למרות ההסכמות: טיבי תוקע את העלאת חוק הקנסות - סרוגים

למרות ההסכמות: טיבי תוקע את העלאת חוק הקנסות

למרות ההסכמה בין הליכוד וכחול לבן, ברשימה המשותפת מתנגדים לכינוס המליאה לאישור חוק העלאת הקנסות. לדברי אחמד טיבי, ההתנגדות היא בשל "האכיפה הסלקטיבית" נגד היישובים הערבים

למרות ההסכמות: טיבי תוקע את העלאת חוק הקנסות
  (צילום: חיים גולדברג\סרוגים)

מכשול נוסף בפני חוק הקנסות: למרות ההסכמות בין הליכוד לכחול לבן שאפשרו את העלאת החוק לקריאה שניה ושלישית, ח"כ אחמד טיבי הודיע היום (חמישי) כי הוא מתנגד לכינוס המליאה לדיון על החוק. זאת לדבריו בשל "האכיפה הסלקטיבית" נגד היישובים הערבים.

"הודעתי ליור הכנסת שאני מתנגד לכינוס המליאה היום על חוק הכפלת הקנסות שאנחנו מראש מתנגדים לו, וזאת בשל הנתונים המובהקים על אכיפה בררנית ומפלה נגד היישובים הערביים בהשוואה לישובים יהודים עם יותר תחלואה" אמר טיבי. "דורשים בדיקה מעמיקה להתנהלות המשטרה בענין הקנסות בחברה הערבית".

מלשכת יו"ר הכנסת יריב לוין נמסר כי "בשל ההתנגדות הרשמית של המשותפת, יריב לא יכול לכנס את המליאה היום. לליכוד אין שיח עם המשותפת, ועל כן הכדור נמצא בידיים של כחול לבן – שידברו עם המשותפת ויגיעו להסכמות".

בכחול לבן אמרו בתגובה כי מדובר ב"תחמנות ליכודית קלאסית: יו״ר הכנסת יריב לוין מסרב לכנס את המליאה באופן מיידי ולהעביר את חוק הקנסות ובכך מסכן חיי אדם. אם לא תהיה אכיפה, לא יהיה סגר".

עוד באותו נושא

הליכוד וכחול לבן מסכימים: חוק הקנסות יאושר היום

כאמור, בשעה 13:30 תתכנס ועדת הכנסת על מנת לדון האפשרות להמשיך בדיונים על חוק הקנסות, במטרה שוועדת החוקה תתכנס לאשר אותה ולהביא לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. הבוקר הליכוד הודיע כי הוא "תומך בכינוס מליאת הכנסת היום כדי לחוקק בקריאה שנייה ושלישית את חוק הקנסות."

"חוק הקנסות יעבור היום בנוסחו המקורי. נפעל כדי שהוא יוצבע היום על מנת שנוכל להתחיל באופן מיידי לאכוף את כל אלו שאינם שומרים על ההנחיות" טען הבוקר יו"ר הקואליציה מיקי זוהר (הליכוד). לדבריו, "רה״מ, שר הבריאות והליכוד ממשיכים לפעול בכל דרך למען בריאות הציבור, הן באמצעות הבאת מליוני חיסונים והן באמצעות אכיפה ופעולות להפחתת התחלואה."

מפלגת כחול לבן, שאתמול הצביעו נגד הארכת הסגר והתעקשו למנוע כל פשרה בחוק הקנסות אומרים לאחר החלטת הליכוד: "‏לקח זמן אבל הבנתם: דין בני ברק כדין הרצליה. היה אפשר להציל חיים אם לא הייתם עסוקים בתחמונים."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
נותנים לאויבי מדינה לשבת בכנסת, זה מזעזע
ציוני | 28-01-2021 13:07
אנחנו לא דמוקרטיה אנחנו אנרכיה כבר
2
מי זה הערבי...
בני | 28-01-2021 13:07
מי זה הערבי הזה? איך הוא עוד נושם הנבלה הזה? חיבים לבקש מבורא עולם שיקח אותם ואת השמאלנים הרשעים הארורים מיד,לא מועילים,טפילים על הקופה הציבורית,ומזהמים את האויר,יש לבקש מבורא עולם לאלתר,
3
כבר הזמינו את טיבי לקבל ברכה מיענקי קנייבסקי?
אחמד בן שרה | 28-01-2021 13:11
הו ארצי מולדתי את הולכת פייפן
4
זה כמובן שקר...
שקר שקר גס | 29-01-2021 8:30
זה כמובן שקר גס משום שניתן לכנס את המליאה גם בלי האישור של טיבי...