נשיא גואטמלה: "אתם חלק ממהלך של 3,500 שנה" - סרוגים

נשיא גואטמלה: "אתם חלק ממהלך של 3,500 שנה"

נשיא גואטמלה אלחנדרו גימטאי באירוע לכבודו במוזיאון ידידי ישראל בירושלים: "לעם ישראל יש זכות להיות בארצו מזה 3,500 שנה". עוד הוסיף, "פה כולם שווים לא כמו אצלי שאין שוויון"

author-image
נשיא גואטמלה: "אתם חלק ממהלך של 3,500 שנה"
  נשיא גואטמלה אלחנדרו גימטאי (צילום: סרוגים)

הערב (שלישי) התקיים אירוע לכבוד נשיא גואטמלה אלחנדרו גימטאי במוזיאון ידידי ישראל בנוכחות שגריר ישראל באו״ם דני דנון ושגריר גואטמלה בישראל מריו בוקרה יו"ר קקל דני עטר ושגרירים נוספים.

נשיא גואטמלה שהתרגש מקבלת הפנים אמר בכנס: "לא מגיע לי הקבלת פנים חמה הזו, מי שעושה את זה מהלב לא מגיע לו. משה רבינו היה צריך לעבור הרבה מאוד כדי להגיע לארץ המובטחת, והוא עצמו לא הגיע. כאשר אנחנו מדברים על היסטוריה, לא משנה מה הדת שלנו אנחנו צריכים להכיר בכך שלעם ישראל יש זכות להיות בארצו מזה 3,500 שנה".

עוד באותו נושא

הוקרה לנשיא גואטמלה, "בעתיד ידברו עליך ופועלך"

עוד הוסיף, "לנו אנשי גואטמלה דרך האמונה אנחנו חלק מעם ישראל כי אותו משה הוציא גם אותנו ממצרים דרך האמונה. אני מאמין בישראל. אתם מצליחים להפריח את המדבר, אני מקווה שאוכל לחזור בעוד פעמים, גאה באנשים איך הצליחו להפריח את השמנה במאה השנים האחרונות להפוך לאדמה הפורייה. אתם עשיתם את זה באהבה אבל זה חלק ממהלך של 3,500 שנה. ואנחנו לא נשאר לנו אלא להזמין את מנהיגי העולם להכיר בירושלים כבירת ישראל".

גימטאי סיפר על ביקורו בארץ, "ביקרתי במקומות הקדושים בירושלים בתוך החומות, הסתובבתי בחלק ממנו במקומות הקדושים לנצרות, ומצאתי ביטויים שונים של אמונה, וראיתי שבזכות האמונה אפשר לחיות באותו השטח. כיבדו אותי, זו הוכחה שאפשר להציג עולם מאוחד. אם אפשר לאחד את ירושלים אפשר שהעולם יתאחד. נשאיר בצד את המלחמות הטיפשיות כדי להציג את כדור הארץ שהולך ונהרס".

וסיפר בהתפעלות: "עוד יומיים אחזור הביתה וארצה לראות איך אתם מייצרים מזון ולא מתים מרעב. לא כמו אצלנו שמתים מרעב. פה כולם שווים לא כמו אצלנו שאין שוויון, במדינה שלכם שמייצרים מים מהאוויר ולא כמו אצלנו שהרסנו את מאגרי המים שלנו. לאחר 12 שנים שניסיתי להיות נשיא גואטמלה, בשנים האלו הבנתי ולמדתי איך להפוך את גואטמלה מבורכת כמו בישראל. מודה לכם על מה שלימדתי ב-5 הימים האחרונים.

אתם לא בני אדם אגואיסטיים, אתם משתפים מעומק לבכם בידע לאנשים שאין להם – כמונו. אסיים ואומר משהו שאברהם אמר לפני הרבה שנים: מי שיברך את ישראל יקבל גם ברכה. בגואטמלה נמשיך להביא ברכות לעם ישראל כי כך נחזק את האמונה שלנו ונקבל ברכות מהאל.

ולאחר ששגריר ישראל באו"ם דני דנון אמר כי מי שאויב לגואטמלה אויב לישראל, אמר הנשיא: "אני מאמין בישראל – תהיו משוכנעים שאעשה הכל למען ישראל ב-4 שנים הקרובות. השגריר דנון לא תהיה לבד באום, אולי נהיה לבד ביחד. יש לכם בגואטמלה אחים לאמונה".

מייקל אוונס, מנכ"ל המוזיאון: "זו הזדמנות לכבד ידיד אמתי לציונות – נשיא גואטמלה. תמיכתה של גואטמלה בישראל היא היסטורית: תמיכה בהקמת המדינה, והיחסים הולכים וגוברים. כמועמד דרשת להעביר את השגרירות וגינית את חיזבאללה כארגון טרור. תודה לך".

יו"ר קק"ל דני עטר אמר בכנס: "בכ"ט בנובמבר נתנה גואטמלה את קולה בעד הקמת ישראל, לשגריר גואטמלה אז הייתה השפעה בועידת אונסקו לגבי חלוקת ישראל. היחסים החמים בין המדינות שרדו את מבחן הזמן. גואטמלה הייתה השנייה אחרי ארה"ב שהעבירה את השגרירות לירושלים. כמונו גם אתם מתמודדים עם שינויי האקלים עם עונת גשמים שפוחתת, קק"ל תשמח להעניק עזרה בכך בפיתוח המים המדינה. ישנה שותפות גורל בין העמים. החלטתך לבוא לכאן עוד בטרם כהונתך מדברת בעד עצמה. דווקא בעת הזו שאנטישמיות מרימה את ראשה, מחמם את הלב שישנם גם ידידי ישראל אמתיים. מפציר בך להירתם במאבק במדינת ישראל בכל דרך, אנחנו מלאי הערכה לעמדתך הברורה בנושא. בתינו תמיד פתוח בשבילך ובפני עמך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו