השקר של מד"א: החליפו וסטים למתנדבים ביהודה ושומרון - סרוגים

השקר של מד"א: החליפו וסטים למתנדבים ביהודה ושומרון

שנתיים אחרי שהסירו את סמלי מגן הדוד מהאמבולנסים ביהודה ושומרון, מתנדבים טוענים כי באפודים שחולקו להם לרגל ביקור של נציגי הצלב האדום הוסר הסמל הרשמי ובמקומו הופיע סמל חלופי. במד"א מכחישים ואומרים כי לא נעשה כל שינוי. התמונות מוכיחות אחרת

השקר של מד"א: החליפו וסטים למתנדבים ביהודה ושומרון
  מתביישים במגן דוד. הווסט החלופי (ועד מתיישבי שומרון)

לפני שנתיים פרסמנו ב'סרוגים' על המדיניות של ארגון מגן דוד אדום (מד"א) להסיר את סמלי הארגון מאמבולנסים ביהודה ושומרון, וכעת התופעה חזרה על עצמה.

על פי פרסום במעריב הבוקר, מתנדבים ביו"ש קיבלו הוראה ללבוש אפודים עם הסמל החלופי ולא עם הסמל הרשמי בשל ביקור בן שלושה ימים של נציגי הצלב האדום בישראל.

מד"א הצטרף לארגון הצלב האדום העולמי, ובהסכם שערורייתי, שנחתם בז׳נווה בשנת 2005, הוענקה ריבונות מלאה ובלעדית לסהר האדום הפלסטיני ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים ונאסר על פעילות מד״א באזורים אלה.

במד"א ניסו להתחכם והמשיכו להפעיל את כוחות ההצלה עם סמל חלופי. לפני כשנתיים הוסרו כאמור הסמלים הרשמיים אולם לאחר מחאת המתיישבים הודבקו סמלים תקניים על אלו החלופיים.

על פי עמיחי אתאלי במעריב, האפודים החדשים דומים מאוד לווסטים הרגילים, אך במקום מחזיר האור שעליו כתוב בדרך כלל "מגן דוד אדום," נכתב "אמבולנס יישובים," ובמקום סמל מד"א, הודפס סמל אחר שמעליו הכיתוב "אמבולנס יישובים".

מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

יו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר מחה אתמול על הוראת מד"א ואמר: "מדובר בהתנהלות מבישה של מד"א, שנכנע לצלב האדום, ואנו קוראים למתנדבים לא לשתף פעולה. אנחנו, בניגוד למד"א, גאים בסמל המגן דוד ולא מסתירים אותו."

ממגן דוד אדום נמסר בתגובה: "מגן דוד אדום פועל כרגיל וללא כל שינוי ברחבי יהודה ושומרון, עם סמלי הארגון כפי שהיה עד כה. האפודים החדשים חולקו לאמבולנסים שמופעלים על ידי יחידת היישובים כחלק מציוד האמבולנס, ולא חל כל שינוי במתכונת ההפעלה של האמבולנסים."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו