גרמניה: נחשפה חוליית טרור שתכננה פיגוע בבית כנסת - סרוגים

גרמניה: נחשפה חוליית טרור שתכננה פיגוע בבית כנסת

משטרת גרמניה חשפה תשתית טרור של מחבלים ממוצא צ'צ'ני, אשר תכננו סדרה של פיגועים במוסדות יהודים - ביניהם בית הכנסת בברלין. עשרות חשודים נעצרו, ובבתיהם נמצאו כלי נשק ותיעוד מתצפיות שערכו לתכנון הפיגוע

author-image
גרמניה: נחשפה חוליית טרור שתכננה פיגוע בבית כנסת
  בית הכנסת בברלין, שנחשב כיעד לפיגוע של חוליית הטרור (צילום: שאטרסטוק)

דרמה בגרמניה: המשטרה הגרמנית חשפה תשתית טרור של מחבלים ממוצא צ'צ'ני-מוסלמי, אשר תכננו סדרה של פיגועים כנגד מוסדות יהודיים – בראשם בית כנסת בברלין.

בהודעה משותפת של המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה בגרמניה נאמר כי "החשודים ערכו תצפיות על תשעה אתרים ומרכזי קניות בכדי לבצע פיגוע טרור". עוד הפעילות של חוליית הטרור סוכלה לאחר שעשרות חשודים נעצרו במבצע משטרתי, במסגרתו השתתפו כ-180 שוטרים וקצינים שפעלו בכל רחבי המדינה.

לדברי מפקד המשטרה המקומית, החשודים שנעצרו היו בגילאי 23 עד 28. כוחות המשטרה החרימו כלי נשק וכוננים קשיחים שנמצאו בבתיהם של החשודים, וכן החרימה את הטלפונים הניידים שלהם – שם מצאו תיעוד מהיעדים בהם התכוונו לבצע את הפיגועם שהם תכננו. עם זאת, כוחות הביטחון טענו כי "לא נשקפה סכנה קונקרטית ומיידית לפיגוע".

עוד באותו נושא

יהודי הותקף בגרמניה: התוקף זרק את כיפתו לפח


3

על פי הדיווחים בתקשורת הגרמנית, ייתכן כי קבוצה של מוסלמים ילידי צ'צ'ניה התכוונו לבצע את הפיגועים בתשעה ערים ברחבי גרמניה – ביניהם ברלין, ברנדנבורג, נורדריין-וסטפאליה ותורינגיה. על פי ההערכות, כ-11,000 קיצוניים אסלאמיסטים נמצאים במדינה, מתוכם כ-680 ברמת סיכון גבוהה.

כזכור, בחודשים האחרונים נרשמה עלייה במספר התקריות האנטישמיות בגרמניה – שהגיעו לשיאן ביום כיפור האחרון, כאשר 2 בני אדם נרצחו ו-2 נוספים נפצעו קשות באירוע ירי שהתרחש ליד בית כנסת בעיר האלה. המחבלים ניסו לפרוץ לבית הכנסת במהלך התפילה, אך נבלמו על ידי המאבטחים שהוצבו מחוץ למבנה. כתוצאה המחבלים חזרו לרכבם והסתתרו מאחוריו לפני שפתחו באש. אחד המחבלים אף שידר את האירוע ברשתות החברתיות, תוך כדי שהוא מתבטא באנטישמיות ומציג את עצמו כמכחיש שואה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו