סופ"ש עם שיר: אודהליה ברלין עושה שולי רנד. צפו - סרוגים

סופ"ש עם שיר: אודהליה ברלין עושה שולי רנד. צפו

הזמרת והיוצרת אודהליה ברלין, מפתיעה הפעם במסגרת הפרויקט שלה - "סופ"ש עם שיר" בחידוש מפתיע לשירו של שולי רנד "ערפל" אותו מקשרת לפרשת השבוע ולתקופה המורכבת שעוברת עלינו. צפו

סופ"ש עם שיר: אודהליה ברלין עושה שולי רנד. צפו
  (צילום: מתוך יוטיוב)

לכבוד פרשת יתרו, הזמרת והיוצרת אודהליה ברלין בחרה לחדש הפעם את השיר של שולי רנד – "ערפל", מתוך הפרויקט שלה "סופ"ש עם שיר", במסגרתו מידי שבוע מבצעת שיר בהתאם לפרשה.

זו לא הפעם הראשונה שברלין בוחרת לחדש בפרויקט השבועי שלה את שיריו של שולי רנד. במסגרת פרשת מקץ, ברלין בחרה לבצע את השיר "דע בני אהובי", אותו קישרה לתיאור היחסים בין יעקב ליוסף.

אודהליה ברלין מספרת על הקשר בין השיר לפרשה: "בתקופה האחרונה כולנו קצת מגששים בערפל.

מתי יגמר הסגר? לא ברור
האם יהיה עוד סגר בהמשך? לא ברור
מתי חוזרים למוסדות הלימוד? לא ברור
מתי חוזרות החנויות? לא ברור
מתי חוזרות ההופעות? לא ברור
האם יהיה שינוי אחרי הבחירות ? לא ברור
האם אנחנו בחורף או באביב? לא ברור. הכל כל כך לא ברור שיש איזו תחושת ריחוף באויר, כאילו אנחנו באמת בתוך ענן.

הנה הסבר שמצאתי באתר "אאוריקה" על הערפל: "אחד המאפיינים הבולטים של הערפל הוא הראות הקשה שהוא גורם. הסיבה לקושי לראות דרכו היא טיפות המים הזעירות שבאוויר. הטיפות הללו שוברות את קרני האור וחוסמות את קו הראייה שלנו." הכל קיים בתוך הערפל, חוץ מיכולת הראיה שלנו לראות מה קיים.

בפרשת השבוע פרשת יתרו מתואר מעמד הר סיני : "וְכָל הָעָם רֹאִים אֶת הַקּוֹלֹת וְאֶת הַלַּפִּידִם וְאֵת קוֹל הַשֹּׁפָר וְאֶת הָהָר עָשֵׁן וַיַּרְא הָעָם וַיָּנֻעוּ וַיַּעַמְדוּ מֵרָחֹק." כשאנחנו לא מבינים מה אנחנו רואים אנחנו נרתעים ומתרחקים. אבל למשה יש תשובה אחרת: וַיַּעֲמֹד הָעָם מֵרָחֹק וּמֹשֶׁה נִגַּשׁ אֶל הָעֲרָפֶל אֲשֶׁר שָׁם הָאֱלֹהִ-ים".

משה מאמין ומבין שגם אם עיניו לא רואות לאן בדיוק, ליבו יוביל אותו צעד ועוד צעד כי שמה האלוה-ים. מקווה שנמצא את הכח והאומץ לפקוח עיניים ולצעוד בתוך הערפל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו