אם כל זרועות החוק הן קטסטרופה, במי האשם?

אם כל זרועות החוק הן קטסטרופה, במי האשם?

בישורת האחרונה לקמפיין אנחנו מופגזים כל כמה זמן בהצהרות, הטחת אשמות, הבטחות ואיומים מקטסטרופה. אל תתנו לעשן והתבהלה לכסות על הכל וגם מה מנע מנתניהו לשנות את מציאות עד כה?

אם כל זרועות החוק הן קטסטרופה, במי האשם?
  צילום: יונתן זינדל פלאש 90

לשכת נתניהו והליכוד מייצרים תבהלה רבתי. מי שצופה מבחוץ- הציבור הישראלי, עלול לחשוב שהמדינה בקריסה. וועדת הבחירות המרכזית, הגורם שאחראי על יישום ההחלטה הדמוקרטית לא מתפקדת.

בית המשפט העליון, הפרקליטות, המשטרה, הייעוץ המשפטי: כולם אנטי- ביבי. כל זרועות החוק, המשפט וגופי הממשל מתנהלים בצורה כמעט פושעת. ואף אחד לא מהין לשאול- אם הכל כל כך קטסטרופה- למה לבחור בראש ממשלה ובמפלגה שלא הסכינה לייצב את זרועות המשטר? למה עשור של נתניהו בהובלת הליכוד הביא אותנו עד הלום? במי האשם? מי עמד לנתניהו בדרכו במשך 10 שנים לשנות את פני הדברים?

עוד באותו נושא

אמסלם: "אני במקום איתמר בן גביר לא הייתי מתמודד"


33

בואו נזכור. בימין, ולא רק שם, יש ביקורת נוקבת ולגיטימית על הסמכויות שגרף לעצמו בית המשפט העליון, יש ביקורת רבת שנים על הכוח שיש לפרקליטות ולמשטרה- אגב הנקודה הזו לרוב הגיע דווקא משמאל.

כל הדברים הללו שרירים וקיימים. הדורסנות שנראתה בעת עקירת גוש קטיף וצפון השומרון קרתה כבר ב-2005. מאז 13 שנה עברו בארץ המובטחת, מהן עשור בהנהגת נתניהו (אגב נתניהו אז הצביע בעד, עם משיכת כתפיים או בלי, היה זה הוא שהצביע בעד תכנית ההתנתקות). כבר באותו קיץ מר נעצרו נערות בגיל העשרה מלהפגין ונעצרו אוטובוסים בדרך לכפר מיימון, כבר אז הימין התלונן על כל מה שנתניהו נזכר לשים בחזית, אז מה קרה?

נראה שרק מאז שזרועות החוק החלו לחרוך את שולי גלימתו של נתניהו הוא החל לזרוק בליסטראות על אותן הזרועות. כן, אותו חוק שאחד הוא לראש ממשלה ולרומן זדורוב, ולכל אדם שמגיע בפני שופט ונעצר בידי המשטרה והפקליטות מטפלת בתיקיו – כי אילולי סדרי השלטון איש את רעו חיים בלעו לימדונו חזל"נו.

"לא נתניהו, לא חוקרים", נוהג להגיד תמיד נתניהו, אך כשזה נגע בפינוי עמונה, או פינוי נתיב האבות– נתניהו התייצב לצד החוק- דבר ברור- אך נפלא הדבר שנתניהו לוקח את הביקורת הלגיטימית הזו ולפתע כשזה נוגע בו, בחקירותיו, או בניצחונו הפרסונאלי בבחירות- אז פתאום הוא אכפתי כל כך ורגיש לנושאים הללו וכל זרועות החוק רק עומדות לו לרועץ.

עכשיו הוא מנופף בתחקיר של קלמן ליבסקינד- עיתונאי בחסד, עם תחקיר נהדר, אך פה פתאום התקשורת דיברה אמת? פה זה לא פייק ניוז? הכל פוזיציה? כשהתקשורת מבקרת את נתניהו (פעמים רבות מפוזיציה ואג'נדה- אני הראשון להסכים זאת), זה רע למופת, ופה? על זה קובעים מסמרות? רצים לכנסת לעשות שרירים ולהצהיר מול הציבור שיו"ר וועדת הבחירות מיאן להיפגש איתו?

אני אישית חושב שנתניהו מנהיג מוכשר, הוא תרם רבות לישראל במובנים רבים, כלכליים, ביטחוניים, מדינאיים ועבר קדנציה נוראה של נשיא ארה"ב אובמה בדרך מעוררת הערצה- אבל בבליל התבהלה, חצי האמיתות, ההבטחות וכל הג'אז הזה, צריכים לקחת נשימה ולהבין שאנחנו בריצת אמוק של קמפיין, בה האמת היא לא אופציה בכלל, אלא מקסימום שברים ממנה שמשרתים את המטרה- לנצח בכל מחיר. וכל מהדהדיו ברשתות יוצרים מסך עשן עבה ואפל.

כי אם נקשיב לנתניהו עצמו שאומר שכל החשדות שלו יקרסו כמגדל קלפים, ואני מאחל לו ולנו שכך יקרה. מה אז? לפתע נשמע זמירות אחרות? כפי שאמר למשל לנשיאת העליון כשיצאה מתפקידה השופטת דורית בייניש- שהוא יגנוז כל הצעה שתפגע בעצמאות בית המשפט עליון?

ובצד העשן הזה שמכסה על תודעת הבוחרים, הם צריכים ללכת לקלפי ולחשוב מי באמת מקדם את הערכים שלהם, מי עושה זאת לא רק כשהוא בריצת אמוק לקלפי. מי מחזיק באג'נדות שהם מאמינים בהם ללא קשר לחקירה פלילית זו או אחרת. כל אחד ותפיסת עולמו, כל אחד ועולם הערכים שלו, וכל אחד שינקה את התרחשת הזו ויחשוב עם עצמו.

וגם הוויכוח בין הליכוד לשותפיו הטבעיים חשוב, האם הגוש או המפלגה הגדולה יקבע את עתיד המדינה. אלה הנושאים, השאר- מופע אור- קולי שמנהל נתניהו בכישרון רב, רק צריך להבין שהחיים זה לא הופעה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
25 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
אור היקר
נתן | 15-09-2019 21:24
אכן אתה צודק,אך נראה לי שלגנוב בחירות בכוונה תחילה של שופט עליון לשעבר,של תקשורת ששותקת ולא שאלה את המשטרה והפרקליטות שאלה אחת אפילו...כלום,קצת יותר גדול מביקורת על נתניהו ,בעת הזו, לא ?
אכן מערכת המשפט הבולשביקית במדינה רקובה
אנטי אהוד ברק | 16-09-2019 9:06
להמנ-דלבליט הזה, יש תיק נגדו שמהססים לטפל בו. יש שופטים ערבים שונאי יהודים. הרי בבג''צ יש את הכלל של ''חבר מביא חבר''. ואיך יתכן שמעולם לא הצדיקו הבגצניקים מי שהוא מהימין????????????
2
סרוגים יקרים
נתן | 15-09-2019 21:26
אולי תפסיקו עם ביקורת התגובות שלכם..זה נראה כמו השמאל במיטבו.
3
די להפקרות
עופרה | 15-09-2019 21:26
רק עוצמה יהודית תעשה סדר וניקיון בכל המערכות המזוהמות שלנו ! בגץ ,פצר ,פרקליטות חבר מביא חבר . מחבלים עושים מסיבות בכלא על חשבונינו . את כל הטרוף הזה צריך להפסיק . וזה רק עוצמה יהודית תעשה כולם מדברים הם עושים באהבה למען עם ישראל .
4
מדינת ביבי
ס.תחמן | 15-09-2019 21:28
מאמר מצויין . צריך להיות חלק מכל הסכם קואליציוני. אחרת כל אחד צועק רק כשדורכים לו על הרגל. נתניהן הזניח את הטיפול בהפרדת רשויות אמיתית והיום הוא משלם את המחיר. מלא מלא. רק הסכמה של הרוב תביא לשינוי וסדר חדש בכל המערכןת . אחרת נישאר עם שלטון האחוזות. כל אחוזה.לעצמה
5
ראיתי אותך מראיין את אמסלם בושה
פיני | 15-09-2019 21:51
אני מאמין ששתי רשויות כמו פרקליטות ותקשורת עוינות את נתניהו השנאה קיצונית וזה משפיע על כל המערכות שחוששות מהן אני מכיר הרבה שהמילה נתניהו עושה להם בחילה ולא בצדק הוא מנהיג דגול עם התנהגויות לא אתיות אבל חבל שאתה מצטרף לזה
6
אז לא הבנתי, מה הטענה?
המיואש | 15-09-2019 21:53
למה ביבי נזכר עכשיו להילחם בכנופיית שלטון החוק? כן, כי עד שהוא לא חש על בשרו מה שיש הימין עוד מימי הגירוש והפגנות אוסלו הוא לא היה מוטרד יותר מדי
7
תגובה
אפרים | 15-09-2019 22:12
כל האשמות נגד נתניהו הם עלילות ואין בהם טיפת אמת
החוק
אורי | 16-09-2019 11:54
אני איש ימין בעד נתניהו ואני תוהה למה לא עשו כלום נגד זרועות החוק בליכוד. איך נבחר היועץ המשפטי הזה איך נתניהו לא חקר בעברו. למה שי ניצן נשאר בתפקידו עים עלית שלטון הליכוד. השופט חנן מלצר ואורלי עדס איך משאירים אנשים כאלה במערכת כל שלטון חדש היה מגלגל אותם מכל המדרגות. בדבר אחד השמאל צודק המחדלים האלה הימין אשם
יש לך הוכחות
אני | 15-09-2019 22:36
יש לך הוכחות לדבריך?ברור שיש התנגדות חריפה אליו,ושאנשים מרגישים שהוא לא פועל כשורה,זה מרגיש רע אבל זו אינה סתם שינאה לשם שינאה,יש פחד מהידרדרות החוק,גם אם יש טענות למערכות הללו משמאל ומים ,דרכו של נתניהו אינה הדרך לפתור את הבעיות.
וזאת
התמים | 15-09-2019 22:24
מניין לך ? מעניין אותי מאיפה יש לשפוטי ביבי הידע והבטחון שכל החשדות הם הבל הבלים. אף פעם לא הבנתי איך אנשים מחליטים מי אשם ומי חף מפשע - ללא שמץ מידע....
8
כתב טמא. שמנסה לשים לכם סדין לפני העיניים.
אלי | 15-09-2019 22:51
כתב טמא. מנסה ליישר את הרצפה העקומה.
ואתה חמור טהור
tch | 15-09-2019 23:07
תמשיכו ללכת כמו עיוורים באפלה. ישר כח לכתב האמיץ, במלך ערום!!!
9
אני
התמים | 15-09-2019 22:53
מסיק מסקנה הפוכה : מנגנוני החוק והמשפט בסדר גמור ולכן במשך שנים רבות, נתניהו נהג לגבות אותם. כאשר נחשפו מעשיו הפליליים - הפך את עורו והתחיל לתקוף אותם. דהיינו , לא רשויות החוק לא בסדר - אלא שנתניהו הוא עבריין שאינו בסדר ותקיפותיו כלפיהן נובעות מאינטרס אישי ולא מביקורת אובייקטיבית.
מ ד ו י ק
!!! | 16-09-2019 8:34
מדויק
צודק
!!! | 16-09-2019 8:33
וכל מי שנותן יד וימליץ על נתניהו לא נגוע גם כן באג'נדה? שהרי אדם שממוטט את אמון הציבור בשלטון החוק לא צריך לקבל את התמיכה של מי שמנסה לשמור על סדרי החברה ומוסדות הציבור גם כשיש תיקון מסויים להם
נתניהו
אביבית | 16-09-2019 1:00
יודע לדבר אפס מעשים שילך להיות שחקן בתאטרון הבימה או איש שיווק בטח יצליח למכור נפט לאיראנים ביבי ימין חלשלוש
10
סוף סוף
אביבית | 16-09-2019 0:57
ימני שמביא את האמת מול הפרצוף ובלי ליפות אותה ביבי לא עשה דבר בשביל שנהייה מלוכדים ההפך בגלל תסביך רדיפה העדיף הפרד ומשול בכל סיטואציה עשה מה שנוח לו מי הצביע בעד פינוי גוש קטיף? בזמן מי עמונה פונתה? למה לא מפנה התנחלויות לא חוקיות מכל סוג שהוא? למה חצי חברון פונתה? איזה מין ימין הוא בדיוק? זגזגן ואופורטיוניסט וכל אוהדיו מאמינים לכושר המשחק שלו הרבה דיבורים אפס מעשים
עמונה
cca | 16-09-2019 20:41
עמונה פונתה בזמן אולמרט
11
חולה
שמואל | 16-09-2019 5:08
הבן אדם נהיה חולה נפש
12
ביבי
עמי | 16-09-2019 6:36
ביבי לא מוכן שמישהו נגדו מי נגדו הוא לא איתו אדם אנוכי לא דמוקרטי לא נותן לאנשיו להביע דיעה רק לטובתו
13
אור
שלמה | 16-09-2019 6:40
אתה עושה בדיוק את מה שבנו עשה,יורה לתוך הנגמש של חבריו וזה מראה על התפוררות של הימין שלא רואה את כל התמונה ולא מכבד מנהיג שחלק מהתפקיד שלו זה גם לעשות פוליטיקה שמשרט את המטרה שלנו,זאת הייתה הבעיה המרכזית שלנו היהודים שאנחנו לא יודעים ללכת אחרי מנהיג שבסופו של יום הוא הכי טוב בשביל היהודים,אתם זורקים מילים חסרות אחריות ולא שמים לב למה זה גורם,אתם הימין אשמים בכל מה שקרה לנו המפלה של הגוש הימין הגדול,זו ההתפטרות של הימין שמפסיק להאמין,זאת זה אותו דבר כאשר אתה פותר משוואה שאת התשובה הסופית אתה יודע מראש ,אבל יש דרך מסויימת שעוברים בשביל להגיע למטרה ,כי המטרה היא הכי חשוב אבל יש דרך להגיע אליה ,גם משה רבנו עבר קשיים נוראים על מנת להיות מנהיג של עם ישראל ,וממש לא פשוט להיות מנהיג לעם ישראל ,אתם המופיעים במועדים תביאו בסופו של דבר לחורבן בית שליש ואז נתפלל להקמת בית רביעי,אז אולי נתחיל להסתכל על כל התמונה ולא נפספס עף פרט ,כמו שמשה רבנו בסוף העם האמין בו,אבל עד שהעם האמין בו הוא עבר מלאה קשיים בדרך ,די הגיע הזמן שנאמין בנתניהו ובדרך שלו וצריך להפסיק לחשוש ולתת אמון בהקדוש ברוכו שהוא שומר עלינו,זה חלק מהמיבחן שלנו,לקראת ראש השנה ויום הכיפורים,אנחנו חייבים להאמין באלוהינו ובבנימין נתניהו כנראה הוא השליח שלו ,זה כמעט אותו דבר כמו אז וגם היום,אם אמונה בליבכם תאמינו בה'ובמשה עבדו,זהו המבחן שלנו לעתיד לבוא,כמו אז משה רבנו היה איש חכם מאוד ,והיום יש לנו את בנימין נתניהו שהוא איש חכם מאוד ויודה החיטה את מלאכתו,אז תאמינו.
עד
התמים | 16-09-2019 8:32
כמה אפשר להיות עיוור ? בנימין נתניהו הוא שליח הקבה ? הוא שווה ערך למשה רבנו ? מישהו פה נפל על הראש...יש גבול לסגידה לבשר ודם, גם אם תומכים בו. דומה שרק סטאלין והצורר הגדול שלא נזכירו בשמו, קיבלו הערצה עיוורת כזו....שניהם ממש לא דמויות להערצה.
14
זרועות האכיפה דורסניים
יוסף | 16-09-2019 10:36
כאשר מחפשים את האשם ניתן להאשים את הכנסת בראש ובראשונה ואת הממשלה שלא העבירה חוקים נדרשים לשינוי הכאוס, ראשית הועברו חוקים לשמירת הטוהר של הפוליטקים ומאידך מקבלי הסמכויות עשו בהם שימוש לרעה, לדוגמא היועמש שנטל שהאציל לעצמו סמכויות מעבר לפרקליט המדינה לשירות המדינה על המינויים וועדות למינוי שופטים וונדת טירקל למינוי רמטכלים ומפכלים ועוד, לא נדבר על משרד מבקר המדינה שפתח לו מחלקה משפטית לבדיקת עבירות פליליות שאינם בתחומו, בגצ שלקח על עצמו את ניהול המדינה והכל שפיט, כנראה שהשופטים שלנו לא מספיק חכמים והם גם לא מודל לחיקוי בעולם, בעוד שאלו נשענים על חוקים מנדטורים וחוקי המג'לה מתקופת העותומנים כדי לך חביב כתב לעשות תצקיר מעמיק ותגיע למסקנות אחרות מי מה שנכתב כאן, אה נ.ב בכנסת האירונה כחלון היה מגן העליון הטיל וטו על חוק ההגבלה. תוסיף לרשימת הקניות שלך
15
אכן ביבי לא שינה כי גם לקבינט יש החלטות משותפ
מאוכזב ביבי | 16-09-2019 13:33
להיתנתקות אחראי אריאל שרון שתודה לאל שהיתפגר מייד במהלכן ביבי עוצם עיניים שנים מול שחיתות משטרתית פרקליטות מערכת משפט מחש ומול הטרור המשתולל בארץ אבל ידוע גם שידיו כבולות ויש פה שותפים רבים לשלטון רקוב סרוח שאכן דורש שינוי עוצמתי בעזרת עוצמה יהודית !!