החלפת שמות לא מהווה פתרון | תגובה לניר אורבך - סרוגים

החלפת שמות לא מהווה פתרון | תגובה לניר אורבך

הציונות הדתית היתה לפני 30 שנה 12 מנדטים בקלפי, ובמקום לגדול היא הולכת ומצטמקת. מסתבר שהחלפת שמות למפלגה לא מהווה פתרון יעיל במיוחד | איש עוצמה יהודית יצחק וסרלאוף מגיב לדבריו של ניר אורבך

החלפת שמות לא מהווה פתרון | תגובה לניר אורבך
  (צילומים: פלאש 90)

ניר אורבך מכובדי, קראתי את שכתבת בדבר הנכונות לבדק בית ואכן, אין דבר טוב מאשר עריכת חשבון נפש. אך אם עושים דבר כזה, צריך שיהיה בכנות ובאמיתיות.

עוד באותו נושא

ניר אורבך מגיב לרב נבון: "סיפור שפשוט לא קיים"


18

הטבת להגדיר שהציונות הדתית בנויה מחוליות רבות ומתתי מגזרים, ואני שותף איתך להבנה הזאת. למעשה, זה נתון שאין עליו עוררין. במסגרת אותה הבנה, אם ברצוננו לקבל תמונה מלאה – יש להתייחס כראוי לאותם מגזרים. אין ברצונך מן הסתם למדר או לשלול את החוליות החשובות האלה.

הציונות הדתית היתה לפני 30 שנה 12 מנדטים בקלפי, ובמקום לגדול היא הולכת ומצטמקת, הולכת ומתכווצת. מסתבר שהחלפת שמות למפלגה לא מהווה פתרון יעיל במיוחד.

כל בר דעת רואה שהציונות הדתית עברה שינוי. שינוי שמתבטא בצורה מחודדת בקלפי. בבחירות האחרונות הואלנו לראות את דבר הציונות הדתית ואת גושי המגזר. אם נעמיק נוכל גם לראות את סגנונם ואת שאיפותם.

כולם "חלק מ.." ולא המרכז או העיקר

הנתון המרכזי שאותו כולם מוכרחים להבין אם רוצים להגיע למהות היא קודם כל לדעת שכולם חלק 'מ…' ולא 'המרכז' (2מנדטים) או 'העיקר' (מנדט וחצי) והשאר זרמי שוליים. כולם שווים בין שווים. לא עליונים ולא תחתונים. הנקודה הזאת יסודית משום שהיא היא הנותנת למציאות העגומה ולטרגדיה הפוליטית תוצרת הציונות הדתית.

כולם אוהבים לדבר על מהות ועל פנינו לאן. אפשר לדוש ולהגיס בקדרת האידיאולוגיה דורות על דורות. לא תימצא מטריה אחידה ולא תימצא קריאת כיוון מוסכמת. ויותר מזה, מי אמר שהדבר הזה נצרך.

לעניות דעתי, כמייצג פלח יחסית גדול מדור העתיד וההווה של המגזר, העקמימות לא מגיעה מהעוד ישיבות ומהעוד מניינים. אדרבה, שם אנו לרוב מוצאים נחת ושלום.

תורף הבעיה, שורש ותמצית חשבון הנפש מתחילה ונגמרת באותם "פוליטיקאים ואנשי מקצוע" כהגדרתך שיקבעו (הלכה למשה מסיני) את רשימת הציונות הדתית לכנסת. גם המועצה הציבורית שאתה מדבר עליה תורכב מקומץ אנשים לא רלוונטיים שיחליטו מי ישב בה? הפטרונות והשליטה מי נחשב הציונות הדתית מזכירה לי את הימים "העליזים" של מפא"י: אנחנו העם ואנחנו נחליט מה טוב לו.

אי אפשר להקריב את האידאליזם הגדול בשביל העסקנות הקטנה

לראייתי מרבית בני הציונות הדתית על שלל גווניה דוגלת בערכים החשובים של אחדות, כבוד הדדי ויותר מכל, הכרת הטוב. אך לצערי הרב אותם ערכים לא הגיעו לכלל ביטוי אצל אנשי המעשה, הלא הם הפוליטיקאים ואנשי המקצוע. אי אפשר להפריד ביניהם. אי אפשר להעניק למועצה ציבורית חשובה ככל שתהיה, מגוונת ככל שתהיה את הזכות לדון וללבן ערכים ולהשאר את מסקנותיה מחוץ לעולם הפוליטי. החזון והדרך מוכרחים להיות כרוכים במרכז ההשפעה הציבורית, קרי בכנסת. אי אפשר להקריב את האידיאליזם הגדול בשביל העסקנות הקטנה. זה מתסכל. זה מפלג. ולהערכתי לרוב זה גם מה שיוצר בסוף את הפילוגים הנוספים.

במילים פשוטות: העסקונה היא הרעה החולה של ההצטמקות האלקטורלית הרבה לפני פערי האידיאולוגיה. הבה נתקן את הפוליטיקה ונחבר אותה לערכים. לערכים שכולנו גדלנו עליהם. עסקנות שבאה מתוך מחויבות לערכי הנצח של ישראל, סופה להתקיים. שנה טובה!

===

יצחק וסרלאוף הוא איש עוצמה יהודית ומועמד הרשימה בבחירות לכנסת ה-22

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
22 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
אורבך הזה צריך להתפטר. (ואני אומר זאת כאיש הבית היהודי)
אורי שוחט | 13-10-2019 13:55
מציג עמדות אלטיסטית סנוביות מתנשאות שמרחיקות ציבורים שלמים. לא מבין למה אף אחד מחברי מרכז הבית היהודי לא דורש את התפטרותו? לא מבינים שהוא אחד הגורמים העיקריים לכישלון בשנים האחרונות
בתור מצביעת מפז"ל לשעבר-הצבעתי עוצמה
לאורי שוחט | 15-10-2019 9:22
אורבך צריך לעוף מה שיותר מהר ומיד ! גם בפעם הבאה נצביע עוצמה ולא יעזור לכם שמנסים לחרחר ריב.
2
השחצנות היהירות וגסות הרוח של סמוטריץ הרסה את
יצחק | 13-10-2019 13:58
הציונות הדתית! האישיות הכל כך דוחה של סמוטריץ עם היהירות הכל כך מוחצנת שלו הפכה את הציבור הציוני דתי מציבור נחשק ומחוזר לציבור מאוס סהרורי ונדחה הכל הודות לפלג הרבני שדחף את סמוטריץ לקדמת הבמה בזמן שאין לו שום נסיון בעשיה ציבורית לא אזרחית ולא צבאית וכל כולו מונע אך ורק מגחמותיו מרדיפתו האובססיבית לכל טיפת כבוד ושררה מעבר לזה אין בו כלום
אכן סמוטריץ מטר וחצי של שחצנות גאווה ויהירות
עוד אחד | 15-10-2019 1:17
זו האמת וחבל שהציבור נותן לאפס הזה לייצג אותו
לא נמאס לך להגיב בכינויים שונים ולשקר??
אחד | 13-10-2019 15:05
רק הגבת את אותה התגובה כטובה רוזנצוויג. וכל יום אתה מגיב אותה בנוסח דומה תחת כל כתבה. אתה מקיים משכב זכר אובבסיבי במקרה?
3
תגובה מטומטמת זו מחמאה
טרונצ׳ו | 13-10-2019 14:00
״עוצמה״-במרכאות יהודית שמעולם לא הצליחה לקבל יותר מאפס מנדטים מטיפה מוסר. אפשר את זה ביותר מביך?
תקומה בראשות סמוטריץ מעולם לא התמודדה לבד
זלמן נדלן ותקשורת | 13-10-2019 14:42
לפחות עוצמה הוכיחו בצורה חד משמעית כמה קולות הם שווים בקלפי למרות קמפיין השינאה שנוהל על ידי סמוטריץ וקיבל חסות צמודה של ערוץ 7 , סמוטריץ לא שווה אפילו שליש מעוצמה יהודית
4
תשמעו לעצות שלהם ותקבלו מנדטים כמו שהם קיבלו
ארפכשד | 13-10-2019 14:13
תשמעו לעצות שלהם ותקבלו מנדטים כמו שהם קיבלו
5
איבדתם זהות
חילול השם | 13-10-2019 15:00
ברגע שבן גביר עוסק בתביעת עלבונם של החרדים, וימינה עוסקת בהקמת בלוק עם חרדים, אז אנשנו מעדיפים כבר להצביע לחרדים. אתם מספרים להם שהחרדה זה הדבר הנכון. אי לכך המפלגה החרדלית ציונית תלך ותקטן ובסוף אף תימחק. העובדה שאנחנו בניגוד לחרדים, משרתים ומשלמים מיסים ולא מחכים לקיצבה מהממשלה שמעודדת השתמטות, צריכה לשים קו ברור ביננו לבינם. החרדים גרועים מכל ציבור. מחללי שם שמיים.
6
ומה עם איזה חשבון נפש מינימלי לאווילי עוצמה??
ווסרלאוף, איפה אתם? | 13-10-2019 15:09
אלו שרצו עם הראש בקיר בפעם המי יודע כמה וזרקו קולות ימין יקרים לפח?? לא אה? כאלו חכמים שמטיפים מראש חכמתם...למיטב זכרוני לא מזמן, ואני גם לא מצפה שזה ישתנה, הכרזתם שצמשיכו לרוץ גם הלאה ולזרוק כמה שיותר קולות.
מאמר מדוייק!
חוה | 15-10-2019 1:42
האם לדעתך הקול שלי רשום על שם משהו בטאבו או לעוצמה או להשאר בבית!!
7
צריך להיות בראש
רק אתיופי | 13-10-2019 15:31
כדי להראות שציונות דתית זה דרך ולא אנשים. ברגע ששמו את שקד שערקה... זה לא זה צריך מישהו מלמטה שמחבר את כלל ישראל
8
עם כל הכבוד לניר ויש כבוד...צריך להציע ל..כנס
ירושלמי | 13-10-2019 15:33
צריך להציע להנהגה שמוכן לפנות את מקומו למישהו אחר- ושההחלטה תתקבל במרכז המפלגה. כבר כמה שנים מערכה אחרי מערכה שהעסק בראשותו לא ממריא
9
שקד האשה היפה בתבל
רב חרדלי מארץ ישראל | 13-10-2019 15:35
כל פעם שרואה תמונה שלה, גופי נעשה פעמונים.
איזה שפתיים מושלמות
נשוי בינתיים | 13-10-2019 17:46
אתך לגמרי. היא יצירה אלוהית.
10
והיא עוד תלך ותיצטמק הציונות הדתית
המיואש | 13-10-2019 17:28
לא מסוגלת להיות מחנה פוליטי אלא כל הזמן מריבות ומריבות ולא מעט פעמים מריבות על טוהר הנצחת העסקנות הישנה הרקובה והמאוסה, כמו שראינו בכנס הבית היהודי לפני האיחוד עם בנט אי אפשר להמשיך לסבול לאורך זמן את הריקבון המזרוחניקי מצד אחד ואת המריבות האובססיביות מצד שני
11
הצעה לאיילת
איילת נא לקרוא | 13-10-2019 23:35
איילת ערב טוב. רבים בחרו בך כמייצגת של ישראל היפה והחזקה. נכון את לא חפה מטעויות, אבל את בהחלט נותנת כבוד לפוליטיקה הישראלית הדי מחורפנת שיש לנו בעשור האחרון. הלוואי כמוך עוד 20 נשים כמוך בכנסת. אני מציע שתלכי על האג'נדה הנשית ופשוט תקימי מפלגת נשים ציוניות. אפשר גם מהשמאל המתון. במצע שלכם החברתי תאדירו נשים ובצד המדיני תדאגו לעם ישראל. זה תמיד נשמע טוב. אם את צריכה עזרה, פני אליי. עזרא
פנייה לעזרא
בנט | 14-10-2019 19:31
עזרא, ערב טוב. עם צאת החג והכניסה לחול המועד, אני פונה אליך בבקשת עזרה. אנא לא להכניס לאיילת רעיונות לראש. גם כשאני איתה, בקושי יש לי סיכוי לכיסא מרופד בכנסת, אז בלעדיה בכלל אין צידוק לבחור בי. אם תרצה אשתדל אצל ליצמן או דרעי שיסדרו לך ג'וב בליכוד 55 המורחב. הליכוד החרדי. בהערכה רבה, לכאורה חכ בנט
12
עוד כתבת תגובה מבית סרוגים
שי | 14-10-2019 19:35
עוד מעט גם יהיה תגובות לתגובות וכו'
13
זבל עלוב אתה מדבר בשם הציונות הדתיח?
בוגר הציונות דתית | 14-10-2019 19:57
14
איש מסוכן ולא אמין
אורבך שתול של בנט | 15-10-2019 1:00
מחכה להדיח את הרב רפי,ולסגור דיל עם סמרטוטי.
15
קודם שבן גביר יתנצל
דוד | 15-10-2019 13:01
בלי זה אסור לרוץ איתו שוב