"לעשות עוד מניין גברים על חשבון עזרת הנשים" - סרוגים

"לעשות עוד מניין גברים על חשבון עזרת הנשים"

ראש ישיבת 'פורת יוסף' ונשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב שלום כהן, פוסק כי בתי כנסת המוגבלים במקום - יעשו מניין נוסף לגברים בעזרת הנשים: "הן תבואנה לשמוע שופר מבחוץ"

author-image
"לעשות עוד מניין גברים על חשבון עזרת הנשים"
  (צילום: יעקב כהן/ פלאש90)

ראש ישיבת 'פורת יוסף' ונשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב שלום כהן, פוסק כי בשל החוסר במקומות תפילה בראש השנה, יש לערוך מניין נוסף של גברים בעזרת הנשים. לדברי הרב כהן, נשים ישמעו תקיעת שופר מבחוץ, או שיבואו לאחר מכן לתקיעת שופר לנשים.

הרב כהן נשאל מספר שאלות בעקבות ההנחיות של משרד הבריאות לצמצם את המניינים ולקצר את התפילות.

הרב כהן נשאל: "בתי כנסת המוגבלים במקום, ויכולים להפוך את עזרת הנשים לחדר תפילה נוסף לגברים, מה עדיף?". על כך הוא השיב: "יעשו עוד מניין לגברים בעזרת הנשים, וזה עדיף. ונשים תבואנה לשמוע שופר מבחוץ אם אפשר, או שיעשו תקיעת שופר מיוחדת לנשים".

שאלה נוספת שנשאל הרב כהן: "מי שנאלץ להתפלל ביחידות לאור חשש בריאותי או מגבלות ההתקהלות, והוא יודע לתקוע לעצמו בשופר, האם תוקע גם בתפילת מוסף כשמתפלל ביחיד?". על כך השיב: "תקיעות המוסף נתקנו רק בציבור, ולכן אין היחיד תוקע במוסף לעצמו. אך את התקיעות הראשונות הנקראות "תקיעות דמיושב" חייב לתקוע בעמידה".

עוד באותו נושא

מניין נוסף על חשבון עזרת נשים? הרב שרלו משיב


5

עוד הוא נשאל: "האם ניתן לעשות התרת נדרים בשידור ישיר דרך תוכנת זום וכד', באופן שהציבור אינו עומד בפועל מול המתירים?". הרב כהן השיב: "אפשר. ובפרט בזמננו שאנשים לא נודרים, והתרת נדרים היא חומרא בעלמא".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
חשוב לציין שזה סרטון ישן ולא מתקופת הקורונה!
אא | 15-09-2020 10:08
שלא יצא לעז
2
בושה של רב...
ישראל | 15-09-2020 10:31
בושה של רב
ל-2 אתה מודע לזה שנשים אינן חייבות במניין.
רם | 15-09-2020 11:04
לעומת גברים שכן חייבים.
3
צודק כבוד הרב....
אלחנן | 15-09-2020 13:10
צודק כבוד הרב. הנשים כל מטרתן בבואן לבית הכנסת היא לקשקש עם חברותיהן ולהראות את הבגדים והתכשיטים שקנו. הן מפריעות לתפילה ומוציאות לגברים את העיניים. טוב אותן נידות אם יישארו בבתיהן ויבשלו לחג.
אתה לא צודק בהחלט- נשים באות להתפלל לא כפי
לאלחנן | 15-09-2020 14:28
שכתבת - לא מסכימה איתך בכלל.!!!!!!!!!!! לפני שבועיים או פחות אחד הרבנים אמר שתפילת נשים חשובה כי הן רגילות להתפלל תמיד (לא נשים שהזכרת) ואין לקחת את עזרת הנשים לגברים !! אי לכך איני מסכימה עם הרבה שאתה מצדיק אותו .
4
נשים למטבח. תמשיכו...
מי סופר נשים בשס | 15-09-2020 16:21
נשים למטבח. תמשיכו להצביע שס