בשמאל תוקפים: "נתניהו אויב הדמוקרטיה הישראלית" - סרוגים

בשמאל תוקפים: "נתניהו אויב הדמוקרטיה הישראלית"

בשמאל מנצלים את בקשת החסינות לתקוף את ראש הממשלה ומאשימים אותו בדחיית העמדתו לדין.  ח״כ אבי ניסנקורן דורש מיו"ר הכנסת לאפשר לו להקים את וועדת הכנסת, במטרה לדחות את החסינות

author-image
בשמאל תוקפים: "נתניהו אויב הדמוקרטיה הישראלית"
  נתניהו מבקש חסינות (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

בשמאל מנצלים את בקשת החסינות הערב (רביעי)  לתקוף את ראש הממשלה נתניהו ומאשימים אותו בדחיית העמדתו לדין.  ח״כ אבי ניסנקורן דורש מיו"ר הכנסת לאפשר לו להקים את וועדת הכנסת, במטרה לדחות את החסינות.

ממפלגת העבודה נמסר בהתייחסות לבקשת החסינות של נתניהו: הכנסת היא לא עיר מקלט לחשודים בשוחד. נפעל להקמת ועדת כנסת כדי למנוע מתכנית ההמלטות של נתניהו לצאת לפועל. נתניהו התחייב בשידור שלא להתחבא מאחורי חסינות, אך מילותיו כבר מזמן ריקות מתוכן, ממש כמו הבטחותיו האחרות: לדאוג לקשישים, להציל את מעמד הביניים הקורס, לדאוג לילדי עוטף עזה. הם, והחברה הישראלית כולה זקוקים לחסינות מפני מדיניות נתניהו".

יו״ר הוועדה המסדרת ויו״ר סיעת כחול לבן,  ח״כ אבי ניסנקורן, בחשבון הטוויטר שלו: "נתניהו הפך הערב לאויב הדמוקרטיה הישראלית. אני קורא ליו״ר הכנסת לכבד את מעמדו הממלכתי ולאפשר את כינוסה של הוועדה המסדרת. עלינו להקים את ועדת הכנסת כדי לדון באופן מיידי בבקשת החסינות. כנסת ישראל היא לא עיר מקלט"!

עוד באותו נושא

ליברמן: ישראל ביתנו לא תיתן חסינות לנתניהו


35

מאותה מפלגה אמר גם ח"כ יואב סגלוביץ: "‏אז מתברר שלשקר יש רגליים, פנים, גוף ושם- קוראים לו בנימין נתניהו", ואילו חה״כ יעל גרמן אמרה: "נתניהו ממשיך ללהטט עם המילים והעובדות וחושב שכולם אידיוטים, אך בקשת החסינות חושפת את הרמאות והנכלוליות שלו. אפשר לרמות הרבה אנשים חלק מהזמן, אי אפשר לרמות עם שלם הרבה זמן".

ח״כ יוסף ג׳בארין (הרשימה הערבית המשותפת) הצהיר כי "נצביע בהמונינו ונשלח את ביבי לכלא". לדבריו, "השקרים של נתניהו ממשיכים להיחשף. חסינות לנתניהו היא לא אבן יסוד בדמוקרטיה, אלא ההיפך ממנה. חסינות היא הדרך של הפושע להימלט ממאסר. אבל חסינות ושחיתות הן לא כל הסיפור: כיבוש, גזענות, הסתה – אלה אבני היסוד של המשטר האנטי-דמוקרטי שנתניהו עומד בראשו. התשובה שלנו היא להצביע בהמונינו ולשלוח את ביבי לכלא".

בנוסף אמרה ח״כ סתיו שפיר, יו״ר המפלגה הירוקה כי  "אזרחי ישראל שלא הבינו ולא האמינו למה גוררים אותם למערכת בחירות שלישית, קיבלו הערב את התשובה: חסינות לראש ממשלה מושחת שנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. גוש השמאל חייב להתאחד ולהילחם בזה בכל הכח".

במקביל צייץ גם יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ: "חברי הכנסת, שרי הליכוד, יו"ר הכנסת ו'השותפים הטבעיים' שבעבור כיסא מוכרים את המדינה, יזכרו כמי שנתנו ידם להשחתת שלטון החוק והדמוקרטיה הישראלית", הוא הפנה אצבע מאשימה לבלוק הימין. |המחנה הדמוקרטי יאבק בכל דרך על מנת לאפשר את העמדתו של הנאשם נתניהו לדין".

יו"ר הסיעה תמר זנדברג מסרה: "כל חבר כנסת שישתף פעולה עם הניסיון של נתניהו להפוך את משרד ראש הממשלה לעיר מקלט הוא שותף לפשע. מ״אין כלום״ ו״מה פתאום״ הגיע נתניהו לשפל המדרגה, בריחה מהעמדה לדין כאחרוני העבריינים הנמלטים".

ח"כ משה (בוגי) יעלון כתב בחשבון הטוויטר: "חברי הכנסת שביקשו חסינות: סעיד נאפע – על מגע עם סוכן זר; באסל ע׳טאס – על הברחת טלפונים למחבלים בכלא; והיום, נגיע לשפל חדש: בנימין נתניהו יבקש חסינות – על שוחד, מרמה והפרת אמונים.תהיתי היום, כמה שעות השקיע נתניהו בימים האחרונים בשאלת החסינות, במקום לעסוק באתגרי המדינה. עוד לא נשמע כדבר הזה בארצנו. כולנו משלמים מחיר כבד על הסתבכויותיו הפליליות של נתניהו. ב-2.3 צריך לעשות לזה סוף!"

עוד באותו נושא

דילמת החסינות: אדלשטיין מונע את כינוס ועדת הכנסת

בתגובה על מניעת ועדת הכנסת שאמורה לדון בבקשת החסינות, סיפר יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר כי "‏כבר לפני שבוע ביקשתי להקים את וועדות הכנסת כדי לפקח על עבודת הממשלה שאין לה אמון ציבורי כבר שנה ורבים משריה כלל לא זכו לאמון הכנסת. אני מצפה מיו"ר הכנסת שלא ימנע את הדיון על הקמת הוועדות.כעת, משהוגשה בקשת החסינות, יש לאפשר את הקמת הוועדות כולן – כולל וועדת הכנסת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
ביבי ! נגן עליך בחרב. נמסור את נפשנו עבורך
ביביסטים | 01-01-2020 21:00
ביבי ! נגן עליך בחרב. נמסור את נפשנו עבורך
למגיב 1
התמים | 02-01-2020 9:19
מנהיגים כמו ביבי תמיד השתמשו בכל מיני שטופי מוח וניצלו אותם. הגיע הזמן להתעורר : במדינת ישראל איש לא תופר תיקים. לא רק זאת , אלא שבעת החקירה - מפכל המשטרה היה רוני אלשייך, איש הימין שביבי מינה. את כתב האישום הגיש היועץ המשפטי, אביחי מנדלבליט - איש הימין שביבי מינה. הגיע הזמן להתנער מהשקרים של ביבי. ביבי עבריין מירמה שמספר סיפורי אלף לילה וליל, רק כדי להתחמק מעונש. שיגיע לבית המשפט ויילחם על חפותו, אז האמת תצא לאור וכולנו נדע אם לא היה כלום - או שהיה הרבה מאוד. לא מרכז הליכוד ישפוט אלא בית המשפט.
אכן, כיפה סרוחה=טמא טמא יקרא.
אני | 01-01-2020 22:40
אבל יש גם ישרים שלא יצביעו לשוחד ומרמה ותומכי האיכס' הזה.
כיפה סרוגה מטמאים את עם ישראל בשחיתות ושפלות
מתנחל אבל ישר. | 01-01-2020 22:26
מטמאים מטמאים ומשחיתים את עם ישראל בשחיתות ושפלות של שוחד מרמה והפרת אמונים בחסות מתנחלים.