ח"כ הרב שי פירון ממשיך להסתבך סביב פרשית התשובה שפרסם לפני למעלה מעשור.

הבוקר, כנראה כחלק מהרצון של גורמים מסוימים להוריד אותו מתפקיד שר החינוך, פורסמה בגלי צה"ל תשובה שנתן באתר כיפה, ובה איסור למכור בתים של ערבים משום 'לא תחנם'.

בעקבות הפרסום כתבה אשתו של השר סילבן שלום, ג'ודי שלום-ניר-מוזס דברים חריפים נגד הרב פירון כשבין השאר היא כותבת: "לא מוכנה שגזען חשוך יחנך את הילדים שלי".

בצהריים השיב הרב פירון באמצעות ציוץ בטוויטר למוזס: "חבל – פשוט כי מעולם לא אמרתי … כואב לי על הלב בעיקר על צורת השיח."

שלום ענתה מיד: "מעולם לא אמרת את זה? אם לא אמרת אני הראשונה שאתנצל" וכעבור זמן מה צייצה: "כפי שהבטחתי אני מתנצלת בפני הרב פירון על מה שכתבתי. חבל שיש כאלה שסתם משחירים אנשים טובים לשווא. סורי".

אמר או לא אמר? (צילום מסך)

סקרתי עמדות הלכתיות

בעקבות הדברים הוציאה דוברות 'יש עתיד' תגובה על התשובה של הרב בה נכתב: "פורום כיפה עוסק בשאלות הלכתיות ובתשובות של ההלכה לנושאים שונים. המענה שנתן הרב פירון הוא המענה שנותנת ההלכה, ואינו מייצג את עמדותיו האישיות. בנושא מכירת הדירות לערבים: הרב פירון אינו עומד מאחורי הפסיקה ההלכתית בנושא, ופועלו בשנים האחרונות לקירוב לבבות בין ערבים ליהודים עומד כהוכחה ניצחת לכך."

הדברים אולי הניחו את דעתם של החילונים, אך דווקא במגזר הדתי הרימו גבה על כך שההלכה אינה מייצגת את דעותיו. בצהריים הוסיף הרב תשובה מגומגמת: ""יום קשה. מודה. זה לא נעים. בעיקר כשזה לא נכון. זה כואב, כי זה ניסיון לא ראוי; כי כולם יודעים מה עמדותי בשאלות מעין אלה.

אינני יודע מה תהיינה התוצאות, אבל היום התחזקתי בתודעת השליחות: לפעול לשיפור איכות החיים כאן, להקפיד בכבודו של כל אדם, להלחם בגזענות ובפגיעה בצלם אלוהים שבאדם.

אבל זה בעיקר כואב , כי היום נהרגו שני טייסים, ואני הייתי מצפה שמחרחרי הריב והמשמיצים, יפנו את השיח להרכנת ראש ולו לכמה שעות."

הפוסט שלא הבהיר את כוונת הרב בנושא ההלכה, עדיין השאיר את הציבור הדתי בספקות, ולכן הערב בהיר שוב הרב פירון את התגובה שיצאה מלשכתו כשהוא כותב בדף הפייסבוק שלו: "בהודעת הדובר שיצאה מיש עתיד, היה מי שרצה להבין כאילו יש את העמדה ההלכתית – ויש את העמדה שלי, שהיא שונה מההלכה. כאילו – ח"ו – אני לא מקבל את ההלכה.

למען הסר ספק – כוונת ההודעה היתה שבתשובה סקרתי עמדות הלכתיות. יש דעות שונות בהלכה. אני סובר כמו אלה שלא אוסרות על השכרה או מכירה מדין לא תחונם, כמו שפסק הרב הרצוג, הרב הראשי הראשון למדינת ישראל. בתוך מגוון הדעות ההלכתיות בסוגיה זו אני סבור כמו אלה המתירים ולא כמו אלה האוסרים. בכך תמו התייחסותי לפרשה זו."