שנה הקופה צפויה להניב תשואה חיובית כלשהי.

הכספים אשר מופקדים בקופת גמל להשקעה מנוהלים באפיקי השקעה מגוונים כגון מניות, מטבע חוץ, אגרות חוב ממשלתיות ואגרות חוב חברות. כל קופה מושקעת באחוזים שונים מאפיקים אלו, כאשר ההמלצה הכללית היא ללכת על מסלול "אגרסיבי" יותר – כלומר לבחור במסלול בעל אחוז סיכון גבוה יותר – כאשר פרק הזמן המיועד להשקעה ארוך יותר.

יתרונה הגדול של קופת גמל להשקעה היא האפשרות לעבור בין קופות ובין מסלולי השקעה ללא תשלום מס. דמי הניהול של מכשיר זה יחסית אינם גבוהים ובכל מקרה לא עוברים את רף הארבעה אחוזים להפקדה וכאחוז אחד לצבירה. המגבלה של קופת גמל להשקעה היא הסכום שניתן להשקיע בכל שנה – עד כ- 70 אלף ש"ח בשנה.

ניהול תיק השקעות

אפשרות רלוונטית נוספת להשקעה עבור הילדים היא ניהול תיק השקעות על ידי גוף מוסדי כזה או אחר. כפי שהשם מרמז, באפשרות זו תפקידו את כספכם בידי בית השקעות מקצועי אשר מתמחה באפיקי השקעה שונים (מגוון נכסים פיננסים כגון קרנות גידור, מניות ועוד,  כשהתמהיל משתנה מבית השקעות אחד למשנהו). בית ההשקעות יבצע את כל הקשור בניהול התיק עם התערבות מינימלית מצידכם – אתם למעשה שחקנים פסיביים ותפקידכם יכול להסתכם רק במילוי שאלון העדפות בנוגע להיבטים כגון רמת סיכון, אפיקי השקעה מועדפים וכדומה.

מדובר באופציה קוסמת למדי עבור אנשים חסרי ידע בשוק ההון שמבקשים להשקיע בו, מכיוון שכל העבודה בעצם נעשית עבורם.

נדל"ן, כי בסוף אנחנו "הבית" של ילדינו

השקעה בנדל"ן היא מבין אפיקי ההשקעות הנחשקים ביותר לאדם הממוצע. בעוד שמסלולים אחרים מציעים השקעות במוצרים דיגיטליים כגון קרנות נאמנות או קופות גמל, כאן הנכס המושקע הוא מוחשי לחלוטין. ואכן, החלום הגדול של לא מעט ישראלים הוא רכישת נכס שאפשר יהיה להוריש לדורות הבאים.

נדל"ן הוא עולם שלם, לכן כאשר נכנסים אליו יש לעשות את ההפרדה בין התחומים השונים שבמסגרתו, כגון נכסים למסחר או למגורים, נכסים בארץ לעומת נכסים בחו"ל וכיוצא בזה. כך או כך, השקעה מניבה בנדל"ן מצריכה לא מעט ידע והבנה בנושא. כמו כן, היא עלולה לגרור התעסקות על בסיס קבוע או תשלום לבעל תפקיד שיעשה את העבודה עבורכם (מציאת שוכרים למשל היא משימה לא בהכרח פשוטה תמיד).

יחד עם זאת מדובר עדיין בהשקעה שיכולה להיות מאוד מוצלחת: היא יציבה יחסית, מניבה תשואה קבועה על בסיס חודשי, ונוחה לתפעול ביחס לאפיקי השקעה אחרים בהם קשה יותר להתנהל.

העיקר ההשקעה

השקעה לטווח ארוך היא התנהלות כלכלית נכונה על פי רוב. היא מאפשרת אמצעי ביטחון חשוב לעתיד, ולכן כדאי לתת לה את המשאבים הראויים. כאשר משקיעים עבור הדור הצעיר, חשוב לתת להשקעות לצמוח לאורך זמן ולא לחפש דרכי יציאה ברגע שהשוק מתחיל להתנדנד כלפי מטה. כמו כן, וללא קשר לאפיק ההשקעה בו בחרתם, כדאי בהחלט להיוועץ במומחים בתחום אשר יסייעו לכם למקסם את התוצאות שכספכם יכול להניב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו