צפו: הרב דוד יוסף לאברכים: "קומו ולכו הביתה" - סרוגים

צפו: הרב דוד יוסף לאברכים: "קומו ולכו הביתה"

הרב דוד יוסף, רבה של שכונת הרב נוף, הורה לאברכי הכולל שלו לקום וללכת ללמוד בבתים שלהם, בעקבות התקנה של משרד הבריאות האוסרת על התקהלויות: "אנחנו לא יכולים לסמוך על כל מיני דברי נבואות"

צפו: הרב דוד יוסף לאברכים: "קומו ולכו הביתה"

הרב דוד יוסף, רבה של שכונת הרב נוף וראש בית המדרש 'יחווה דעת', הורה לאברכי הכולל שלו לקום וללכת ללמוד בבתים שלהם, בעקבות התקנה של משרד הבריאות האוסרת על התקהלויות בימים אלה מחשש להידברות בנגיף הקורונה.

הרב יוסף אמר לאברכים: "אנחנו צריכים לשמור על נפשותינו. אנחנו לא יכולים לסמוך על כל מיני דברי נבואות ולהגיד 'מי שלומד תורה הקב"ה ישמור עליו'. כתוב בפירוש לגבי שלוחי מצווה שאמנם אינם ניזוקים, אבל במקום ש'שכיחי היזקא' גם שלוחי מצווה ניזוקים".

הרב יוסף הוסיף: "אני רוצה שתדעו; מה שהחליטו אתמול בלילה, שאסור להתאסף יותר מעשרה זה לא סתם החלטה. יש שם מומחים, יש שם רופאים גדולים. יש מדינות אחרות שעשו אפילו הרבה יותר מזה, שעשו הסגר שאסור לצאת מהבתים. לכן, אני מבקש עכשיו מכולם ללכת הביתה. תשבוותלמדו שלא יהיה ביטול תורה, אבל בבית".

"אנחנו נשלח כבר הערב לכל האברכים את סדר הלימוד ואת ההספקים. מי שרוצה ללמוד עם חברותא, מוזמן. אבל פה אני לא מסכים. אנחנו צריכים לשמוע למה שאומרים לנו. אני מבקש מכולם לעזוב עכשיו וללכת הביתה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
אנחנו לא יכולים לסמוך על נבואות
שי | 15-03-2020 15:08
הדובר מודע למה שהוא אומר? לא כל הוויתו מבוססת על לסמוך על נבואות?
נבואות נביאים
אני | 19-03-2020 11:43
אז כנראה כל הנביאים שווים לתחת
אתה קשקשן כמו אותם קשקשני דמיונות שטופלים שקר
אשי | 16-03-2020 21:00
על דברי נביאים, בגן ילדים יודעים ללמוד פסוקי נבואה,יותר טוב
2
הרב צודק
אוחנה | 15-03-2020 15:45
די פשוט ונשמרתם מאד ( צורה של הקפדה) לנפשותיכם ובכן הרב צודק ויש להשמע
3
::::::.......ע"פ דעת גדולי התורה:::::........
הנה הוראת שר התורה | 15-03-2020 18:06
הנה הנה הוראת שר התורה הגרח קנייבסקי שליטא לתלמודי התורה הליטאים באשר להמשכת הלימודים נמשכת. למרות הצווים המפורשים של משרד הבריאות, ההנחיות וביקורי השוטרים הבוקר במוסדות החינוך, הגרח קנייבסקי הורה שוב להמשיך ללמוד כרגיל בכל תלמודי התורה בארץ ישראל. והיוםנודע, כי לאחר פרסום הצו של משרד הבריאות, האוסר על קיום לימודים במוסדות החינוך, אחד ממנהלי החיידרים הגיע היום לבית הגרח ושאל שוב האם להודיע מחר על הפסקת הלימודים. ר' חיים ענה: להמשיך ללמוד כרגיל. המנהל חזר ושאל אם ההוראה היא חד משמעית גם במידה שפתיחת התת תגרור קנסות וביקורי פקחים, וקיבל תשובה חד משמעית שלמרות הכל להמשיך בשגרת הלימודים. כזכור, אתמול הורה הגרח קנייבסקי שליטא לאחר ששמע את כל הצדדים להמשיך ללמוד בתלמודי התורה תוך כדי הקפדה על כללי הזהירות של משרד הבריאות. בכל תלמודי התורה נערכו הלימודים כרגיל מלבד כיתות הגנים. כזכור הבוקר הגיעו פקחי משרד הבריאות למספר תתים וישיבות, כשברובם המוחלט הגיעו מנהלי המוסדות להסדר עם השוטרים והלימודים נמשכו. כך גם בעולם הישיבות, המשיכו הבוקר את סדרי הלימוד כרגיל, מלבד ישיבה אחת בפת, ישיבת אור ישראל, שם לאחר דין ודברים הבוקר עם השוטרים - הורה הרב יגאל רוזן , היינו הרב החשוד שמגייס בני תורה לצהל השמד והזימה וכו' הוא הורה לסגור את הישיבה. כי בדרך שהאדם רוצה לילך מוליכין אותו המבין יבין!!!!!!!!!!!!!!!!
4
יישר כח
אביתר יעקב מיכלשוילי | 16-03-2020 12:23
.
5
רבנות בימי קורונה
יעל | 16-03-2020 12:36
כך צריך וכך נאות.
6
לפרק את הישיבות כולל הישיבה של פוצמן
בוזגלו | 17-03-2020 21:59
ולפטר את העובדים